Oviss framtid!!

Min utbildning till fritidsledare är över, skulle gärna börja jobba som fritidsledare nånstans nu med detsamma, men det är anställningstopp inom var och varannan kommun verkar det som......Har alla fall skickat ut ett personligt brev till alla gårdar i Örebro Kommun.....

...Skickade även ut brev till de flesta gruppboenden i Örebro, det visade sig att flera av dem var i akut behov av en semestervikarie och nån som kan jobba extra, så kommer förmodligen börja på ett av dem ställena ganska snart......Samtidigt fick jag ett samtal i veckan som lät intressant, det var en gård som trodde jag skulle passa att delvis vara fritidsledare och delvis vara fotbollstränare då de har några klasser som har fotboll som inriktning.....

....Jag lyckades självklart göra bort mig i telefon, trots att vi bara pratade en 3 minuter.....Först ifrågasatte jag min egen kvalifikation och frågade han " Är jag verkligen kvalificerad för en sån tjänst "......Bra sagt Anders, ditt platthuvud!!

Och sekunden innan vi skulle lägga på så sa jag " Det var 3 vi sa väl ?? ".........Han svarade " Ehhh, nej 1 "...........Duktig pojke!!

Ska dit i nästa vecka alla fall och höra mer ingående vad det handlade om, men det lät onekligen intressant!!

Sen har jag ju sökt några kurser till universitetet med, kommer säkert komma in på nån alla fall, vet i ärlighetens namn inte alls vad jag ska göra framöver.....Men det visar sig nog, även om det känns ovisst nu!!




I tisdags var jag i Västervik på speedway, drog iväg vid 1 och var hemma 1 på natten, men artikeln jag skrev var klar först vid 3 så blev en lång dag.....Men ska inte klaga, kan nog inte ha så mycket bättre extra jobb än att få åka iväg över en dag och följa och skriva om mitt favoritlag....

....Nu blev det ju förlust med 56-40, men var väl inte helt oväntat med tanke på hur svagt Indianerna kört i år.....Det är flera förare och ledare som känner igen mig vid det här laget alla fall, det märks....

http://www.kumlanytt.se/sport.php?subaction=showfull&id=1276046695&archive=&start_from=&ucat=37&

Så här blev artikeln, visserligen kapades de del där jag skrev om heaten bort, men så är det ibland....Uppskattar att jag får lägga upp texterna hur jag vill alla fall!!


Är förkyld nu, smittad av snorkråkan Andreas " Andy " Eriksson......Vi var och kollade Askersund - Yxhult i Onsdags 1-1 och det var då jag blev smittad.....Som det känns nu så kommer jag inte kunna gå på Bergs 30 års fest som jag skulle på imorgon!!

Åkte på min första förlust som tränare då vi fick stryk med 6-1 borta mot Sköllersta 2....Dem hade dock plockat ihop ett riktigt bra lag som höll hög div 5 klass, minst och det här är alltså div 7 det handlar om......Nästa match är på söndag mot Nyckelby!!




Kommentar : Brukar inte använda brillor så ofta på sommaren, men dem här är alla fall dem jag ska ha nu i sommar....Lite tysk 80 tals mjuk porr känsla tycker jag!!


Det ryktas......Att Loden är rädd för att möta mig i sqash!!

Det ryktas......Att Andy för några år sen på tradjazzen i Askersund befann sig på en båt 100 meter från land, Andy ville dock inte vara kvar på båten, utan in till festen på land så han tog med sig en platta öl och hoppade i vattnet och simmade in till land.....När fanskapet utmattad och halvt drunknad kom in till land, fanns 1 öl kvar och kläderna var självklart dyngsura...Fy fan!!

Det ryktas....Att Anis klockan 1 på natten på tradjazzen för ett antal år sen gjorde nånting väldigt underligt.....Vi stod vid en dansbana, plötsligt fär människan nåt jävla ryck snår sig en handväska och springer iväg allt han kan.....Jag ser förundrad på......Nån minut senare kommer han tillbaka, haffad utskälld och med svansen mellan benen.....Ficktjuven Anis har än idag inte kunnat förklara denna händelse!!

Det ryktas.....Att min kompisturnering Fotbolls VM förmodligen blir av den 19 : Juni med efterföljande spelarbankett!!


Youtuben.



Kommentar : Idag startar VM.....Här bjuder vi på tidernas mest omtalade VM Mål, Maradonas 2-0 i kvarten mot England 1986, för övrigt mitt favorit VM.....Som extra krydda argentinsk kommentator!!


Spanien, England eller Brasilien......Nån av de 3 vinner VM det kan jag garantera......Tyskland, Frankrike och Italien har för dåliga lag och Argentina har Maradona som tränare, kan omöjligt tro han leder Argentina till guld......Ska jag tippa 1 lag så väljer jag Spanien.....Ha det bra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback