Hästjävel!!

Idag var vi i klassen ute på landet och red på Islands ponnys....Till en början var det en exotisk upplevelse i skön natur.....Men lugnet på hästryggen skulle förvandlas till kaos!!

Utan att jag var riktigt beredd så beordrade tränaren galopp, innan jag hade hunnit säga " tonfisk ", så skenade alla inklusive min häst iväg......Jag hade absolut ingen kontroll och det gick bra jävla fort kändes det som, jag lyckades väsa fram ett panikslaget " stanna, stanna " till min klasskamrat Rebecka, samtidigt som mina ögon var uppspärrade som pingisbollar och lös av skräck......Jag hade tappat mina bilnycklar under galoppen och tvingades gå av hästen och leda den tillbaka för att leta reda på dem......En bit bak på vägen hittade jag dem, men nu hade hästjäveln blivit riktigt bångstyrig......Han frustade och fnös och ville ikapp sina hästkompisar längre fram, hästledaren, som var en ung tjusig tjej kom ridande tillbaka för att se vad det blivit av mig......Hon hoppade av sin häst, då när jag var halvvägs uppe på min så började hennes häst skena iväg.......Min gamla kuse brydde sig inte nämnvärt att jag bara var halvvägs uppe utan började skena efter. och accelererade från 0 till 100 på 2 röda..

...Jag hängde fritt och gungade fram och tillbaka och det var bara en tidsfråga innan jag skulle ramla av......Till slut föll jag av och jag föll ungefär lika graciöst som en japansk sumobrottare skulle gjort......Min rygg fick ta större delen av smällen, men jag klarade mig utan några allvarligare skador.....Vad som var än värre var att min nyinköpta seglar jacka, som jag köpte i Stockholm både gick sönder och blev jävligt smutsig....Den kanske går att laga, men jag tvivlar....

....Efter det var det slutgalopperat för min del, jag vågade mig upp på hästryggen igen, men resten av sträckan blev i gångfart!!



Kommentar : I lördags hade jag ett riktigt rövargäng här......Vi spelade poker och jag var så jävla dålig, kombinerat med att mina kort var helt oslagbart ospelbara.....Mannen med Wyatt Earp mustaschen som står och flinar längst bort blev kvällens vinnare!!




Kommentar : Några timmar senare, kvällen har för länge sen ballat ur!!


Imorgon ska vi iväg på kanothajk i några dagar.....Vi ska hajka nånstans i skogarna runt Nora.....Som Bengt Alsterlind brukar säga, tjipp, tjipp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback