Fotbolls VM avgjort!!

Denna Lördag avgjordes den klassiska kompis cupen Fotbolls VM för 5:e året.....En cup som i år samlade 12 deltagare och spelades på årets varmaste dag.....Efter att ha lottat ihop lagen så såg de ut så här...

Tyskland : Jag ( härföraren ), Andre " Hösäcken " Svensson och Christian " Raul " Annis!

 
Bafana, Bafana : Johan " Invalido " Bäck, Klingen = Vann skytteligan, men struntade som vanligt i att betala startavgiften, Noren =  Bröt kanske benet enligt sig själv, ett mindre skrubbsår enligt oss andra.

Färöarna : Kimboll : Lyckades snubbla in en felträff i första matchen och den gick han och tjatade om resten av cupen.....Det var också allt han lyckades med........Bjebbe : Med för första gången, stod i mål i finalen.......Andres bror : Började starkt, men precis som fiasko laget Färöarna blev han bara sämre och sämre......Sammantaget : Kanske det största fiaskolaget i cupens historia, tror de hade 0 poäng och minus 14 i målskillnad efter 3 matcher i gruppen....Katastrof!!

Ghana : Pelle = Labil 40 åring som vägrar skjuta hur fri han än är....Säker = Back i Yxhult, nattarbetare, rutten......Andy : Hade enligt egen utsago druckit 6 öl innan cupen startade kl 3....Cupens store målsumpare!!

Ut i gruppspelet som enda lag åkte alltså fiaskolaget Färöarna med fiaskospelaren Kimboll i spetsen......I semi möttes Tyskland och Ghana....På papperet klar fördel Ghana som bestod av 3 aktiva fotbollspelare, men Tysklands " cattenacio " taktik lyckades till fullo och vi vann med 4-2!!

I finalen möttes alltså Bafana, Bafana - Tyskland = Finalens store spelare blev Christian Annis, jag har aldrig sett han bättre.....Han spelade enkelt, jobbade hårt, var säker i passningspelet, hade lika vassa och knotiga armbågar som vanligt och stod dessutom för 2 av våra 4 mål.......Matchen gick till straffar efter 4-4 vid full tid......Det måste varit det sämsta straffavgörandet som någonsin skådats....1 av 6 straffar gick i mål och de flesta, inklusive min, var så dåliga att det gjorde ont i kroppen.....Den enda som satte sin, var CHRISTIAN ANIS, vilket betydde att Tyskland segrade......Deutschland fur alles!!



Kommentar : Eftersom min kamera är paj efter att ett fetto tappat den i marken fick jag sno några bilder av Eric som jag är kontaktperson till från vår resa till Göteborg!!


Efter cupen var jag grymt trött, hade jobbat ett låååångt pass innan, sen följt upp det med fotboll i 30 grader.....Men vi tog oss in till bäck alla fall......Jag, Andy, Kimboll och Noren.......Kändes lite bögigt faktiskt när 5 grabbar satt där i kalsonger, men det var ju så jävla varmt.....Fotboll på TV och utslagspoker stod på schemat.....Noren och Kimboll blev kvällens vinnare med två vinster var, eller som vi valde att namnge dem : Odensbacken Hillbillys!!

Resten av kvällen är preskriberad!!

Innan cupen hade jag jobbat hela fredagen, natt ( sovande ) och lördag från 7 till 14.......Det är rätt mysigt att jobba där, personalen är som sagt kanon och de flesta verkar vara väldigt ödmjuka.....Eftersom man jobbar själv när man gör natt så fick jag se till så att alla hamnade i säng......Egentligen skulle de ligga vid 9-9:30, men det var en jävel som vägrade gå och lägga sig.....En olustig en som jag hört många historier om hur han utan förvarning kan hoppa på personalen.......Jag försökte säga till han flera gånger att " nu ska vi sova ".....Men han bara tittade på mig, gjorde nån grimas och fortsatte stå och svinga med sitt rep som han hade stått med i 5 timmar......Vid 12 gick jag in till han igen och försökte få han att sova, men det var omöjligt, men stängde hans dörr efter mig denna gång och det var tydligen signalen för han att sova, när dörren stängdes så jag lyckades och kunde därefter själv krypa ner i sängen!!


Det ryktas.....Att jag fick en mindre chock när jag morgonen efter var på väg upp med frukost till en brukare och upptäckte att han satt och kollade på porrfilm!!

Det ryktas....Att Puskas har köpt ett hus!!

Det ryktas.....Att det är bränboll inne i parken hos Kimboll imorgon!!

Det ryktas....Att Noren kanske inte kan vara med på brännboll eftersom han " måste klippa sin häck för att grannarna klagat "!!

Det ryktas......Att Bäck o jag spelade frisbee golf inne i Hästhagen igår....Riktigt kul var det och banan höll mycket hög klass...Han vann med 2 slag efter 18 hål!!

Det ryktas.....Att jag idag fick ett telefonsamtal med beskedet att jag blir lärare i Odenskolan som fotbollstränare.....Det gället dock bara 4-5 timmar i veckan, men förhoppningsvis kan det kombineras med ett eller annat pass i fritidsgården, men där är inget bestämmt än!!

Det ryktas....Att jag gick fram och hälsade på Indian legenden Henka Gustafsson igår när han låg och solade i Hästhagen, han var jävligt solbränd!!

Det ryktas.....Att Andy gick runt barfota på Pitchers!!

Det ryktas.....Att Tyskland - Spanien slutar 1-1!!







Kommentar : En skön låt med Aerosmith!!



Kommentar : Läste idag på Text TV att den legendariske slagskämpen Bob Probert fått en hjärtinfarkt och kastat in handskarna vid 45 års ålder....Tragiskt.....Probert var den kanske mest fruktade spelaren i ligans historia.....Komplett galen......Här ger han sig på Foppa!!


Ska skriva två artiklar idag, först om nån gammal italensk moped, sen ikväll Indianerna - Dackarna....Är viktig match för Indianerna, de har satt sig i klistret med tanke på hur dåligt de kört i slutet.....Ha det fint!!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Tack. :) Jo är lite nervös, man hoppas ju man kommer in på skolan i höst. Du då, är du nervös?



Blev ingen whiskey idag. Men lite tårta blev det. :)

Postat av: Kimboll

Fy fan, ska du jobba i Odensbacken, Ohhhhhhh vad dåligt.

Brännbollen inställt pga för lite anmälningar, nästan samma fiasko som Björkencup i fotboll där han själv kom inlunkande 15min sent.

2010-07-07 @ 10:55:27
Postat av: Spionen

Det var en fröjd att se dig i sann Ehn anda, glida fram över Pitchers uteservering och glida från bord till bord, för att sedan avsluta det hela med att ropa -Vafan då, kolla på honom xxxxxxx känner alla brudar. Det bästa måste ändå vara när du 01:40 fick för dig att gå iväg till O´learys för att ta en öl.

2010-07-09 @ 14:16:02
Postat av: Anders

Det ryktas att anledningen till att brännbollen blev inställd är att Kimboll hellre ville åka ut och grilla i skogen...Fy fan!!



En intressant iaktagelse spionen, vill dock påpeka att jag aldrig lämnade Pitchers.....Visserligen var jag sugen på O Learys, men blev kvar på Pitchers till the bitter end!!

2010-07-10 @ 00:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback