VM över!!

Klockan är snart 12 och jag jobbar dag imorgon, men va fan måste uppdatera lite här, det var väl nån vecka sen.....Finns dock inte så mycket att skriva om egentligen, har inte gjort så mycket mer än att jobba den senaste tiden...

Idag var jag på nåt som heter DV ( daglig verksamhet ) det är i samma hus som gruppboendet och några av dem som bor där jobbar även där....Eller jobbar kan man väl inte säga att de gör, men de sitter där och trycker alla fall......Idag var det bland annat musikstund, då lyssnade vi på låtar som " Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp " och " Mors lilla olle " och satt och slog med skallror i en halvtimme.....Det var en makaber känsla att sitta i mörkret och lyssna på dessa låtar och skaka på skallror ihop med dem här individerna!!

Vad är det då för typer som bor där??

Jag vill inte avslöja för mycket, men vi har en person som jämt har porrfilm på när man kommer med mat till han o det är ingen puss o kram direkt om man säger så....Har kommit på fanskapet  en 3 gånger nu, fattar inte att personalen inte beslagtar filmerna...Fy fan!!

Sen har vi han som äter allt, idag när vi var ute och gick stoppade han i sig en näve med löv....Gott!!

Sen har vi min kamrat som jag umgicks med hela tiden igår......Han brukar skrika  " Kooope kee kaaaii ", eller " Babbbbbaaggooogggaaa ".....Igår när vi var ensamma så tyckte jag det var dags att börja svara han så vi satt och skrek " Koooop Kee Kaaai ", till varann....Ha Ha Ha!!



Bilden : Här är större delen av gänget som deltog i Fotbolls VM 2010....En rätt tragisk samling om du frågar mig!!

VM är slut, ett VM som knappast går till historien som ett av de bättre.....Man får väl säga att rätt lag vann alla fall, jag tycker Tyskland och Spanien var de två bästa lagen.....Här följer Topp 3 och Flopp 3 från VM

Topp 3

1. Tyskland - Det var mäktigt att se när den gamla maskinen började mala igång och körde över England och Argentina....Är det VM då är Tyskland bra, det ligger i deras gener att alltid vara som bäst när det gäller...Deutschland fur alles!!

2. Det bortdömda målet - Helt otroligt hur Lampards 2-2 som var så långt inne inte kan bli godkänt när vi har kommit så långt med tekniken, häpnandsväckande!!

3. Nya Zeeland - Enda obesegrade laget i VM....Respekt!!

Flopp 3

1. Frankrike - Usla jävla grodätare!!

2. England - Överskattade bleka jävlar!!

3. Känslan - Hade svårt att hitta nån riktig VM känsla, dels för att Sverige inte var med, men även för att det gick på andra sidan jorden....Hade svårt hitta den riktiga VM känslan!!


Det ryktas.....Att jag kom in på Universitet till höst, får se om jag tackar ja!!

Det ryktas.....Att mina föräldrar såg Sandberg vara ute och gå med barnvagnen.....Mamma sa att hon tyckte han såg stolt ut......Farsan tyckte han såg pressad ut och tillade även att nu är han fast!!

Det ryktas.....Att Berg blev åksjuk av en barn attraktion på Sunne Vattenland!!

Det ryktas....Att den olustige och mustaschprydde alkolisten Kumla-Ljungan jämt kommer fram til farsan när han ser han och det första han säger är jämt dessa ord......" Du den där Enander, han borde man hugga ner "!!

Det ryktas.......Att jag trodde det var klart vi skulle spela frisbee golf ett gäng imorgon......Men som vanligt så kommer Puskas med sin standardfras " Vi får se vad som händer ".......Den frasen har jag hört i 10 år nu....." Vi får se vad som händer "........När vi hade kompiscupen i fotboll för några helger sen så satt nästan alla vi från cupen och drack öl ihop....Förutom Puskas som när klockan var 12 på kvällen fortfarande höll fast vid...." Vi får se vad som händer ".........Puskas " Vi får se vad som händer " Jakobsson!!

Är nog tid att avsluta det här nu......Finns visserligen lite mer att skriva om, men klockan har dragit iväg så får hoppa det......På 4:e plats för övrigt på VM listan kommer smeknamnet på Tysklands VM lag...." Die Mannschaft ".....Enkelt, rakt, hårt....Precis vad man förväntat sig......Ha det bra!!


Kommentarer
Postat av: Noren

vad är det du har i handen Mr Björk??

2010-07-15 @ 22:52:26
Postat av: Anders

Känner mig så instängd och uttråkad så jag håller på att sprängas....Vull åka iväg nånstans, vart som helst, men inte så lockande åka själv och tyvärr har man kommit upp i den åldern att det är omöjligt att få med sig sina vänner nånstans då alla möjliga orsaker hindrar det......Var så desperat så jag nyss satt o ringde till ställen i Motala för att åka dit själv senare idag, men blir inget med det....Blir väl ännu en helkul och " spännande " dag på hemmaplan...Usch!!

2010-07-16 @ 13:32:02
Postat av: Jägarn

Tyskland och VM, ett fenomen...Sverige och VM mer som ett skämt om jag ska vara ärlig. Men kanske inte så konstigt då spelare som Micke Nilsson, Daniel Andersson, Dorsin och Elmander varit ett frekvent inslag de senaste åren...

2010-07-16 @ 22:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback