Uppdrag granskning!!

För drygt 2 veckor sen så tog Mikael Noren kontakt med en verkstad för att han behövde göra vissa justeringar på på sin bil. Prislappen 6000 kronor som verkstaden sa att det skulle hamna på föll dock inte Mikael Noren i smaken så istället tog han kontakt med sin gode vän Joakim " Kimboll " Zetterman som erbjöd sig att lösa problemen för halva priset. Mikael Noren accepterade erbjudandet och lämnade bort sin bil till Joakim " Kimboll " Zetterman som tillsammans med sin arbetskamrat från skolan Markus Pikarainen tog sig an uppdraget. Det hela höll sånär på att sluta i katastrof...

...Mikael Noren upptäckte några dagar efter att bilen lämnats tillbaka att muttrarna på vänster framhjul knappt satt fast.Däcken hade kunnat lossna när som helst. Har firma Zetterman/Pikarainen gjort ett undermåligt arbete? Är det någon i grannskapet som är ute efter Mikael Noren? Eller är det Mikael Norens välkända paranoia som gjort sig känd igen? Bloggen granskar ska här försöka ta reda på svaret!!


 
Joakim " Kimboll " Zetterman.



Vi ringer upp Joakim " Kimboll " Zetterman för att få hans syn på hela den här historien. Joakim " Kimboll " Zetterman boendes på Svartå Bangata i Örebro berättar om helgen som efterhand har satt djupa spår i hans psyke.

- Vi tog in bilen en lördag och fixade till allt. Sen körde jag hem den och det gick bra. Efter det tog det några dagar sen började tydligen Norens hjul att smälla när han var ute och åkte och när han stannade för att kolla vad det var så såg han att muttrarna på vänster framdäck satt löst!!

Vad tror du ligger bakom detta??

- Jag vill inte spekulera i det. Jag vet bara att det hänt på Fiske Fredriks bil med. Det kanske är någon fiske konkurrent som är ute efter dem??

Är du säker på att ni gjorde ett fullgott arbete med Mikael Norens bil??

- Jag var med för att lära mig. Så vi dubbelkollade det mesta, minns att vi gjorde det på däcken med!!

Joakim " Kimboll " Zettermans kollega för dagen var en arbetskamrat från skolan vid namn Markus Pikarainen. Vi når en något förvånad Markus Pikarainen på hans mobil telefon. Markus Pikarainen ger ett artigt intryck och säger detta om incidenten.

- Vi tog in bilen och fixade till de fel som var. Jag höll en liten kurs för Jocke eftersom han inte gjort så mycket innan så först drog han åt hjulmuttrarna på bilen, se dubbelkollade jag!!

Vad fick du för intryck av Mikael Noren?

- Jag har bara träffat han någon gång innan, men minns inte mycket av han så han gjorde inget bestående intryck!!

Några dagar efter att ni reparerat hans bil så satt hans hjulmuttrar löst. Vad har du att säga om detta, vad tror du det berodde på?

- Dem lossnar knappast av sig självt. Jag vet inte var han bor om det är nåt livat område eller om det är någon som har nåt emot han, men det hela verkar konstigt!!

Uppgifter som tidigare ej framkommit är att Mikael Noren tidigare i vintras under detta år fann att någon lassat av ett stort parti snö på hans parkeringsplats. Det är fortfarande ingen person eller gruppering som tagit på sig det dådet utan Mikael Noren svävar i ovisshet om den attacken, likaså han gör om denna. Huvudperson själv i denna härva ger korthuggna svar och verkar inte vilja uttala sig offentligt.

- Jag har fullt förtroende för firma Zetterman/Pikarainen. Problemet är löst. Muttrarna är åtskruvade!!

Har du kännt förtroende för dem hela tiden??

- Till en början var jag skeptisk, men nu har jag ändrat mig. Jag pratade med Fiske Fredrik och något liknande hade hänt på hans bil med, så det är sånt som kan hända,

Enligt Markus Pikarainen ska det inte kunna hända av sig självt, tror du att någon är ute efter dig??

- Nej det tror jag inte.....Mikael Noren får efter detta bråttom att lägga på. Det är tydligt att han vill avsluta samtalet och förtränga hela den här händelsen.



Dem som känner Mikael Noren känner även till hans paranoida bakgrund. Han har setts beväpna sig på väg hem från utekvällar. Han har ringt upp och låtit panikslagen och sagt att han är kidnappad och sitter i en skåpbil på väg mot en svartklubb. Men dem som känner Noren påstår även att denna sida märkts allt mindre de senaste åren. Vad som  hände egentligen dessa dissiga höstdagar vet vi inte. Helt klart är att det finns flera märkliga frågetecken kring hela situationen. Hur sanningen ser ut om attacken mot Mikael Noren och hans bil kan vi bara spekulera i själva.
-


Kommentarer
Postat av: Kimboll

En teori är att det kan vara någon form av "firma" som sett Norens upptakt inom fotbollshuliganism det senaste året och vill sätta stop för det.

2010-11-01 @ 07:01:39
Postat av: Anders

Det är ingen omöjlighet. Noren har gjort flera uttalanden och utsvävningar inom den världen som kan ha retat upp många!!

2010-11-01 @ 11:10:34
Postat av: Kumla-Ljungan

Kan det va så att Kimboll försöker slingra sig lite nu...Ser väldigt misstänk ut på bilden tycker ja...Hans kompis verka ha ett kriminellt namn kanske är så att dom har bestämt sig för att hämnas på Micke för nåt gammaltgroll!!!!

2010-11-01 @ 16:50:02
Postat av: Anders

Ja det är ju självklart en tänkbar teori. Värt att nämnas är att Mikael Noren enligt säkra källor fortfarande misstänker Kimboll för det här debaklet, trots att han inte ville uttala sig om det offentligt!!

2010-11-02 @ 10:21:20
Postat av: Kimboll

Vilka är dessa säkra källor som är insatta i detta? Mig veterligen så är det bara jag och noren som pratat om detta. Kanske var någon som lurpassade i buskarna

2010-11-06 @ 12:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback