Tillbaka från fjällen!!

Efter 5 dagar i Idre så var man då tillbaka hemma......Vi åkte kl 7 i söndags inne i Örebro och kom hem igår, Torsdags, kl 8 på kvällen......Självklart var jag siste man på bussen och höll på att missa färden dit, men nåt annat var väl inte att vänta...

Kort sammanfattat så var det en riktigt kul resa, det var skönt att komma bort och släppa alla tankar på den vardag som är hemma och vädret och skidåkningen var kanon några av dagarna......Men 5 dagar fick räcka, hade faktiskt inte viljat stanna längre...

Stugan vi bodde i höll inte riktigt samma klass som den vi bodde i förra året i Vemdalen, men då bodde vi i en riktig lyxstuga.....Den här var mer som en normal lägenhet......Några av dagarna....Söndag, måndag och Onsdag var det riktigt kanonväder med en stekande sol, knallvit snö och vindstilla, då var det en fröjd att vara i backen......Vi körde även lite längd....Bland annat på Onsdagen så drog vi iväg på en längre tur där det delades upp i 2 grupper.....En som körde nån fjälltur som var en 2 mil medans den andra gruppen körde en lättare slinga som var 1,2 mil eller nåt....

Ungefär 75 % hängde med i den lätta gruppen.....Jag däremot ansåg att jag hörde hemma i den svåra gruppen och valde den....Men redan på vägen ut ur Idre skidstadion fick jag kämpa som ett djur för att hänga med och jag kände då att det här kommer inte funka så jag avbröt och lommade moloket tillbaka mot den sämre gruppen....

Väl iväg så upptäckte jag snart att mina skidor totalt saknade glid...Alla och jag menar ALLA körde om och ifrån mig.....Osportiga klasskamrater, feta invandrarbrudar, ghetto-juggar som aldrig stått på ett par skidor.....Det gick fan knappt att komma framåt under flera kilometer och jag höll på att ge upp, men så helt från ingenstans så fick jag tillbaka glidet och kunde börja åka i normal fart igen...

Tycker sammanhållningen vi hade i vår stuga var relativt bra.....Jag bodde ju med 5 klasskamrater, alla tjejer.....Några av kvällarna var riktigt sköna när vi spelade kort och lagade god mat ihop, men i slutet kände jag att det skulle vara skönt att komma hem och sista dagen blev jag rätt osocial!!

Men jag vore ju inte jag om jag inte lyckades tappa bort nåt värdefullt heller....Denna gång var det min kamera som jag fumlade bort, tror jag tappade den när jag åkte skidor.....I 2 dagar var den borta och jag hade mer eller mindre gett upp hoppet om att få tillbaka den, då helt oväntat så dök den upp i receptionen.....Och den funkade med trots att den legat ute i snön i 2 dagar!!


Nu kom Noren förbi här och slängde upp en öl på bordet, han vill utbringa en skål för  " livet och framtiden "....Fy fan!!


Nu idag så var det finalspel i pingiskorpen......Efter ett halvårs seriespel så var äntligen finaldagen här.....Vi var 4 lag av 28 från starten som gjorde upp om guldet....I semin mötte vi Legenderna som de heter , det vill säga farsan och Nisse Fohrs.....Efter en högdramatisk match lyckades vi vinna med 3-2 i matcher....Jag vann både mina matcher och Minta slog farsan med 3-2 i set i den avgörande matchen....Tyckte lite synd om farsan då han hade ett nytt rack och man kände inte riktigt igen hans spel....

I finalen föll vi dock mot våra eviga antagonister Tvillingarna Leverström.....Dem vann med 3-1.....Jag vann min singelmatch, men de slog Minta båda två och sen vann de dubbeln med,.....De spelade riktigt bra faktiskt och var värda att vinna i år......Tror vi hade 3 raka guld innan så kan leva med att det inte blev vinst här......Ännu en säsong är alltså över....En säsong som innehållt slagsmål i korridoren utanför, mängder av utbrott av den psyksjuke Ström och bortförklaringar till förluster den ena värre än den andra!!

Tänkte lägga upp lite bilder här, men verkar ha blivit nåt strul med datorn....Så kom bara in en 3-4 bilder, får väl ta dem då, bättre än inget.....








Det ryktas......Att Mr 80 tal har skaffat katt!!


Det ryktas.....Att grabbarna är ute och gör stan ikväll, med utgångspunkt O Learys!tt!


Det ryktas....Att Sandberg för ovanlighetens skull fick ett napp när han var och fiskade...En riktig baddare var det med, 24 kilo!!


Det ryktas....Att jag inte vill se en enda jävla match till på ett brungult Råsunda nu.....Varför inte spela på en åker i såna fall, det är väl ungefär likvärdigt!!


Det ryktas...Att livskonstnären Fredriksson ställt in sina planer med Barcelona och nu ställt in siktet istället på Liverpool!!


Det ryktas.....Att jag kört runt utan fungerande bromsar i flera veckor!!


Veckans youtube.




Kommentar : Lucky bastard!!




Kommentar : Ett av mina favoritband Oasis med en av sina bättre låtar, " Hello " !!


Nej nu är klockan snart 1, jag ska åka till Stockholm imorgon så ska upp halv 7, ska köra ut Noren här och gå och lägga mig....Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

heej:9

tro mig.. man lär sig mycket med åren. och man lär sig mkt av människor.

det finns så många ormar o svin där ute..man behöver inte sånt skit i sitt liv. hellre ensam än att umgås me falska

Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Ryktet är sant, här är det full fart med krossade blomkrukor och glas av nya katten. Whats the story morning glory ligger på min topp 5 bästa album genom tiderna, bröderna G. regerar!!!

2010-03-27 @ 10:47:51
Postat av: Anders

Absolut, de var grymt bra när de var som bäst.....Själv upptäckte jag väl Oasis kanske 10 år efter de hade sin prime, men bättre sent än aldrig!!

2010-03-27 @ 21:46:09
Postat av: Ann-Sofie

Tack, kändes bra att höra. :) Men har inte vart på särskilt bra humör senaste tid. Men det svänger väl.



Va härligt att du ha vart i fjällen. :) Tråkigt det där med pingis-racketen men var också lite smålustigt.

2010-03-28 @ 12:55:06
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback