Pinsamt Sverige!!

Sitter och funderar här när jag ska börja skriva på vad jag egentligen gjorde igår för minns fan ingenting innan fotbollen Holland - Sverige som började halv 9......Det är bara ett tomt blankt papper jag ser framför mig och det här är alltså igår vi pratar om....Undra om jag inte håller på att bli senil på allvar??

Helgen som var blev lugn....Lördagen var en heldag för Kumlanytt med bevakning av fotboll, innebandy och simning...Söndagen, ja söndagen.......Nu när jag försöker tänka på vad jag gjorde i söndags så minns jag absolut ingenting av den dagen heller....Vad fan är det här, jag blir nästan orolig??

Igår alla fall så såg jag likt många andra svenne bananer runt om i landet hur Sverige blev fullständigt utspelade i Amsterdam mot Holland.....Jag har aldrig sett ett sämre svenskt försvar än igår.....Dem såg onyktra ut hela bunten.....Markeringspelet och samspelet var under all kritik, kolla bara Hollands 3-0 mål som Huntelaar nickar in.....Majstorovic och Granqvist står helt handfallna och bara tittar på när Huntelaar, som är helt ensam i straffområdet, får nicka in den.......Vi lärde oss förmodlige en läxa, nu vet vi inte kan eller ska försöka föra spelet när vi möter starkt motstånd.....Vi klarar av det mot lag som Ungern och Finland, men absolut inte Holland borta.....Den kvaiteen har vi helt enkelt inte, jag vill dock inte såga Hamren för att han gick in med den tron och inställningen.....Skulle han gå in med samma taktik och inställning till nästa match mot ett storlag så är han värd att sågas, men inte nu.......Jag tror fan inte nån var bra i Sverige, inte en enda spelare.....Kalles Kaviar, undrar om han ens rörde bollen i första halvlek innan han blev utbytt??

Safari har jag aldrig sett så dålig, samspelet mellan mittbackarna Majstorovic-Granqvist var obefintligt....Sebastian Larsson sprang mest och spelade över med sina gester när han drog på sig solklara frisparkarar och Toivonen såg ut som en pojklagspelare bland män....

   

Kommentar : Till vänster ser ni vad Jonas Sandberg har på fötterna när han är ute och spatserar i Kumla en helt mulen onsdagseftermiddag.....Till höger ser vi Anis lite mer spartanska Rysslandsskor i mocka!!

Här ska nu presenteras en ny kategori bloggen......Klassikern = Det kan handla om vad som helst, en idrotts händelse, en pinsam upplevelse, ett barndoms minne, ramarna är fria när det gäller...

...Klassikern!!

OS i Salt Lake 2000 hade varit ett stort jävla fiasko för svenskt vidkommande. Inte ett enda guld hade vi samlat ihop när spelen närmade sig sitt slut, men vi var ju fortfarande kvar i hockeyn och vi var inte bara kvar, vi hade imponerat oerhört dessutom, bland annat genom att krossa Kanada med 5-1.....Hardys torpedhockey hade gjort succe......Visst var det tungt att det gått så otroligt dåligt i andra sporter för Sverige, men hockeyn var ändå i en klass för sig och ett guld där skulle vara mer värt än 10 övriga guld....Vägen mot final låg dessutom öppen efter ett bra slutspel, i kvarten väntade Vitryssland.

....Ett lag vi normalt skulle slå med 5-6 mål och jag såg fram emot en match där Sverige skulle få glänsa och våra stjärnor få tillfälle att öka på poängskörden....Programmenligt gjorde vi 1-0 efter 3 minuter genom Niklas Lidström, dem kvitterade dock rätt omgående och jag minns att jag då tänkte " kul dem kvitterade, inte roligt om vi avgör för tidigt ".......Drygt 2 timmar senare, ställningen är 3-3 och vi befinner oss i slutet av 3:e perioden....Jag svettas, jag skriker, jag är orolig....Spelarna på isen ser panikslagna ut, alla är livrädda för att göra bort sig.......En vitryss avlossar ett skott från mittzonen mot Salo för att få till ett byte......Resten är ett stycke klassisk svensk idrottshistoria, kanske rent av det största idrottsliga fiaskot genom alla tider......

....Mitt skrik när pucken sakta dansar över mållinjen hör hemma på en skräckfilm, jag hör uppifrån hur min syster upprört säger " Han måste vara sjuk i huvudet "......Jag ser nån halv minut till, men med 2 minuter kvar av matchen orkar jag inte se mer, jag vet att det är över.......Jag drar på mig skor, glömmer jacka och går ut och går....Jag pratar med mig själv, jag är i chock......Efter nån kilometers gående på en väg söderut som inte leder nånstans så åker Anis ( som var där och kollade hockeyn ) upp bredvid mig med bilen.......Han stannar, utforskar mig, ser att jag är helt borta.........Den jäveln börjar hånskratta innan han med en rivstart kör därifrån......Jag står mumlande kvar och pratar med mig själv, jag vänder hemåt, tar av mig skorna vid ytterdörren, men orkar inte ta av mig nåt mer utan lägger mig i sängen med alla ytterkläder på.......Nästa dag på mitt dåvarande jobb på Posten är jag helt knäckt, som en zombie, det var som att förlusten i hockeyn blev droppen under detta katstrofala OS som fick bägaren att rinna över.......Sverige - Vitryssland 2000 var ett idrottstrauma för en stor del av befolkningen, för egen del är det den tyngsta förlust jag upplevt inom idrotten och jag var riktigt nere flera dagar efteråt!!





Kommentar : Träffade den gamle busen och Cannigia - fantasten Tomas förrut........Tomas hade sparat ut ett skägg som förde tankarna till Clark Olofsson......Vi bestämmde att ses i helgen och lira lite kort!!


Det ryktas.....Att Kimboll i sista stund blivit inbjuden med armbågen som speaker till boxningsgalan!!

Det ryktas....Att när jag frågade Sussana hur dags festen efter deras bröllop skulle starta, sa hon att MIDDAGEN startar kl 17......Efter att ha konfronterat Sandberg om saken så framgick det dock att det blir fest, varför Sussana skrev middag till mig är för tillfället oklart!!

Det ryktas....Att Anis idol är Tiger Woods!!

Det ryktas.....Att Kimboll och Noren vart vettskrämda i Lördags när fans till Kumla innebandy marscherade förbi dem på väg till match!!

Det ryktas.....Att Dulee Johnson är avstängd i AIK igen...Vad fan har du nu gjort??.....Bra att ni stänger av alla viktiga spelare AIK när de behövs som mest!!

Det ryktas....Att den ökända våldtäktsmannen från Örebro går under namnet Niklas Eliasson!!

Det ryktas.....Att programmet Kungarna av Tylösand får mig att må illa......Det är ett programm som präglas ytlighet, mobbning, noll privatliv, utsendeefixering, snobbighet, barnslighet, och respektlöst uppträdande!!

Det ryktas.....Att Loden totalt oväntat dök upp i Ekebys matchtröja under innebandymatchen mot Kumla.....Fanskapet ramlade över målvakten 2 gånger, andra gången drog han med sig hela buren, åskådarmassorna hade förmodligen aldrig sett nåt liknande.....1 mål gjorde han med!!

http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1286658486&archive=&start_from=&ucat=3,8,10& - Så här blev innebandy derbyt jag skrev om!!

Nu ska jag se klart på Bonde söker fru.....sen göra en läxa som ska vara klar till imorgon......Tjing!!


Kommentarer
Postat av: eroooticaaa

Kul att du tycker det :D tack så mycket!

Postat av: Wikegård

Jag tyckte nog att det var lite varmt i ishallen när vi spela vinter OS 2000 för det var ju trots allt i Sydney vi var i då. Kanske var det därför Salo snubbla till lite eftersom isen hade blivit så mjuk av värmen utomhus. Skönt att vi tog guld 2006 i Peking så det ordna upp sig.

2010-10-14 @ 18:19:45
Postat av: susanna

rättelse; jag sa ALDRIG att "middagen" började kl 17. jag har ingen aning om hur länge bröllopet o dopet håller på innan så hur du har fått den tiden i ditt huvud det är fortf oklart, men du fantiserar väl som vanligt ;-) du frågade mig när börjar festen? då skrev jag att bröllopet o dopet börjar kl 14 därefter kommer det vara middag först. vem frågar enbart om när "festen" börjar när man ska på bröllop? (det är väl för själva bröllopet man kommer i första hand hoppas jag..) jo; anders björk! ha ha



ps. jag stavar SUSANNA... inte SUSSANA!!! då har vi fått det utrett oxå... blir nämligen trackad av min kära sambo för att du kallar mig sussana. :-D

2010-10-15 @ 10:01:34
Postat av: susanna

ps. jag hoppas du känner av ironin i ovanstående inlägg o inte misstar den för verklig surhet... mahahaha!

2010-10-15 @ 10:02:44
Postat av: Anders

Bra Sussana, då vet vi att det blir fest efteråt :)

2010-10-15 @ 10:36:08
Postat av: Kimboll

Vettskrämda vet jag inte om jag vill påstå. Tror mest det var fansen som fick ta en liten omväg när de såg mig och Noren.

2010-10-16 @ 09:05:02
Postat av: Anders

Försök inte Kimboll....Jag fick ta del av Norens skärrade röst samma kväll när han beskrev händelseförloppet och det framgick utan tvivel att såväl du som Noren blivit skakade!!

2010-10-16 @ 10:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback