Hur dåliga är inte mina nerver??

Idag fick jag ännu ett bevis på att mina nerver inte håller när det väl börjar hetta till...Jag och Bäck spelade biljard och körde om en kebabrulle och i början flöt väl spelet på hyfsat, stundtals var det till och med riktigt bra.....Men  i slutet när det var ett par matcher som var avgörande för hur det skulle gå, då klappade jag igenom fullständigt.....Jag blev så jävla dålig så jag tror till och med att jag hamnade i nån form av psykos, jag började svettas, mumla, gjorde missar som jag vanligtvis inte ens skulle gjort med förbundna ögon och kunde knappt hålla i kön.....Bäck drabbades också av tydliga tävlingsnerver, men han var alla fall tillräckligt bra för att få i en eller annan boll vilket inte kan sägas om mig.....Så när det väl gällde så vek jag ner mig...TOTALT!!

Det var likadant i våras, vi hade några strafftävlingar i Yxhult för att avgöra vem som skulle bli lagets straffskytt....Jag tror jag vann den första och kom tvåa i den andra och det kändes i stort sett omöjligt att missa en straff.....Jag hade övertygat tränaren tillräckligt för att ha skulle utse mig till Yxhults straffskytt......Två matcher senare var jag petad som straffskytt, för den säsongen och förmodligen för all framtid......Jag hade då lagt 2 straffar i våra träningsmatcher på gruset och missat båda och det var inte otur, eller bra räddningar som gjorde att jag missade......Det var 2 urusla, långsamma, studsande pajas - straffar....Den ena var så dålig att mina lagkamrater började skratta åt mig....Jag tror fan den studsade 3 gånger innan den kom fram till mål, visserligen är det svårare skjuta en straff på grus än på gräs, men ändå......Med tanke på vilken otrolig skillnad det var på dessa 2 straffar och de jag med klinisk precision dundrat in på träningarna så började man självklart fundera på vad jag har för slags nerver egentligen??

Ett annat exempel är Björken Cup i innebandy som var i helgen, vårt lag åkte ut på straffar.....Det vill säga att vi fick skjuta från mittcirkeln på mot ett tomt mål....De flesta satte sina straffar, jag missade grovt.....Ännu ett fiasko av den nervsvage Anders Johan Björk!!


Kommentarer
Postat av: *

Kan bara hålla med, pinsamt vid vissa tillfällen när det gäller fotbollen. Sjävla hade 7 av 7 möjliga sista säsängen i Stene. Och 5 av 5 i Div 4 året innan.

2010-01-26 @ 18:31:22
Postat av: *

Kan bara hålla med, pinsamt vid vissa tillfällen när det gäller fotbollen. Sjävla hade jag 7 av 7 möjliga sista säsongen i Stene. Och 5 av 5 i Div 4 året innan.

2010-01-26 @ 18:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback