Gympalärare!!

Under den gångna veckan har jag fått hoppa in som gympalärare i Odensbacken, skolan där jag är fotbollstränare. Det var visst en lärare som var bortrest på semester och en som blivit sjuk så de ringde de mig som nödlösning och det passade ju rätt bra med tanke på att jag bara hade 1 lektion i universitetet under hela veckan.

Min gode vän Puskas är ju gympalärare och jag fick mig här en försmak av hur hans liv är. Om vi ska ge oss på en kort sammanfattning av de positiva och negativa intryck jag fick så låter det då här.

Positivt : Ofta ett kul jobb, kan ge bra självförtroende, chans att påverka - göra nytta, dagarna går fort.

Negativt : Det tar på psyket att försöka hålla koll på vissa gapiga jävlar, vissa ungdomar skulle minst sagt behöva ändra sitt betendee, det blir montomt att vara i samma sal dag efter dag.


Sen är det ju självklart skönt att dra in lite pengar då jag kännt mig orolig över min framtida ekonomi, men nu känns det ljusare när jag dessutom dragit in några annonser på Kumlanytt den senaste veckan.




Kommentar : Igår hade Bäck o Johanna inflyttningsfest för att de flyttat ihop.Det här var de bästa bilderna som  min katastrofala kamera på mobilen, som jag köpt av Bäck, kunde få fram.....Notera Klingen i rödrutig western skjorta.....Trots bildernas grummliga kvalitee så syns ändå hans svarta zigenarögon!!

Eftersom det enda jag fick av Bäck när jag fyllde 30 var en begagnad DVD med Papphammar ( Ja det är inget skämt ) så tyckte jag inte att fanskapet var värd nån present. Tråkigt om Johanna drogs in i detta, men så ligger det till. Det blev en trevlig kväll hos paret Bäck/Glimmerbeck, men det där lilla extra som skiljer en kul fest från en riktigt kul fest saknades.....Det mesta var sig likt bland fest deltagarna som var där.....Sandberg försökte vara respektabel, Andre försökte ta över hela tillställningen, Kling såg hotfull ut, Puskas satt och smög och Sussana var bäst när det blev tävling...

....Vid 11 så drog ungefär hälften hemåt och hälften fram mot stan. Jag tillhörde de som drog fram mot stan. Hade dock ingen lust att köa i en halvtimme för att gå in på Ritz så drog ensam till O Learys och det blev inte så jävla kul alltså. Det var mycket folk där, men knappt nån jag känner igen och jag tycker inte det är speciellt kul att gå ut längre. Minns hur det var förr, spänningen och förväntningarna man jämt kände inför en utekväll eller när man precis kommit in på ett ställe. Dem känslorna existerar inte idag.

Idag hade Loden och Liselott bjudit hem för att fira dottern Lykkes 1-års dag. Hade inte besökt deras nyinköpta hus utåt Hagaby än så var första gången idag och det var riktigt fint tycker jag. Bättre än förväntat. Ser fram emot kommande besök där. Kanske rent av en inflyttningsfest??
Drabbades även av en vidrig " svett attack " där. Det kändes som det blev 70 grader varmt, vet inte om det hängde ihop med min bakfylla eller det faktum att jag börjat fylla ut mina kläder till bristningsgränsen, eller nåt annat....Jävligt olustigt kändes det alla fall.

Det ryktas......Att någon skruvat bort muttrarna på däcken till Norens bil ( Läs mer i kommande reportage )

Det ryktas....Att Sandberg ska gå boxnings match i April, vi får hoppas att det går bättre än hans senaste möte då han orkade 1 rond sen stod utmattad och hängde på ringrepen och föll mot en fet turk!!

Det ryktas....Att Sandberg lovat att fixa till en löptävling som ska vara runt 5-7 km. Men vi har hört Sandberg lova saker förr så det där tror jag på först när jag ser det!!

Det ryktas....Att redaktörn var den som avslöjande missförhållandena på Kungsgården, som sedermera blev en nyhet som toppade Text TV....Redaktörn är en stor journalist!!

Det ryktas....Att jag satte på mig tröjan bak och fram till Bäck och Johannas inflyttnings fest!!

Det ryktas....Att några bittra KBK:are konfronterade mig på O Learys och undrade varför jag aldrig skrev om dem!!

Det ryktas.....Att AIK säkrade nytt kontrakt idag......Behåll Bangura, få hit Obolo och förstärk vårt svaga mittfält till nästa år så kommer vi hamna där uppe där vi hör hemma!!

Det ryktas....Att två olika personer har hälsat på mig de 2 senaste dagarna....2 personer som jag inte har en aning om vilka de är!!


Nu ska jag kolla på Fotbollskväll, sen ska det bli skönt att lägga sig och sova. Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback