Hatmöte i åttondelen!!

Efter gårdagens resultat i VM så står det nu klart att det mest klassiska av möten blir av redan i åttondelsfinalen....Jag pratar naturligtvis om England - Tyskland....Ett El Classico inom landslagssammanhang, de ständigt överskattade anglofilerna mot de maskinmässiga krautzarna....Den enda match som inom landslagsfotboll som kommer i närheten av det här mötet är Brasilien - Argentina......Jag har tidigare hånat och kritiserat England, med all rätt faktiskt.....Dem såg stelare och mer otekniska ut än nånsin under sina två första matcher, men igår mot Slovenien så var de faktiskt ganska bra....De spelade som de ska göra, med högt tempo, vilja och rakt på mål.....Tyskland däremot har inte imponerat sen premiären då de var en fröjd att skåda....

...Men Tyskland är alltid Tyskland och England är alltid England så i min bok är det stor fördel Tyskland, blir det straffar så är det ungefär 90 % chans att tyskarna vinner kan vi även nämna!!

Värt att notera i övrigt från VM är att de afrikanska lagen stått för ännu en svag turnering.....När ska de inse att de inte är bättre, afrikanska lag håller ungefär samma klass som asiatiska lag som exempelvis Japan, Iran, Sydkorea....Men de själva verkar tro att de håller världsklass....Ett afrikanskt lag har ALDRIG ens avancerat längre än kvartsfinal i VM, det är riktigt dåligt faktiskt med tanke på hur många lag de har med och hur många chanser de haft!!





Jag måste gjort ett bra intryck på föreståndaren för gruppboendet i början av veckan när han var där på besök.....Han ville att jag skulle fylla i några papper med min underskrift plus datum bara.....En uppgift som min 7 årige brorson skulle klarat av, men jag lyckades självklart ställa till det.......Först frågade jag vad det var för datum, han svarade att det var den 21/6......Jag tänkte då även på vilket år det var 2010 och plötsligt hade jag fyllt ut raden med att skriva den 21/10.....Fick kluddra över och skriva det rätta datumet utanför rutan......

....Vem som helst kan skriva fel tänkte jag samtidigt som jag skrev min andra underskrift i rutan som var bredvid.......Några sekunder senare stod där att läsa 21/10.....Jag hade inom loppet av 5 sekunder gjort samma misstag två gånger........Fick kluddra över en gång till och skriva utanför rutan.....Måste gjort ett bra intryck där, men tro inte att jag nöjde mig med detta....

....Fick 3 papper av han där det stod arbetstider och avtal, stoppade ner det i min väska......Precis innan jag skulle gå nån minut senare så vände jag mig om   " Kan man få ett papper där arbetstiderna står med ?? ".............." Fick du inte det nyss ?? "........Svarade han och såg förvånad ut......Efter en titt ner i väskan så insåg jag att jag nyss fått det.....Måste gjort ett jävligt bra intryck på han under dessa få minuter......Jag framstod nog som en ordningsam kille som har bra kontroll!!


Det ryktas.....Att ingen vet var Puskas har sina politiska sympatier, inte ens hans egen flickvän....I en livlig diskussion igår där alla avslöjade sina partier så satt den lömske Puskas bara tyst och log......Vissa rykten gör gällande att Puskas röstar på SD!!


Det ryktas.....Att Sandberg och jag tog ut tidernas backlinje igår inom fotbollshistorien......I Sandbergs backlinje platsade Martin Keown!!


Det ryktas.....Att Puskas flickvän Victoria förr om åren kallades för " Svampen "!!


Det ryktas....Att min senaste klippning blev usel!!


Det ryktas.....Att det råder en upprorisk stämning bland Indianernas fans i gästboken efter ännu en mega förlust borta, 63-33 mot Vetlanda, ett möte med styrelsen och ledare krävs!!


Ska in till Örebro och fixa lite idag, imorgon är det midsommar, förmodligen drar jag in till Örebro då med där min gode vän Bäck väntar......Ha en trevlig midsommar alla läsare!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jo, jag tvättar balkar. Förut montera jag hyllor och lastade dem före leverans. Företaget min farsa hade innan där byggde jag tak. Så har hållit på med sånt sen jag var 13år. :) Som en riktig man. Hehe. Har jobbat på sjön två år och tagit studenten med. Så har hunnit med lite annat också.



Hoppas du med får en bra midsommar. :) Fira lugnt. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback