30!!

Otroligt vad tiden går....Igår fyllde jag 30 år, det var inte länge sen man var 24-25 tycker jag.....Uppvaktningen igår var minimal, mina föräldrar kom dock hit och grattade och hade med sig ett par riktigt fina presenter.....Sen kom syrran med blommor och choklad och några telefonsamtal blev det väl med.....

....Men har bjudit hit familjen till på Torsdag och den 10:e April ska jag ha fest för mina vänner.....Tittar man tillbaka på vad man hunnit med under dessa år så känns det fan inte som jag gjort mycket......Men samtidigt är jag sån som  människa att jag mår bra av att ta det lugnt med....Vissa vill ha ett högre tempo i sitt liv med många bollar i luften....Jag mår bäst av att inte ha det för stressigt.....Men några saker skulle jag dock vilja ha gjort mer av......Exempelvis rest mer, har knappt rest nånstans de senaste 5 åren......Men det beror till stor del på att jag saknat resesällskap......Vill åka till Holland, USA, Polen, Italen......Massor av ställen!!


Jobbmässigt är väl inte mitt CV tokfullt heller, men har ändå provat på många olika typer av jobb.....Har dock inte stannat på nåt jobb mer än 2 år ( stannat eller fått sparken ha ha )......Nu känner jag dock att jag är på rätt väg inom det området.....Alla jobb jag har eller utbildar mig till nu känner jag att jag trivs med och att jag är duktig på och framförallt en gemensam nämnare för alla......Att det jobb jag gör är betydelseullt för andra mer än för mig själv....

Så de 3 jobb jag har nu har den gemensama nämnaren att 1. jag trivs med dem 2. jag kan göra ett bra jobb inom dem 3. Det känns som man kan göra nytta inom dem.......De jobb jag pratar om är dessa......Först och främst fritidsledare, har bara 2 månader kvar på min utbildning nu sen är den klar.......Är ganska säker på att jag kommer trivas inom det yrket och att jag kan göra ett bra jobb, det har jag kännt när vi haft praktik....

....Likadant jobba inom skrivandets värld som jag gör med Kumlanytt, trivs bra och känner jag kan göra bra ifrån mig......Har dock inte blivit så mycket skrivande den senaste tiden då jag varit rätt upptagen......Till sist , jobba med människor som ledsagare och kontaktperson......Ett yrke som är väldigt tacksamt och jag kan inte tänka mig många bättre " extrajobb " att ha än det......Nu när utbildningen är slut gäller det dock att hitta ett jobb, alternativt plugga vidare på universitetet om man inte hittar ett jobb!!


Sportens värld har gett mig otroligt mycket......Både att utöva och titta på.....För tillfället känns det sådär med fotbollen, jag velar fortfarande fram och tillbaka om jag ska spela i år......Pingis tycker jag fortfarande är barnsligt roligt, jag var en så kallad barnstjärna inom pingisen som hade min prime när jag var runt 10 år.....

....Då var jag en av Sveriges bästa i min åldersgrupp, men sen började jag träna med Puskas på kvällarna och då gick det snabbt utför......Skämt åsido så hade jag inte riktigt den vilja som krävdes,  det håller inte träna nån gång i veckan om man vill bli riktigt bra i nån sport!!


Kvinnor då, jag träffar en tjej nu som heter Erika......Tycker om vara med henne, men är osäker på hur saker kommer utveckla sig mellan oss och hur jag vill att saker ska utveckla sig......Vi känns ganska olika på många sätt, men gillar mycket med henne med......Ska hem till henne på påskafton då hon även har bjudit dit en vän från Karlstad!!


Det var en tjej jag var väldigt kär i med.....Hon vill inte träffas längre....Förstår henne till viss del, men är även besviken på henne, hon var inte riktigt så bra som jag föreställt mig......För egen del har hon tagit fram både positiva och negativa känslor som jag aldrig kännt innan.......Jag kan inte bestämma mig om det är en positiv eller negativ sak att jag fortfarande vill ha kontakt med henne.......Negativt på det sätt att jag saknar självrespekt, eller positivt på det sätt att jag är envis och inte ger upp......Hoppas alla fall vi kommer få en mycket bättre relation än vad vi har nu!!







Kommentar : Mor och far kom förbi med blommor.....Sen försökte farsan och jag skruva ihop ett bord ihop som de köpt.....Vi var klara med det 2 gånger, men upptäckte vi glömt några skruvar och fick börja om båda gångerna......Fick 2 tuffa jackor med, gillade båda mycket......Casual så det dånar om det!!


Det ryktas.....Att Loden tyckte det var lite väl segt att sitta på Pitchers från 7 till 1!!

Det ryktas....Att Sandberg kan missa min fest.....Var visst nån diplom boxnings tävling eller nåt.....Blir besviken om han inte kommer!!

Det ryktas....Att AIK har nått botten......Samtidigt som Obolo är kung i Argentina och toppar skytteligan!!


Idag ska jag till tandläkaren, sen banken......Sen jobba lite med mitt examens arbete, sen ikväll kolla 7:e och avgörande matche i hockey slutspelet.....Skriv gärna i gästboken.....Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jo, jag är fortfarande krasslig. :/ Börjar bli bättre. Ja, vi får se hur det blir med Örebro, har ju sökt dit och får veta svaret i Juli. :)



Hur är läget med dig då? :)

Postat av: Noren

Tja Björk snygga Jackor!!! ska bli kul att få komma på fest det var ett tag sedan det var en sådan....

2010-03-30 @ 23:01:39
Postat av: Anders

Jo det var det faktiskt....Har några roliga lekar som vi kommer köra, blir nog kul...



...Du är med välkommen hit Mr 80 tal för övrigt om du läser detta!!

2010-03-31 @ 00:30:52
Postat av: Anonym

heei:)förretsen.

hur gammal e du? eru från sthlm?:)

2010-03-31 @ 02:44:57
URL: http://psychedelique.blogg.se/
Postat av: Anonym

nu ser ja att du e 30 GRATTIS I EFTERSKOTT:=)

2010-03-31 @ 02:46:59
URL: http://psychedelique.blogg.se/
Postat av: Liselott

Hej Anders! Vilka snygga jackor du fick! Kram Liselott

2010-04-01 @ 16:22:00
Postat av: Anders

Tjena Liselott, kul att du lämnar ett avtryck här ;)....Synd ni redan hade en fest ni var bjudna till den 10:e, men ni får gärna kika förbi en stund när det passar er!!

2010-04-01 @ 17:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback