Mitt sommarjobb!!

Har nu gjort mina första dagar på vad som förmodligen blir mitt sommarjobb och med stor sannolikhet ett extrajobb framåt hösten.....Säger förmodligen  för jag skulle ha en prövovecka först, men förhoppningsvis fixar jag det.....Det är alltså ett gruppboende för utvecklingstörda jag jobbar på....

...Första dagen där när personalen berättade lite om dem som bodde där så kunde det låta så här....


- Det där är xxx, han får man passa för han äter allt möjligt, han kan äta både rengöringsmedel och bajs!!

Jag försökte se oberörd ut, som jag hör liknande saker varje dag, men inombords så tänkte jag, vad fan är det här....Såvitt jag vet så har han inte ätit nåt av det än alla fall och förhoppningsvis gör han inte det heller......Sen har vi xxx, som kan sitta tyst i två timmar för att sen utan förvarning börja skråla...

- Babagooooga, Abooope geeee kaaajjjjj!!!

Det är mycket att tänka på när man börjar ett nytt jobb, första dagen rörde sig tusen tankar i huvudet, men nu känns det lite bättre......Det som än så länge känns bra är personalen, det är mestadels tjejer där och i stort sett alla är väldigt gulliga och hjälpsamma......Minuset är väl arbetsuppgifterna, det är inte min starka sida att hjälpa folk klä på sig, tvätta och laga mat exempelvis......

....Var rätt förvånande att han inte frågade om mina kunskaper vad gäller det på interjuven eftersom det är en stor del av jobbet, men det gjorde han inte......Siktar som sagt på att ha det här som sommarjobb och sen jobba extra med jämna mellanrum......Speciellt nätterna är jag intresserad av då.......

För till hösten så kommer jag endera plugga på universitetet eller jobba som fritidsledare.......Var på ett möte för den där tjänsten som kombinerad fritidsledare/fotbollstränare i veckan.......Det var betydligt mindre tid än jag räknat med, skolan har inriktning fotboll för de sm vill, men de har bara ett pass i veckan........Sen skulle jag kunna kombinera det med 1 eller 2 kvällars jobb på fritidsgården.....De skulle höra av sig nu i veckan, men jag meddelade att jag var intresserad alla fall!

Det känns som det börjar klarna något vad gäller min ovissa framtid......Det faktum att jag inte har nåt heltidsjobb förmodligen klart till hösten bekommer mig inte då jag trivs med att ha det lite flexibelt och ha 3-4 extrajobb......Känner mig lätt instängd om jag har ett jobb som är 5 dagar i veckan 7-4!!



Min kamera är sönder igen......Det var nån tjock jävla pappskalle som tappade den i FRedags när han skulle ta ett kort, så nu får jag köpa en ny eller om den går att laga.......Var och spelade kort hos en ytlig bekant som kallas Rille i Fredags.....Var ingen av mina normala vänner med där, men jag tycker det är kul att ibland umgås med lite nytt folk, blev en rätt trevlig kväll med, även om jag som vanligt gick minus i kortspelandet....

Väl där var exempelvis välkända kumla namn som Sellberg och " chipsgängsledaren ".......Superbjässen Sellberg som 350 av årets 365 dagar har samma tröja på sig, knäckte mig i en hand när han fick triss i tvåor.......Då tänkte jag att nu kan jag omöjligt sjunka lägre........Knäckt och hånad av superbjässen Sellberg vid kortbordet!!

Topp 3 listan VM.

1. Tyskland - Förlust mot Serbien, men mitt förtroende för den tyska fotbollsmaskinen är intakt....Deutschland fur allez!!

2. Argentina - Är så trött på allt tjat om att brassar spelar sambafotboll......Skitsnack, de spelar fan knappt mer underhållande än Norge......Är det nåt lag från Sydamerika som är underhållande så är det Argentina.....Ett land med två VM guld 1978 och 1986........78 vann de på hemmaplan i Argentina och 86 förde en fantastisk Maradona dem till guld........Vinner Argentina i år så har den kortväxte fetknoppen Maradona lovat springa naken runt Argentinas största torg, bara en sån sak!!

3. Englands pågående fiasko - För vilken gång i ordningen har England varit upphaussade till favoriter för att sen visa att man är världens i särklass mest överskattade fotbollsnation??


Det ryktas......Att grabbarna i AIK körde över Hammarbys grabbar i en uppgjord uppgörelse mellan 440 man!!
 
Det ryktas.....Att Rille hade en bekant som spelade 100000 på att topplaget Marseille skulle vinna hemma mot ett bottenlag i franska ligan när de redan ledde med 2-0 med 8 min kvar.......Oddset ha fick var 1,01......Slutresultatet blev 2-2.....baksmälla??

Det ryktas....Att Puskas var en katastrof på Buzz på Bergs 30 års fest!!

Det ryktas....Att Bäck är en soffpotatis!!


Veckans youtube.



Kommentar : Dagens Frankrike suger, men det gjorde de inte på Zidanes tid.....Kanske den elegantaste spelaren, ihop med mig, som nånsin funnits.....Att se Zidane spela fotboll i slow motion är ren och skär njutning!!



Kommentar : Rätt skön kommentar!!


Ska snart åka iväg till Brickebacken, är match med Yxhult....Ser mulet och grått ut, får hoppas vi slipper regn......Ha det bra!!


Kommentarer
Postat av: Puskas

Katastrof!!?!? Jag vann tre eller fyra raka! Kom in i matchen!

2010-06-20 @ 12:27:07
Postat av: Anders

Jag var inte där så jag vet inte, men en viss person har läckt uppgifter om att du var en katastrof....Så därför hade det en given plats på det ryktas!!

2010-06-20 @ 12:48:35
Postat av: Bäck

Källor ?

2010-06-20 @ 14:46:39
Postat av: Anders

Jag skulle aldrig röja mina källor!!

2010-06-20 @ 20:40:17
Postat av: Berg

Sellberg fur allez!

2010-06-20 @ 21:44:47
Postat av: Ann-Sofie

Kul att du fått sommarjobb. :) Men förstår att det kan vara jobbigt att passa utvecklings-störda. Men tufft om du klarar av det, man måste ha rätt bra tålamod. Jag är rätt nöjd med mitt sommarjobb, men det är mest för att jag är deltid och får helgerna lediga. Vill med kunna vara flexibel. :) Jag hade ett heltidjobb på båten förut och man blir lätt uttråkad av att ha samma rutiner.



Hoppas du kommer in på universitet i höst. :) Jag håller med tummarna på att komma in.



Ha det bra...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback