Skärpning Anders Björk!!

Jag vet att det inte är nyår än, men det spelar ingen roll, jag ger mitt löfte nu ändå......Den här dagen var droppen som fick bägaren att rinna över....

....Vi hade ett seminarium angående 2 artiklar som vi skulle läst i skolan. Det var inga problem att hitta dem, då de finns på Internet och jag vetat om det här i 1 vecka, hade bara behövt läsa igenom artiklarna och antecknat lite, hade kanske tagit en 20 minuter så hade jag haft massa kött på benen....Trots det så sköt jag upp det längre och längre fram och till slut så var klockan 12:15 idag och jag hade fortfarande inte läst artikeln eller skrivit ut den och vi började lektion inne i Örebro 13:15......Det blev pannkaka av alltihopa alla fall, lyckades inte hinna läsa igenom artikeln och lyckades inte ens skriva ut den eftersom min skrivare är rätt skum....

Körde som en idiot in, hann dit 2 minuter försenad enbart för att genomlida en lektion där jag var helt oförberedd och satt och försökte göra mig osynlig så fort läraren tittade åt mitt håll.......Under rasten på 15 minuter så gick jag iväg för att flytta min bil eftersom den stod olämpligt och lyckades komma några minuter för sent igen.....Till slut under lektionen kände jag verkligen att jag måste säga nånting, jag kan inte sitta här och se ut som ett frågetecken hela tiden, men hade ju ingen koll på de artiklar som mestadels diskuterrades....

....Så drog till med nån diffus jämförelse mellan fotboll och media som ingen riktigt fattade.....Knappt ens jag själv i efterhand faktiskt....Efter skolan fortsatte fiaskot, skulle träffa Eric som jag är kontaktperson till och handla lite julklappar.....Eftersom jag var så stressad på väg in hade jag bara dragit på mig en tunn sommarjacka utan att tänka mer på det......Låt oss säga att mellan kl 4-6 var det ingen " sommarjackeväder " i Örebro direkt.......Jag frös så det höll på att bildas istappar på mig.....Vad har då denna dag utmynnat i.....Jo 2 löften från min sida som är följande......

1. Jag ska absolut börja skärpa mig med att passa tider.Hatar ju att känna mig stressad och gillar ha gott om tid på mig egentligen, så förstår inte varför jag så ofta lyckas ställa till det så. Det finns ingen anledning till det. Sen om man kommer lite för sent till ett möte med nån luffare som Puskas eller Bäck är väl inte hela världen, men när det gäller saker som jobb, skola, idrott då är det verkligen skärpning!!

2.  Jag ska alltid vara förberedd när det krävs att man ska vara det. Är jag inte det så är det ingen ide att närvara. Då är det bättre att stanna hemma!!




Igår så var jag hemma hos Emil Kåberg och genomförde en interjuv som skall publiceras lite längre fram. Det var nervöst faktiskt. Jag har följt han noggrant under hans tid i Färjestad och känner mig stolt över att han är från Kumla. Inte världens mest rekniska lirare, men en riktig tuffing som alltid gör sitt jobb ute på isen. Jag hade stor respekt för han inför mötet...

....Trots att han spelar i Färjestad så bor han kvar här i trakterna, några mil utanför Kumla mitt ute på vischan....Var inte helt lätt att hitta dit med tanke på att det var helt kolsvart bland snårskogen, men hittade alla fall.....Väl där när bilen skulle parkeras så var det en hund som sprang runt och skällde nånstans runt bilen, såg den aldrig för det var så mörkt.....Plötsligt slutade den skälla....För några sekunder trodde jag att jag lyckats köra över den......Det hade ju varit helt perfekt....Ensam mitt ute i mörkret med Emil Kåberg och köra över hans hund.....Frågan är om jag kommit levande därifrån då....

.....Det första han sa när jag klev ur bilen var..." Dig känner jag ju igen "..........Jag kände mig stolt över att Emil Kåberg kände igen mig, tveksamt varifrån dock??.......Han visade sig vara en väldigt trevlig prick med båda fötterna på jorden......Vi satt och snackade i 1 och en halv timme......Hur interjuven blev kommer ni nog märka!!



Klassikern.

Vintern 2004/05. På besök hos Loden som då var hockey proffs i Österrike. Var en riktigt minnesvärd resa med massor av kul minnen. Ett var i slutet av vår 2 veckor långa tripp då då vi var frusna efter en lång dag i skidbacken. Därför bestämde vi oss för att besöka det lokala badhuset. Var grymt skönt att komma in den tropiska badvärmen ( alla fall för mig som mestadels legat begravd i eller under massa snö under skidturen ). Puskas och jag hittade nån tysk skylt som vi inte riktigt kunde tyda. Nånting med bastu stod det alla fall och bara speciella gäster hade visst tillträde....

...Puskas och jag var speciella tyckte vi själva, vi smet upp för trappen  nyfikna på vad som väntade. Väl uppe så framgick det snart tydligt vad det var för nåt. Det var en gemensam bastu för både kvinnor och män och man fick inte ha några kläder på sig där inne.....Hade vi hamnat i paradiset eller vad!!!

Puskas den fege jäveln hade smusslat med sig en handduk upp, så för han var det ju lugnt. Jag hade dock glömt min nere i badet och tvingades därför göra entre näck inför hela bastun. Upp flög dörren och där inne satt en 10-15 personer. Bland annat några läckra damer , som Puskas sen satt och sneglade rätt kraftigt på........Dessutom var det nån jävla aerobics ledare där inne som drog igång nåt aerobics pass eller vad fan han gjorde helt naken mitt framför alla åhörare.....Vet än idag inte om det var nån anställd, eller nån pervers psykopat??......I vilket fall som helst, en riktigt klassisk upplevelse var det....En av höjdpunkterna på en minnesvärd resa!!

.....Lovar, jag ska hålla mina löften.Det handlar bara om att ändra sina vanor, ska väl inte vara så jävla svårt......Ska börja redan imorgon.......Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Puskas

Du glömde ju berätta när du helt plötsligt fick stånd inne i bastun. Det var ju hysteriskt kul när du försökte dölja dolmen med händerna!! =)

2010-11-18 @ 17:47:13
Postat av: Anders

Va fan ;).....Det har jag faktiskt förträngt, minns allvarligt talat inte det.....Minns däremot hur frusterad jag var över att du satt i perfekt " smygtittarläge " på pinglan i nakenbastun, medans den enda jag hade perfekt " smygtittarläge " på var nån gråhårig,svettig 70 årig gammal österrikare!!

2010-11-19 @ 00:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback