Jag känner inte igen dig!!

Fredag eftermiddag på redaktionen. Jag och en medarbetare satt och bollade lite ideer och tankar när redaktören kom emot mig med en kamera. Han stannade och  stötte till mig med handen och gjorde en rörelse som att det var dags att ta kort.

- Jag behöver ingen bild till, det räcker med mitt namn under det jag skrivit, sa jag.

Redaktören spände ögonen i mig och sa med allvarlig ton.

- Du skriver ju skitbra referat och artiklar, då fattar du väl att du måste ha en Byline-bild till det.

- Jag blir  knappt aldrig bra på bild, replikerade jag.

- Skärp till dig nu, varför skulle inte inte bli det, du ser ju helt ok ut, ställ dig upp svarade redaktören....

Jag ville inte vara med på nån bild. Vissa ( inga namn nämnda ) har förmågan att bli bättre på bild än de ser ut i verkligheten känns det som. Med mig är det tvärtom. Jag blir knappt aldrig bra på kort.......Den bild jag ser i spegeln, är en annan en den efter ett kort....Då lyckas jag jämt se trött, sur, blek eller allmänt töntig ut.....

...Redaktören tryckte in mot mig en upplyst vägg, pressade upp kameran mot mig och knäppte av....

....Han vände på kameran och tittade efter resultatet och utbrast...

- Jag känner inte igen dig!!

Han visade bilden för mig och den var inget att vara stolt över direkt...

- Vi tar en till, sa redaktören.

- Nej men va fan, jag måste ut och jobba, jag mailar en bild istället sa jag och försökte komma därifrån...

Redaktören tog tag i mig och försökte hålla fast mig, vi började munhuggas, dock på ett krävänligt sätt......Pia kom ut från sitt rum...

- Vilket liv, vad håller ni på med??

- Han vägrar ställa upp på bild svarade redaktören.

- Jag blir ändå inget bra på nån bild, sa jag.

- Det blir du väl. Du bara inbillar dig sa Pia....

....Men deras övertalning spelade ingen roll. Jag ville inte ta nån mer bild och slingrade mig ur situationen. Redaktören stoppade in sin gamla karraktäristiska pipa i munnen, skrattade lite åt mig och hejade när jag gick iväg.....Förhoppningsvis har han glömt bort det där med Byline-bild till nästa gång vi ses...

Veckans youtube.



Kommentar : Den där jävla laserturken....Synd att inte lasermanen sköt han!!



Kommentar : En av tidernas absolut skönaste filmer....ID!!


Det ryktas.....Att jag ska interjuva hockeylegenden Emil Kåberg på Måndag!!

Det ryktas....Att alla mina " närma vänner " svek när det gällde poker här imorgon.....Som tur är så finns det annat folk som ställer upp!!

Det ryktas.....Att Noren yrar om att Kubanerna ska ha kvartsamtal med ledningen i ÖSK!!

Det ryktas....Att vågen idag stod på 96,7.....Jag är på rätt väg!!

Det ryktas.....Att jag hade sista lektionen för terminen med min fotbollsklass i Torsdags.....När jag berättade för dem att jag inte visste om jag skulle fortsätta nästa termin, så gick några av dem till min boss och bad om att göra allt för att se till så att jag fortsatte.....Blev lite rörd faktiskt!!


Klockan är 23:45, det är fredag.....Perfekt tillfälle att sätta sig ner skriva en läxa.......Inte riktigt va, men jag har skjutit upp den i flera dagar så måste ju ändå göra den nån gång......Imorgon spelar Sverige hockey mot Ryssland kl 12, perfekt att vakna till....Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Bäck

Fotbollstränare är ett perfekt arbete för dig Anders !

2010-11-15 @ 14:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback