Stryk mot Legenderna!!

Vi skriver det här inlägget i kursiv stil och så får vi utvärdera sen om det är värt att fortsätta med det. Ikväll åkte Brandkåren på en tung förlust med 3-2 mot Legenderna. Det var så jämnt det kan bli egentligen i nästintill alla matcher. Den ända ojämna matchen var när jag mötte farsan och utklassade gubbfan. Jag kan hans spel och skruvar i sömnen.

I övrigt var det bara 5-sets matcher. Med största sannolikhet så kommer dt stå mellan oss, Legenderna och ett lag som heter Skogaholm om vart guldet ska hamna framåt våren. I övrigt var det mesta sig likt nere i bastuvärmen i pingislokalen. Korpen på fredagar är hemma för mig. Det är så klassiskt som nåt kan bli.

  

Kommentar : Snetugg fortsätter , sina 70 år till trots, att komma ner och plåga pingismotionärer på fredagar med sina ruggiga skruvar. Snetugg har tagit knäcken psykiskt på många lovande pingis ungdomar!!

  

Kommentar : Farsan vann den avgörande matchen med 11-8 i skiljeset mot Minta. I grönt ser vi Nisse Fors som slog mig med 11-9 i skiljeset. Det brukar vara jämna matcher mellan oss. Nisse är gammal distriksmästare i såväl pingis som tennis så bollsinne saknar han inte. Han är en jävla dålig förlorare med. Man vågar knappt få en turboll mot han, då känns det som han vill slå ihjäl en.


Kumlanytt kommer att ge ut en jultidning som kommer att komma ut till alla hushåll i Kumla kommun. Vi behövde dra in 23000 i annonser för att den skulle bli av. Nu har vi dragit in 35000 och vi har fortfarande en vecka på oss så har vi lite tur kan vi nog komma upp i 50000 i annonsintäkter. Är flera stora ställen som ICA, Östmans Plåtslageri, Allanssons och Järsjö Bygg t.ex som vi inte fått svar från än. I vilket fall som helst så hoppas jag att jag får bra betalt för alla annonser jag dragit in nu. Har lagt ner rätt mycket tid på det här och jag trivs ju verkligen med allt på Kumlanytt, men det här ekonomiska känns inte riktigt bra längre. Jag har sagt tidigare att pengar inte spelar så stor roll eftersom många saker ger en sån kick att göra. Men det funkar inte riktigt så längre. Jag måste börja få betalt för i närheten av den tid jag lägger ner alla fall.



En match återstår för AIK i allsvenskan i vad som varit en pissäsong. Den endla ljuspunkten har varit Bam Bam Bangura. Han kom från ingenstans, var jävligt bra och räddade oss från att åka ur. Laget i all ära, men det som är sämst med AIK Fotboll är utan tvekan dess styrelse. Jag vet inte vart dem där jävla pajsarna har gjort av alla pengar. I år gick vi tydligen minus 7 mile eller nåt liknande och det var alltså efter ett år när vi sålde halvla laget och borde fått ett bra överskott. Till nästa år måste det komma in lite kompetent folk till styrelse rummet, det verkar vara en stor jävla cirkus där nu.

AIK Hockey går alla fall riktigt bra. Ska inte säga att jag bryr mig i närheten lika mycket om hockeyn som fotbollen. Men AIK är alltid AIK och igår slog vi Djurgården med 5-2 och det var minst sagt rättvist. AIK var jävligt bra faktiskt. Hungriga, tempostarka, tuffa, riviga. Djurgården däremot måste vara Elitseriens mest överskattade lag. Bara för att allt stämde för dem ifjol när de gick till final så verkar alla tro att de är så bra. Det är de inte. Djurgården präglas av ett gäng överskattade föredettingar och mitt tips är att de missar slutspel.

Blir dock rätt less på experten Micke Renberg som jag tycker är en rätt kass expert när han efteråt inte kan komma på nån annan orsak att AIK vann än att Djurgårdens målvakt Owuya är kass. Så jävla fegt och så dåligt analyserat. Jag har ingen större respekt för Renberg som expert faktiskt. Som tur är så kom Wikegård in i inslaget efter och rättade han med en klokren analys av matchen. Klasskilnad mellan dem två.

Det ryktas....Att Viaspåret Open, som var en löptävling grundad av Sandberg förmodligen är ett av tidernas fiasko. Fanskapet har bjudit in en 20 pers. Ingen har tackat ja. Dock inte så konstigt om man lägger det kl 6 på kvällen mitt i vintern!!

Det ryktas....Att Bäck inte höll sitt ord!!

Det ryktas.....Att Lunkan höll nollan igen NU mot Devils, vinst 3-0....Han är alltid grym mot Devils....På tiden han tar hem Vezina i år!!

Det ryktas....Att Lasse Kroner är pervers!!


Imorgon är det Lördag, men det känns som det blir en lugn kväll och helg för mig. Får ladda för nästa helg då jag har bjudit in till cash game istället. Känner mig inte i form på något sätt för att gå ut imorgon eller gå på nån fest. Jag kan inte minnas när man hade kul ute på krogen sist egentligen. Det finns inget där för mig. Dansgolvet = Nej tack, det är inget ställe jag trivs på eller känner mig hemma. Tjejer = Har mer eller mindre lagt ner det. Alltmer sen jag tappade kontakten med tjejen som jag var väldigt kär i så har även mina känslor gentemot det kvinnliga könet försvunnit alltmer för att nu vara i stort sett obefintliga. Direkt efter att vi tappade kontakten så ville jag nästan desperat träffa nån bara för att kväva alla de känslor jag hade då. Jag orkar verkligen inte försöka ge ett bra intryck ens längre för det leder aldrig till nånting med nån man gillar ändå. När man ser alla lyckliga par till höger och vänster så känner jag mig som ett skadat djur som hellre går iväg och lägger mig i skuggan. Musiken = Det är konstigt att det spelas så jävla dålig musik på nästan alla ställen ute. Värst av allt är musiken som spelas på G Spot i Kumla. Han som sköter det borde byta jobb.......Folk man känner igen = Ja, det är väl egentligen den enda anledningen tll att det fortfarande är lite, lite kul att gå ut. Men det är också allt.

God natt!!


Kommentarer
Postat av: susanna

ha ha..nej han har nog ingen aning. var snälla! på min möhippa ska vi till relaxen, sen ska vi äta gott och gå ut o dansa på ritz!

Postat av: Bäck

Fy fan vilka bilder !

2010-11-06 @ 13:27:58
Postat av: Snetugg

JANS!!! JANS!!!! JAAANS!!!

2010-11-13 @ 08:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback