Korpen igång!!

Igår drog årets korpsäsong igång......Jag fick tag i den solbrände brandmannen Minta i veckan och vi bestämde att köra ett år till.....Första matchen blev tuffast tänkbara då vi mötte legenderna, vilka är farsan och Nisse Fors....Vi lyckades dock vinna med 3-1, jag vann mina två singlar, Minta vann sin enda singelmatch, men vi förlorade i dubbeln....Korpen på fredagar är så klassiskt de kan bli.....Jag har nog varit med i en 10 år nu och det känns väl inte direkt spännande eller som nån större utmaning längre, men det är alltid skönt och avkopplande o komma ner och spela några matcher, snacka lite skit och sitta o bevittna den ena spelstilen konstigare än den andra...

Efter pingisen var jag rätt trött och tänkte ha en skön hemmakväll och bara ta det lugnt....Men vid halv 8 stövlade Bäck in utrustad med lite dricka......Jag hade inte haft en tanke på att gå ut innan, men tänkte...

" Va fan kan väl lika gärna gå ut o svinga några bägare som att sitta hemma o glo "

Vi hamnade på Caesars först för att ta nån öl....Utanför när vi skulle gå därifrån så blev jag sugen på att sjunga en AIK-sång, en rakad 40 årig stor snubbe som vi pratat lite med innan gillade inte det och kom fram och tog tag i min jacka, glodde på mig med en psykblick och frågade    " Vill du leva eller ?? "........Alltid lika charmigt att gå ut i Kumla, men jag ville leva och jag ville inte ha nåt bråk så löste situationen......Blev en sväng till Hotellet efter det innan det var dags att gå hem och vid torget brakade det loss ordentligt.....Helt utan förvarning drog en 6-7 personer igång ett riktigt rallarslagsmål.....Mysigt!!



Idag drog jag, Bäck o Andy iväg till Närkes Kil för att kolla när Yxhult kvalade till div 4.....Planen låg mitt ute i skogen, det kändes lite exotiskt med tätt snårskog bara några meter från sidlinjen.....2-2 blev det alla fall, ett godkänt resultat för Yxhult, men eftersom Kumla fick stryk hemma mot Strmtorp i kvalet till div 3 så är Yxhults chanser nu att nå div 4 obefintliga......Kumla måste ju vinna sitt kval o gå upp till 3:an om Yxhult ska kunna gå upp i 4:an!!

I Torsdags fick jag till min bästa lektion på fotbollsprofilen i Odenskolan......Jag var där tidigt och förberedde och det kändes som jag gjorde ett bra jobb kombinerat med att det känns som många av eleverna har börjat fått mer respekt för mig än de hade i början......Var nog första passet jag kände mig riktigt nöjd med efteråt.....Även skolan känns lite bättre, jag har kommit in i tänket och klassen lite mer den senaste veckan känns de som!!


Det ryktas....Att Loden nu har flyttat till Kumla!!


Det rykts.....Att redaktören gjorde debut i pingiskorpen och blev fullständigt demolerad!!


Det ryktas....Att Andy o jag ska iväg och se Åtvidaberg - AIK i sista omgången!!


http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1285962377&archive=&start_from=&ucat=1&

Här är de 2 senaste sakerna jag skrivit på Kumlanytt i helgen...Först en artikel om Norens fiskeframgångar i Fryken efter kraftiga påtryckningar av Noren själv att han var värd att skriva om...

....Sen en matchrapport från Yxhult i Närkes Kil!!

http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1286043341&archive=&start_from=&ucat=3&


Är trött, ganska förståeligt eftersom klockan är 2....Imorgon måste jag skriva ett reportage som ska vara klart till på måndag i skolan......Ett reportage som ska handla om nånting med mat, jag kommer förmodligen att skriva om ärtsoppans status i det svenska folkhemmet......Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klassisk huvudbonad, björnfitta.

2010-10-03 @ 18:33:49
Postat av: Kumla-Ljungan

Kräftgången fortsätter för AIK!!!!!!!!

2010-10-03 @ 18:36:42
Postat av: Anders

Du är en gris Kling....Byter man ut namn som Obolo, Öhrlund och Hooiveld mot namn som Toni Manooja, Viktor Lundberg och Goran Ljubecevic är det inte så konstigt det går dåligt....Visserligen hade vi väl typ 8-2 i klara chanser mot Djurgården idag, men det är en sån här säsong när det är stolpe ut precis hela tiden!!

2010-10-03 @ 21:39:27
Postat av: Ann-Sofie

Oj, vilken helg du haft. Först får du inte sjunga, å sen får du se ett slagsmål. Var ju tur att du inte fick nån smäll. :)



Jag dejtar Robert jo. Han å jag var ihop 4år förut plus att vi ha bott ihop. Så de e inget nytt. Har vart struligt mellan han å mig. Så får se hur de går denna gång. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback