Deutschland fur allez!!

Jag har just sett laget som fått mig att bli mest exalterad än så länge i VM.....Ett lag och land jag alltid haft enorm respekt för inom fotbollskretsar....Tyskland.....Känn på namnet bara, hör hur kraftfullt det låter....TYSKLAND!!

Dem vann med 4-0 mot Australien och imponerade oerhört......Tyskar är som maskiner som bara maler på och maler på och deras psyke är alltid extremt starkt....Hur ofta ser du en tysk göra bort sig som engelsmän gör genom vansinniga utvisningar, ofattbara målvaktstabbar eller lamslagna straffar.....Aldrig......Tyskar är inte av den sorten, de presterar alltid på topp när det gäller, det måste man ha respekt för!!

Kolla deras passningspel med.....Det är inget jävla fjuttande, utan det är stenhårda bredsidor som till 95 % sitter på foten, tyskar har väldigt bra så kallad funktionell teknik.....Och framförallt kolla inläggen, det är inget annat land som är i närheten av att ha samma kvalitee på inläggen som tyskarna.....Det är stenhårda, dykande inlägg med en kuslig precision!!

Det har spelats 17 VM genom tiderna......Tyskland har varit i final i 7 av dessa, bland annat var man i 3 raka finaler mellan 1982-1990, 3 guld har man 1954, 1974, 1990.......De flesta väljer att hålla på populistiska och mediacharmiga lag som Brasilien, England eller Argentina....

...Inte jag, min röst går till maskinen Tyskland.....Jag tänder på deras fotboll, Deutschland fur allez!!




I helgen var jag hundvakt åt den här lilla busen......Det är Christians hund och han heter Tordis.....Eftersom jag ändå var sjuk, vilket jag är än och inte orkade göra mycket så föredrog jag lite sällskap.....Han är en riktig gossevovve som ni ser på bilderna ;)

Jag hade dock inte riktigt lika varma känslor för han igår när jag hade gjort ordning mat, hade fixat pasta och köttfärsås och var riktigt hungrig.....Var klar med maten och ställde den på diskbänken och gick iväg för att snyta mig på toaletten.......När jag kommer tillbaka till köket möts jag av en fasansfull syn......Hundjäveln, står på bakbenen och håller på och slickar i min köttfärsås........." Hörrrrruuuuuuuuuu "....ropar jag till, men det är redan för sent.....Han har varit nere med sin långa hundtunga och vispat runt i min nylagade köttfärsås......Jag får ställa ner kastrullen och låta han äta upp resten med.....Själv blev det potatissallad och pastasås till istället!!



Kommentar : Nyligen var AC/DC här och spelade....Jag var inte där, men de är ändå ett av mina aboluta favoritband.....Den här tavlan är oftast det första jag ser när jag vaknar!!


Det ryktas.....Att Sandberg nyligen har börjat på fängelset och att interner där nöffar när han går förbi!!

Det ryktas....Att Sandberg sover djupt på natten, som en stor fet oväckbar sten, medans Sanna vaknar 10 gånger av det nyföda barnet!!

Det ryktas....Att Fotbolls VM ställs in den 19:e Juni, nytt datum är ej fastställt!!

Det ryktas.....Att Kimboll har gått under jorden efter den omtalade " spy filmen "!!

Det ryktas....Att Holland kommer spöa Danmark imorgon med 2-1!!


När jag vaknar imorgon vill jag att den här jävla förkylningen som suttit i 4 dagar är borta, är trött på att inte orka göra nåt.......Ha det fint!!



Kommentarer
Postat av: Purre77

Du skulle ha kommit till Berg. Min förkylning försvann med "Whiskey-serna"!

2010-06-14 @ 21:09:38
Postat av: Kimboll

Blir det inte något fotbolls VM? Jag har ju laddat som bara den. Gått under jorden har jag inte gjort, bara åkt till Uppsala.

Har även hört rykten om att Anders smyger på folk i Örebro, senast var det jag som råkade ut för dig.

2010-06-17 @ 11:27:47
Postat av: Anders

Jo det blir, men inte nu till helgen som först var planerat....Blev för många återbud, men kommer köra det snart.....Så håll ögonen öppna ;)

2010-06-17 @ 22:41:18
Postat av: Kumla-Ljungan

Bra tippat "Tyskamaskinerna" verka vara jävligt...Kan du nåt om fotboll???

Vilken jubel idiot!!

2010-06-18 @ 18:18:30
Postat av: Bäck

Haha jag håller med Lungan i detta fallet !

2010-06-19 @ 17:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback