Alla heter Glenn i Göteborg!!

Lite lätt stressad här, har mycket att fixa och många tankar som rör sig i huvudet, men klart att man kan klämma in ett inlägg i bloggen när man är som mest stressad.....Ska snart iväg och göra ett monsterpass på gruppboendet, börjar 13:30, jobbar till tio....Sen sovande ( förhoppningsvis sovande ) natt och sen lördag mellan 07:00 till 15:00......

Förhoppningsvis så får jag gå nån timme tidigare, för har min fotbolls cup som börjar kl 3, vi ska spela i Idrottsparken i Kumla och just nu är det 12 namn anmälda, men hoppas få klart med ett par namn till under dagen.......12 är alla fall för litet, det är absolut minimum.....


I veckan har jag varit på en resa i Göteborg i 3 dagar med en kille från Örebro jag är kontaktperson till.....Gillar verkligen Göteborg, det känns som en avslappnad stad fast den har storstadens puls.....Det är mysigt där, mycket vatten och grönska runt hela staden och folket är trevliga och tjejerna är söta, vilken otrolig skillnad på tjejer om man jämför med Kumla, det är som att jämföra div 8 med champions league!!

Vi åkte bil ner dit och resan dit gick väl bra, men när jag väl kom in i centrala Göteborg så lyste min orutin vid storstadskörning igenom......Hotellet vi bodde på låg mitt i smeten, så var tufft att hitta dit och hamna på rätt väg........Hamnade helt fel alla fall en 2-3 gånger och pricken över i var när jag gjorde en U-vändning mitt i stan och började köra mot enkelriktat på ett spårvagnspår!!

Killen jag är kontaktperson åt som är väldigt snäll och lugn och som jag aldrig sett brusa upp, mumlade några sura fraser för ovanlighetens skull!!

När vi åkte paddan under dagen så började det naturligtvis regna och blåsa, trots att det varit strålande solsken under hela dagen innan......Men när man satt oskyddad i en båt utan chans att fly då jävlar kom naturligtvis regnet....



På kvällen så kunde jag inte undgå att gå ut för att ta en öl eller två......Hamnade på Dubliners som ligger långt ner på Avenyn.......Började snacka med en irländare och australiensare som var där.....Jag gillar faktiskt att gå ut själv, alla fall i städer som ma sällan är i, alla fall....Dem var trevliga och generösa så det blev mer än ett par öl under kvällen.......Försökte även få andra gäster lite senare att tro att jag var australiensare, jag var från Canberra och jobbade som säljare, men min svenne banan engelska lurade nog ingen!!

Andra dagen gick vi till Liseberg där vi bland annat Collerade eller vad den heter som jag sitter i på bilden, jag hade studerat flera som åkt innan och alla verkade studsa in på precis samma väg så de undvek det värsta vatten sprutet så jag kände mig lugn.....När vi närmade oss där så hade jag tankarna på andra håll, men när jag tittade upp så såg jag att vi var på väg mitt in i ett stort vattenfall........Jag försökte skydda mig, men förgäves, jag blev dyngsur , samtidigt som barnfamiljer stod ovanför och hånskrattade!!




Det ryktas.....Att Kim Olsen bryter sitt kontrakt med ÖSK eftersom hans satt på en annan tjej och hans fru då drog hem till Danmark!!

Det ryktas.....Att det satt två negress horor på Dubliners, det var ingen tvekan om vad de gjorde där!!

Det ryktas.....Att jag fick p-böter på 400 i Göteborg!!


Skulle vilja skriva mer, men  måste sätta fart nu, har en hel del att göra.....Holland - Brasilen 2-1 är mitt tips.....Ha det fint!!

Det ry


Kommentarer
Postat av: ?

Vilken av de två valde du?

2010-07-03 @ 19:32:45
Postat av: Pauline Magnusson

Du är en tiptop tippare.. de gillar vi...



haft en trevlig resa er jag också kul...

2010-07-04 @ 12:22:11
Postat av: Anders

Jag valde inte nån, men det var intressant att se dem där.....Jo Pauline jag är bra på att tippa, men sätta matchresultat är oftast svårt ;)

2010-07-04 @ 21:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback