Rolig debut!!

Idag är det Kristi Himmelfärdsdag så man är ledig från skolan och de flesta jobb är stängda.....Det enda jag hade planerat idag var att åka in och träffa han jag är kontaktperson i Örebro åt, men när han sa att han ville flytta det till imorgon så sa jag inte emot med tanke på vilket trist väder det är idag.....Så har alltså ingenting planerat idag, som det känns nu kommer det bli en riktig softar dag!!


I tisdags körde Indianerna borta mot Piraterna, en klassisk match, ett klassiskt derby......Några dagar innan matchen bestämde vi på Kumlanytt att vi skulle sända matchen live via radio i samarbete med Indianerna så jag fick uppdraget att göra debut i etern, tillsammans med Indianernas speaker.....Kvällen innan ägnades åt att läsa på och skriva upp fakta, jag ville gärna vara bra förberedd dagen till ära......Vi samlades runt 3 på Kumlanytt och efter att ha fyllt hela bagageluckan med teknik grejer så kunde vi åka iväg mot Motala....

...Runt 5 var vi där och min uppgift innan match var att fixa lite interjuver....Uppe i pressrummet var det första fiaskot direkt ett faktum.....Det stod vattenflaskor med muggar där som vi fick dricka ur, jag skulle öppna en, då började det spruta vatten åt alla möjliga jävla håll, videokameror, datorer, mikrofoner, allt dränktes i vatten, jag blev kallsvettig för några sekunder och jag såg framför mig bilder på hur jag blev utslängd från arenan och ersättningskyldig 50000, men som tur är så var jag ensam och lyckades dölja mitt vattensprut och tror nog alla saker klarade sig ändå.....Interjuven med Simon Gustafsson höll på att bli ett fiasko då jag inte fick igång mikrofonen och han fick stå och vänta nån minut, tror inte han väntat en minut till....Till slut löste det sig dock.......18:50 drog vi igång sändningen lite drygt 20 minuter innan första heatet....



Kommentar : Här var min position, det här är dock efter matchens slut!!

Lite trevande ibörjan kändes det, men jag tycker nervositeten försvann rätt snabbt....Vi hade lagt upp det så att min kollega refererade heaten medans jag höll i andra saker som föruttsättningar inför lopp, musik och allmänt skitsnack........Dessutom fanns det en chattruta där lyssnare kunde ställa frågor till oss och skriva vad de tckte om matchen och sändningen......Det var mycket att hålla reda på, men det löste sig rätt bra ändå........Dessutom hade jag en tävling där man fick smsa in och tippa resultatet, den blev dock ett totalt fiasko....Det var 1 tippare som hörde av sig, så jag kände mig tvungen att dra till med en vit lögn i direksändning när vi i slutet skulle prata om tävlingen igen, ville inte avslöja vilket fiasko det blivit......

.

Kommentar : Bullkorgen i pressrummet, tror det kan ha varit 15 bullar där och vi var väl cirka 8 personer i rummet....Jag åt upp 5 av bullarna, snodde med mig 2 i fickan innan vi drog!!


Sammanfattningsvis så var det otroligt kul att göra det här......Faktiskt mycket roligare än jag trodde det skulle vara, att kommentera, chatta med lyssnare, spela sin egen musik i radio....Jag tycker faktiskt det gick ganska bra med, speciellt med tanke på att det var första gången.....Hoppas verkligen vi kommer sända fler matcher, men alla bortamatcher ligger ju inte lika nära som Piraterna och hemmamatcher verkar tveksamt om vi ska sända.....Riktigt kul var det alla fall!!


Igår så var jag uppe och kollade Yxhult, dem vann med 2-0 mot Östansjö.....Blev inte alls sugen att vara med som var fallet sist, däremot blev jag tillfrågad att ta över Yxhults Div 7 lag.....Ska ta mig en funderare på hur jag ska göra med det, tackar jag ja så får de en strategisk och världsvan taktiker som har vissa likheter med Jose Mourinho!!


Min framtid är oviss, utbildningen är snart slut och jag har inte ens fått helt klart med nåt sommarjobb.....Det känns som jag står vid ett vägskäl i många olika delar av livet.....Det är ingen hemlighet att jag trivs kanon på Kumlanytt, skulle gärna jobba heltid där, men det funkar självklart inte om man inte får knappt nåt betalt!!

Helgen vet jag inte vad den har att bjuda på, nån fest är väl inte så troligt....Är faktiskt ändå inte så sugen nu och Erika hon verkar vara sjuk ännu en gång....Hoppas vädret blir bättre än nu alla fall, grått och regnigt är det!!


Innelistan.

1. Radio sändningen : Bland det roligaste jag gjort!!

2. Kursen vi har i skolan nu, den sista - Squash, gustavsvik, stockholm....Den ena dagen är roligare än den andra!!

3. Falcons mörka.


Utelistan.

1. Oviss framtid.

2. AIK.

3. Saker som aldrig blir bra.





Kommentar : Lite goa fotbollsklipp i slow motion, tror mycket är från för VM 1998!!




Kommentar : Kultfilmen vi hade alla fall tur med vädret!!


Finns inte mycket mer att tillägga....Ska äta mat här nu.....God kväll!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback