Den vilda jakten!!

Klockan hade passerat 12 på kvällen......Jag var trött och ville hem och sova och Noren satt bredvid i passagerarsätet och stank sprit......Hade hämtat fanskapet inne i Örebro och var nu på väg hem när vi närmade oss rondellen vid Carlbarks....

....Åkte in i rondellen, samtidigt ser jag en bil som kommer från höger i hög fart.....Ska människan inte stanna hinner jag tänka.....Boooonk, låter det sekunden senare  när vi slår vi ihop med varann inne i rondellen....Det är tydligt hans fel och det verkar han veta om med för han sätter högsta fart och drar iväg....

....Jag går från halvsöming till klarvaken och tokladdad på nån sekund och skriker "  Va fan, Han försöker dra iväg den "....

Fanskapet får en lucka på några hundra meter i början eftersom jag stannar till när vi stötte ihop i rondellen, så jag får verkligen trycka pedalen i botten för att närma mig.....Tror aldrig jag gjort över 140 med min bil, men enligt  en panikslagen Noren så....


- Ta det lugnt du kör i 170, tänk på att det regnat!!

Jag svarar...

- Han ska fan inte få komma undan!!


När han svänger in mot Shell efter kanske en kilometers raksträcka har jag närmat mig och säkert plockat in 100 meter, men han har fortfarande ett tillräckligt stort avstånd för att kunna kollra bort mig när han svänger in mot villagatorna......Tror knappt aldrig jag hört ett däcktjut från min bil, men nu får jag nog uppleva 3-4 st inom loppet av 5 minuter....

.....Färden fortsätter mot Idrottsparken och jag har tagit in ytterligare på han, är säkert bara 30 meter bakom nu.....Säger till Noren innan nästa kurva......

- Kolla reg numret nu!!

Vi åker mot kurvan, det kanske bara skiljer 10 meter för några sekunder, jag har dock för hög fart in i kurvan och kan inte svänga  och tvingas slänga mig på bromsen för att inte braka rätt in i en trädgård...

- Vad hade han för nummer??

- Jag såg inte!!

- Vad fan, missade du det din jävel!!

- Det var ima på fönstret, jag hann inte se!!


Tvingas backa och tappar viktiga sekunder, nu är avståndet återigen ett par hundra meter och jag tror det är kört.....Noren....

- Ta det lugnt, akta vägskyltarna!!


Han åker från idrottsparken mot Eriksson, men istället för att svänga upp på stora vägen igen så ser jag hur han 150 meter längre fram svänger vänster....Bra lokalkännedom som jag har så vet jag att det bara finns en väg han kan hamna på där....

- Jag genskjuter han!!

Svänger vänster och räknar med att möta han, pulsen är på topp, ögonen stora som pingisbollar.....Men möter ingen bil, fortsätter 100 meter till och ser då att han stannat på en liten parkering......Noren hoppar ur bilen, jag kör 30 meter till ifall han skulle dra iväg, men det gör han inte.....Han har gett upp....

Kliver ur bilen, har inte en aning om vem det var som satt bakom ratten, förmodligen en biltjuv eller narkoman var mitt tips......Men det är en liten, späd kille i 20 års åldern....

- Vad fan håller du på med frågar jag??


Man ser på han att han skäms enormt, han är stirrig och vågar inte titta upp och mumlar nåt svar om att han fick panik.......Han sätter sig på huk, ser helt knäckt ut.....

Jag tycker lite synd om honom, även fast jag känner mig förbannad med.....Tittar på min bil, det ryker från motorhuven......Inte så konstigt med tanke på hur jag kört......I bilen sitter även ung tjej, hon sitter och smsar ser det ut som och uppträder som om inget har hänt....

Vi pratar ut om saken, jag tar hans uppgifter.....Hade jag velat sätta dit han så hade jag kunnat gjort det med besked för både det ena och det andra, men jag ger han en chans att reda upp situationen.......

....Alla kan göra fel, ingen är ofelbar......Men det är hur man agerar efter man gjort fel, eller efter att nåt blivit fel som säger mycket om en person tycker jag....Hade han varit stöddig, dryg, skyllt ifrån sig, spelat dum.,.då hade jag satt dit han så det dammade om det......Men det är en ung kille, han har gjort fel, men han vet om det och vill inte skylla ifrån sig på nåt mer än att han fick panik.....Jag är schyst mot han och ger han en chans att klara sig ur det hela billigare än det borde blivit för han.....

....Vi tittar på bilarna, det blev några skråmor på båda, men inte alls så mycket som jag trodde.....Vi åker därifrån, mitt livs första biljakt är över!!


 

Kommentar : I helgen var jag hemma hos Bäcks föräldrar tillsammans med mina närmsta vänner....Vi kollade på tv och spelade spel, en trevlig kväll!!

 

Kommentar : Kolla på han, vem tror han att han är...Karl Alfred??
Sandberg tänker under spelet, hans, mickes och puskas lag kom sist, inte så oväntat!!


Det ryktas.....Att Bordshockey VM blir av trots allt.....Nu i helgen anordnas den 7 upplagan inne i Örebro!!

Det ryktas....Att jag gjorde min första match som tränare/lagledare för Yxhults lag i Div 7 i söndags....Var roligt!!

Det ryktas...Att Puskas var på pensionärs dans i Ödeshög förra helgen!!


Imorgon är det full rulle.....Först skola mellan halv nio till tolv.....Sen ska jag träffa min kontaktperson och hitta på nåt i några timmar....Sen ska jag på en arbetsinterjuv kl 15:30 och slutligen är det grabbhalvan med start 19:20 i Gustavsvik....Så ska jag orka med att ta mig runt där på en hyfsad tid måste jag lägga mig nu.....God afton!!



Kommentarer
Postat av: Generation 77

Du skulle smörjt upp grabben o krävt han på lite deg

2010-05-27 @ 18:48:28
Postat av: Anders

Ja det hade varit ett alternativ, men såhär i efterhand är jag nöjd och stolt över hur jag hanterade det!!

2010-05-28 @ 00:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback