Mycket att tänka på....För mycket??

Generellt sett så anser jag att fördelarna överväger nackdelarna med att plugga och ha lite extrajobb här och där....Framförallt så känner jag mig så ingstängd av att ha ett 7 till 4 jobb 5 dagar i veckan....En annan fördel är att jag nästan alltid får sova ut till 10-11 på morgonkvisten....En tredje stor fördel är att jag ofta kan planera min tillvaro hur jag vill.....Man känner sig ganska flexibel av att plugga och de extrajobb jag har som ledsagare och skribent handlar också till stor del om att planera arbetistiden själv....

...Men sen kan det köra ihop sig ibland med, som det delvis gjort nu......Massor med läxor, en hel del att planera med Kumlanytt, resa med ledsagaren och fan och hans moster.....De senaste dagarna har jag haft så mycket i huvet att jag aldrig riktigt kunnat koppla av, oavsett vad klockan är.....Just nu känner jag ett översvallande behov att komma bort i nån vecka.....Sitta i nåt varmt land med en paraplydrink och bara koppla av, det är vad jag vill nu......Inga måsten, inga deadlines att passa, inga uppgifter som måste göras klart....Bara jag och paraplydrinken!!



Igår på kvällen for jag in till Örebro för att träffa en kvinna. Vi skulle träffas kl 8 och för en gångs skull var jag ute i riktigt god tid ( än så länge håller jag mina löften ). Jag ställde bilen en bit ifrån för att slippa betala p-avgift. På vägen fram mot stan började det då självklart vräka ner snö så när jag kom fram såg jag ut som en snöboll i huvet...

...Hon var kortare än jag trodde och lite breddare....Ingen bra kombination......Vi gick på Indigos, ett ställe som serverar tapas....Jag slog upp menyn och tänkte beställa nåt för 70 kr.......Servitören tittade frågande på mig och sa att du behöver nog beställa 3 såna där rätter om du ska bli mätt.....Är det här nåt jävla ställe för ryska oljemiljonärer tänkte jag...

...Kvinnan var hungrig, hon hade inte ätit sen kl 12 och just varit och tränat....Hon tyckte vi skulle beställa nån special - mix - tallrik för 360 kr att dela på....360 kr!!!!!

Jag kände mig pressad, jag ville inte beställa nåt för 360 kr, men jag ville inte göra henne besviken heller....Till slut vek jag ner mig och beställde in 360-kronors tallriken....Det startade lite trevande, orden flög inte ur munnen på nån av oss direkt.....Men efter ett tag blev det bättre.....Två affärsmän ett par bord bort intresserade mig dock mera.....Dem satt med 3 uppdruckna vinflaskor på bordet och skränade " MER VIN "......Dem dominerade, jag funderade vad de firade för nåt??

...Kvinnan ifråga var trevlig, pigg och sportintresserad.....Bra egenskaper.....Men jag kände ingen attraktion, hur hon kände vet jag inte......Vid halv 11 reste vi oss för att gå, jag gick förbi affärsmännens bord, de var inne på sin 4:e vinflaska, jag kunde inte låta bli att fråga...

- Vad är det som firas??

Dem tittade lite förvånat på mig och svarade i mun på varandra, " måste man fira nåt för att ha trevligt ".....Dem var båda från Malmö, vi pratade några minuter.....De var öppna, roliga, trevliga.....Så som folk ofta är såvida de inte kommer från Örebro......Vi lämnade Indigos, jag följde henne en bit hem......Vi var överrens om att Örebro inte var världens roligaste stad att gå ut i....." Lilla Stockholm " sa hon om Örebro, jag svarade inte, men höll med...

....En hejdå kram och  " tack för en trevlig kväll senare " så var jag på väg hem......Besviken över att det inte kännts bättre.....Jag trivs bra med att vara ensam, ofta är jag hellre själv än tillsammans med nån annan människa....Men ibland kan jag känna mig avundsjuk på de som har nån att krama, nån att bry sig om, nån att känna sig trygg med......Samtidigt har jag förändrats efter tiden med kvinnan jag var olyckligt kär i.....Jag vill inte hamna i en sån situation igen, hela kroppen gjorde ont......Men nån gång kanske jag träffar nån ja med!!



Vilka jävla sopor!!



Hockeyn behöver sina goons....Här är 10 av de värsta!!


Idag har Indianerna presskonferens på hotellet så ska dit och snickra ihop nåt reportage.....Och nu till helgen kommer Kumlanytts tidning komma ut till alla hushåll i kommunen, plus till hushåll i Lekeberg som jag av nån anledning inte riktigt förstod.....Jag har skrivit 2 av artiklarna i tidningen och på min By-line bild, som redaktören valde utan att fråga mig,  blundar jag med båda ögonen....Det känns skit bra!!

Men nu måste jag ta tag i alla måsten jag har som jag skjutit upp ytterligare en timma genom att skriva det här....Tjing!!


Kommentarer
Postat av: susanna

tids nog hittar du nog din tjej

2010-11-26 @ 10:28:23
Postat av: Anders

Vi får väl se, som din Jonas brukar säga " hoppet är det sista som överger människan " !!

2010-11-26 @ 11:50:49
Postat av: Noren

Du vet vad jag har sakt Björk!! sök norröver...

2010-11-26 @ 21:23:02
Postat av: ck

2010-11-27 @ 12:43:06
Postat av: Bäck

Skåne Anders, Skåne!

2010-11-27 @ 12:43:46
Postat av: ugg boots buy

inga deadlines att passa, inga uppgifter som måste göras klart....Bara jag och paraplydrinken!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback