Utbildad Fritidsledare!!

Efter 2 års slit så är jag nu färdig med mitt pluggande till fritidsledare....Eller slit och slit, man har inte jobbat ihjäl sig direkt.....Däremot har utbildningen varit väldigt rolig, varierande och lärorik....Den sista månaden här har varit hur kul som helst......Vi har spelat golf, squash, badat, varit på hajk och spelat fotbollsgolf exempelvis......

...I tisdags hade vi avslutning och jag kände mig faktiskt lite rörd några gånger.....Jag tror inte man kan gå så mycket roligare utbildningar än den här och jag kommer definitivt att sakna den.....Det är ju oftast så att det är först när man inte har nåt längre i sitt liv som man en gång haft inser hur bra man tyckte det trots allt var.....Så tror jag att jag kommer känna med utbildningen...




Kommentar : Hela klassen förutom den skadeglada Jessika är samlad här.....En klassisk bild!!


  

Kommentar : Mina 2 klasskamrater Erja och Semes....Till höger min lärare Maria, henne kommer jag verkligen sakna.....En väldigt varm människa!!


 

Kommentar : Natalie och hennes kompis Linda....Två gulliga tjejer......Till höger Jessica, kvinnan som jag i fjällen hade en livlig diskussion med huruvida kvinnor har hår på ett visst ställe eller inte!!


Jag kommer sakna min klass med, stundtals har jag varit ganska trött på min klass nåt annat kan jag inte säga.....Men ju längre in i utbildningen vi kommit, ju mer har jag insett att jag har en ganska bra klass ändå och jag kommer faktiskt sakna alla...

...Under avslutningen så var det som vanligt  mycket sång och tal och alla låtar handlade om blommor, kärlek, himlen och solen så jag satt och hoppades på " higway to hell " med, så vi fick lite omväxling!!


Idag har jag varit inne i Örebro större delen av dagen.....Först hade jag en arbetsinterjuv kl 1, angående ett jobb som säljare, men tror inte jag kommer få det.....Sen käk på Rosa Deli, var första gången jag åt där, men var riktigt gott....Sen slöt patrasket Bäck upp och vi gick runt och kikade lite innan jag avslutade med ett gympass på FRiskis och Svettis, men var bara där i en halvtimme.....Träna på gym är inte min grej, då drar jag hellre ut och springer...

...Var där för att man fick en fribiljett om man sprang grabbhalvan förra veckan och det gjorde jag...21:15 blev min tid på 5 km....Sista 500 gick jag in i väggen, var säkert 15 stycken som sprang om mig då....Allt från halvdöda pensionärer till stelbenta 40 åringar med enorma knäskydd sprang förbi och ifrån mig!!

  

Kommentar : I lördags spelade vi den 7:e upplagan av Bordshockey VM......Jag har lyckats vinna 3 titlar, men nu vann skithögen Loden sin 3:e raka titel och det är bara att konstatera att han spelar i en egen division som det är nu......Vet inte om han blivit mycket bättre, eller jag sämre.....Förmodligen en kombination.......Tyckte dock inte det var lika kul som det brukar vara, det var för dåligt drag!!


Det ryktas.....Att Noren tände till när hans bristfälliga fotbollskunskaper avslöjades....Först trodde fanskapet att det var Vitryssland och inte Ryssland som var så bra i EM 2008, sen kände han inte till landslagspelaren Daniel Larsson!!

Det ryktas....Att Sandberg anser sig själv vara en enorm fotbollsanalytiker!!

Det ryktas....Att Fredriksson springer runt med kavaj i Örebros citykärna och försöker kränga gymkort!!

Det ryktas....Att det är ett enormt skämt att allsvenskan nu tar uppehåll i 2 månader för att det är VM....Varför, det är ju inte en jävel från allsvenskan med??

Det ryktas....Att Noren ligger hemma med ryggskott!!

Det ryktas....Att jag måste ta och skaffa mig ett jobb!!

Det ryktas....Att Bäck ska sälja sina fotbollskor, vem fan vill köpa din gamla skit!!




Kommentar : Finalen i bordshockey VM.....Matcherna var 5 minuter, en full Loden dominerar....Denne LOden som för övrigt även går under synonymen Elefant-ba--en!!



Kommentar : The one and only, Persbrandt!!


Nu orkar jag inte skriva längre....Hoppas vädret blir lika fint imorgon som det varit idag.....God kväll!!



Kommentarer
Postat av: Zofie

Tack för dina ord. Värmde att höra. :) Du har så rätt man ska inte ge upp. Grattis till din utbildning! :) Måste kännas bra. Kollade in fotot högst uppe, så somrigt och fint foto. Denna helg ska jag bara ta det lugnt. Vad ska du hitta på? :) Ha en jättebra helg. Kram// Zofie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback