Bloggen granskar!!


...Det var inte alltför länge sedan som Mr Björk sågs som ett fysiskt praktexemplar. Hans kropp var kanske inte den mest muskulösa, men den var vältränad och hård. Mr Björk led dock stundtals i ungdomsåren över sin överdrivna smalhet. Han ville inget annat än gå upp några kilo. Nu har han fått sin vilja och önskemål igenom, med råge. När Mr Björk vägde sig igår stannade vågen på 97,8 kilo.

- Jag tror förfallet har gått för långt, säger den mångårige vännen Fredrik " Puskas " Jakobsson när han ombeds kommentera Mr Björks chanser att hitta tillbaka till det vältränade praktexemplar han en gång var!




Kommentar : Bilden som skakat många, inklusive Mr Björk. Den väljoljade idrottskroppen har förvandlats till en avdankad föredettings-kropp!!

Sommaren 2004. Grabbgänget är i Portugal under 2 veckor för att följa Sverige i Fotbolls EM. Mr Björk var redan innan resan smal, men när han kom hem var inte smal rätt ord för att beskriva hans tillstånd. En konstant stekande värme i kombination med slarv gällande matkonsumtion gjorde att Mr Björk gick ner 6 kilo under dessa 2 veckor. Ha kom hem som ett ras. Hans kropp förde tankarna till 40-talens arbetarläger.  Vikten vid hemkomsten var 73 kilo...Siffror som för tankarna till den avlånge, trådliknande Liverpool centern Peter Crouch!!

Detta var dock ett extremfall. Snart var Mr Björk uppe på sin normalvikt runt 80 kilo igen. Han sågs vid denna tidpunkt som en virvelvind, med en långdistansares kropp....

- Jag låg länge runt 80-81 kilo.....Det kändes nästan omöjligt att gå upp då. Jag kunde dricka hur många öl som helst och trycka i mig mängder med skräpmat, jag gick inte upp nåt oavsett......Grejen var ju den att jag gärna ville gå upp några kilo då, såg jag att jag lagt på mig nåt halvt kilo så blev jag skitnöjd, hälsar Mr Björk!!

Mr Björk gjorde sig under dessa år känd som en evighetsmaskin på Yxhults yttermittfält. En kille som kunde springa upp och ner längs kanten i full fart i 90 minuter utan att bli överdrivet trött. En kille som alltid låg längst fram när det vankades löp-pass på träningen. En kille som betecknades som en virvelvind i boxningsringen när han sparrade mot gode vännen Jonas Sandberg. Det var tider det. Back in the days.


Nånstans några år tillbaka i tiden hände nåt. Mr Björks vikt exploderade från 81 upp till 90 kilo. Detta trots att han tränade och levde samma asketiska liv som innan.

- Jag minns aldrig att jag vägde 85-86, utan helt plötsligt var stod vågen på 90 utan att jag fattade vad som hänt, säger Mr Björk!!


90 var ändå en acceptabel siffra med tanke på Mr Björks längd. Hans spelstil på fotbollsplanen förändrades dock tydligt. Borta var den där hale ålen som var svår att få grepp på. Mr Björk hade förvandlats till  en tung pjäs på innermittfältet som var svår att flytta på.

Men i början av år 2010 hände nånting viktigt. Mr Björk hade tappat motivationen för fotboll och lämnade en 23 år lång karriär på planen bakom sig. Förmodligen anade han inte vilka konsekvenser detta beslut skulle få. Det tog inte lång tid innan vikten var uppe runt 95 till sommaren. Men det räckte inte med detta.  Det lavinartade förfallet har fortsatt under hösten. Matchvikten senast låg på 97,8 kilo. Vi ringer upp den mångårige vännen Puskas Jakobsson som följt Mr Björks utveckling ända sen 80-talet och hör vad han har att säga...



- Jag tycker ändå inte att det är så farligt, än alla fall. Jag tyckter det var värre när vi var i Portugal då såg du ut som ett vandrande skelett!!

Vad tror du om Mr Björks chanser att hitta tillbaka till den vältränade maskin han en gång var??

- Jag tror det är kört. Förfallet har gått för långt!!

En annan av Mr Björks vänner är Jonas Sandberg som några år tillbaka i tiden utryckte beundran över vilken form Mr Björk alltid var i. Nu låter det annorlunda....

- Det har gått stadigt uppåt. Trots försök att få det att stanna. Du har utvecklats från väloljad, snabb och uthållig till tung och orörlig!!

Vad tror du om Mr Björks chanser  att hitta tillbaka till sin forna form??

- Jag tror du klarar det. Du får ha i åtanke att ämnesomsättningen förändras med åren så det blir lättare att gå upp i vikt, men börjar du träna regelbundet så fixar du det här!!


Enligt säkra källor har Mr Björk den senaste veckan setts köra mördarpass upp och ner för Kumlasjönsbacken. Men är det så att han är för sent ute?? Går den lavin som satts igång att stoppa?? Enligt säkra källor vill Mr Björk ner runt 90-strecket igen. Frågan är bara om han kommer att lyckas.......Eller kommer han  istället att spränga 100-strecket snart??


Kommentarer
Postat av: Kimboll

Tomas Brolin ligger i lä...



Anmäl dig till Anna Anka.

Skämt åsido, med åren blir det svårare och svårare att gå ner, samtidigt som man får mindre tid att träna. Bara att köra på.

2010-11-11 @ 17:44:32
Postat av: En i huset som hitta din blogg

o fy fan va tjock ! håller verkligen din nya fula bil för dig ?

2010-11-11 @ 19:51:29
Postat av: Anders

Sant Kimboll!!



Den är inte ful, däremot kan du skriva ditt namn om du ska skriva nåt mer här...

2010-11-11 @ 22:51:23
Postat av: susanna

"en i huset som hittat din blogg": tycker inte att det var någon trevlig kommentar alls. anders kan allt köra sin bil med stolthet! och tjock är han ändå inte!!;-)



Det är bara att kämpa på anders och dra ner lite på potatissallad o chiwapsi! :-D

2010-11-11 @ 22:52:19
Postat av: susanna

håller med anders! inge vidare att kommentera som du gör anonymt... fegt!!



anders, kul att du gillade badbilderna på lillen :-) ja du kumla bostäder har vi tjatat på länge ang värmen, nu ska dom byta värmesystem..hoppas på bättring!

2010-11-11 @ 22:54:04
Postat av: Anders

Jag har slutat med potatissallad, men " Cevapci " unnar jag mig än...Inte Chiwwapsi dock ha ha...



...Ja det lät ju inte riktigt klokt att ni ska ha behöva ha så där kallt, så förstår du är upprörd!!

2010-11-12 @ 02:42:16
Postat av: Perra Krok

Det är kul att du Anders har köpt en likadan bil som mig,nu slipper jag kallas "muppen" ensam.

2010-11-12 @ 13:18:35
Postat av: Kimboll

Tjo tjo. Jag kommer inte at komma imorgon, men tack för inbjudan.

2010-11-12 @ 22:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback