Bloggen då & nu!!

Utan tvekan kan jag säga att www.budweiser.blogg.se har förändrats på flera sätt sen den startade för 4-5 år sen.....I början visste ingen att den fanns och det var även så jag ville ha det, idag har den cirka 30 trogna unika läsare varje dag, några vet jag vilka det är, andra inte...

Stundtals vill jag ha det som förrut, när ingen förutom jag själv kunde läsa vad som skrevs.....Då behövde man inte tänka så mycket, utan skrev bara det man kände för.....Jag startade bloggen som ett test för att se hur det kändes att ha en och jag trodde nog knappast då att den skulle existera än så många år framåt....

...Nu är det dock så att många som jag känner läser här så skrivandet har  förändrats på det sättet att jag inte är lika öppen och ärlig i allt mitt skrivande här.....Det har hänt att folk tagit illa upp om saker jag skrivit och det har hänt att jag ångrat saker jag skrivit om mig själv.....Erfarenheter som fått mig att omvärdera skrivandet......Men den här bloggen kommer alltid att vara skriven på ett rakt, öppet och ärligt sätt.....Annars ser jag ingen mening med att sitta och skriva!!

 
 

Kommentar : Igår var jag och min kontaktperson uppe i Sthlm, eftersom det var en stor science-fiction mässa där.....Han hade knappt pratat om nåt annat under de senaste veckorna så han var i extas.....Jag kände väl inte direkt likadant, men det var kul att se han lycklig alla fall......Ett undantag som även fick mig att lysa upp var dock serietidnings hörnan.....Det kryllade av klassiska gamla namn som jag glömt bort.......Min stora favorit Buster saknades dock, men hade inte väntat mig att hitta den där heller.......Notera kuveret som satt på bussen vi åkte med!!


Klassikern.

Min första utlandsemester på egen hand någonsin gick till Kos, året var 1999 eller 2000. Medresenär var Puskas, så han blir porträtterad även i denna klassiker.....En kväll satt vi på en bar som visade tennis live från Eurosport.....Det var Tomas Johansson i final mot Kafelnikov i nån ganska stor turnering.....Som svensk i utlandet så kändes jag att min nationalistiska ådra steg med åtskilliga % än om jag sett matchen på hemmaplan så vi följde spänt matchen....Till matchen beställde jag in en helt ny drink som jag aldrig provat......En Grasshopper......Den var precis som namnet antyder, grön och det var utan tvekan den äckligaste drink jag druckit....Den smakade diskmedel, dessutom var den dubbelt så stor som en vanlig drink...

....Efter att ha suttit 2 timmar och kollat Johanssons match så skulle det bli tie-break i avgörande set.....Jag hade tvingat i mig min Grasshopper på ren vilja.....Plötsligt fick jag ett ryck och flög upp från stolen och sprang iväg från baren....Att vi suttit 2 timmar och intensivt sett en tennismatch som nu skulle avgöras i ett tiebreak verkade kvitta.....Jag lämnade tennisen, Grasshoppern och ölen bakom mig och gjorde ett ryck ut genom ingången.....En klassisk springnota.....Nån halvminut senare kom Puskas lunkande, han såg skakad ut.....Även han hade tagit en springnota......Hur matchen gick??....Johansson vann i det avgörande tie-breaket, men det fick vi aldrig uppleva!!


Det ryktas står över även detta inlägg.....Eftersom jag knappt träffat nån i min bekantskapskrets på några veckor, så finns det inte mycket att ta upp....

...http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1290733557&archive=&start_from=&ucat=1,3,8,10,14,36&
....Här är det senaste reportaget jag gjorde då Indianerna hade upptaktsträff med sina sponsorer på Stationshotellet!!

Den här dagen blir det att syssla mycket med att färdigställa läxor, vi har en 3-4 uppgifter som ska vara inne till på tisdag, förhoppningsvis blir det lugnare efter det.....Är så jävla svårt att komma igång bara med läxor, jag hittar nåt att göra hela tiden för att sjuta upp det, men nu går det fan inte längre för n börjar det bli akut.....God afton!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback