Förändring!

Ligger och kollar Manchester United mot Manchester City i ligacupen. Håller på City. Innan detta var det Robinson, det ärinte lika bra som det en gång var, men tycker fortfarande det är sevärt och programmet imorgon vill jag absolut inte missa när de får reda på att dem de röstat ut tidigare finns kvar på ön fast i ett annat lag....Ska bli kul att se Jimmys min då, den mannen verkar ha drabbats av storhetsvansinnedär nere på ön, han är urusel på tävlingarna med....Min favorit är Mats....stenhård, paktfri, tystlåten med en iskall blick....Dessutom är han ju gammal AIK: are, det gör ju inte saken sämre!!

Men det bästa programmet som sänds för tillfället är utan tvekan Mästarnas mästare....Det är en ren njutning att följa för en sportnörd som jag.....Den coolaste katten i det gänget är utan tvekan den gamle kedjerökande höjdhopparlegenden Patrik Sjöberg.....Vilken lirare, vissa har den där iskalla karisman i sig naturligt och han är definitivt en av dem som har det......Den som bör skickas hem är den dopade jättebebisen och gamle brottaren Tomas Johansson från Lappland, han är pinsamt dålig i varenda jävla tävling!!

Imorgon är det skola igen....Allvarligt talat är jag rätt trött på det där nu....Det finns väl några i klassen som är ok, men känner ingen större samhörighet med direkt nån i klassen....Vi är för olika helt enkelt, är som sagt bara 7 personer kvar....Min mentor i skolan är inne på samma linje som mig, hon säger att det märks på mig att jag inte trivs lika bra sen Jenny slutade och att jag skulle passat bättre i en lite sportigare klass där det fanns lite killar att umgås med.....Känner mig ganska trött på undervisningen med, det känns som det gått slentrian i det och visserligen tycker jag om sättet de lär ut saker på.....De vill mestadels lära ut genom diskussion och eget tänkande och det passar mig betydligt bättre än att läsa 200 sidor ur en bok på 2 dagar som man ska ha prov på sen!!

Jag skrev förändring i min rubrik på det här inlägget för att jag vill ha en förändring nu....Men förändringar sker inte av sig självt utan man måste kämpa för att få till dem, jag har försökt och försöker med det på vissa plan, men har inte lyckats så bra än så länge....Jag har många goda vänner, men jag känner samtidigt att vissa av mina realatione har stagnerat lite och inte kommer längre...Kanske har man utvecklats åt olika håll??

Jag tror jag skulle må bra av att träffa lite nytt folk, vill naturligtvis inte göra mig av med mina gamla kompisar, men vill träffa lite folk som vill göra samma saker som jag och tar sig tid till det.....Jag skulle självklart må bra av att träffa en tjej med, det är ingen hemlighet....

...Jag har verkligen försökt glömma den tjej jag var så väldigt kär i, det var även vad alla sagt till mig när jag frågat om deras syn på saken...." Du måste glömma och gå vidare ".....Jag försökte verkligen, men mådde bara sämre och sämre och till slut så insåg jag att även om det kanske inte kommer kännas som innan så vill jag inte tappa kontakten med henne, det är inte lätt att glömma nån man tycker om så.......Vi har återupptagit kontakten till viss del, men jag vet fortfarande inte.....Hade jag haft mer stolthet i kroppen så hade jag definitivt slutat att höra av mig, för det känns som hon inte skulle bry sig direkt mycket om vi tappade kontakten, önskar jag kunde säga detsamma, men så är det naturligtvis inte......Jag känner mig inte behövd på nåt sätt längre, inte alls som innan....Det känns självklart kul att träffa henne, men samtidigt konstigt och frustrerande....Mest av allt skulle jag vbara vilja glömma och leva vidare i likgiltighet...Ett tråkigt liv, men hellre det än ett ett liv utan smärta.....Eller vad är ett liv utan känslor....Ja ni hör, jag vet inte själv längre vad jag vill!

På fredag ska jag operera mig, hoppas det går bra!!




Kommentar : Var och skrev en artikel om Indianerna när de hade föreläsning på bibloteket i veckan. En av de som var där var Indianernas lagledare Dalle. Kumlanytt är ett ställe jag trivs väldigt bra att jobba på, både med arbetsuppgifter och arbetskamrater!!



Det ryktas...Att Noren Ping Pong show förmodligen blir av nästa Fredag!!

Det ryktas....Att Kimboll vek ner sig fullständigt och la sig i kalsonger och började yra och halvsova när vi skulle gå ut i Lördags!!

Det ryktas...Att Fredriksson har gjort det igen.....Gått in på chefens kontor och sagt upp sig....Denna gång sa han upp sig för han ska flytta till Barcelona...Lycka till!!

Veckans youtube.



Kommentar : Den här scenen gillar jag skarpt. Från Rocky 6!



Kommentar : En artist som jag håller högt...Kanadensaren Billy Talent!


Vilken match som pågår här i bakgrunden....City reducerade just till 2-1, står sig det här resultatet blir det förlängning....Ska luta mig tillbaka och njuta av slaget om Manchester nu!!


Kommentarer
Postat av: Fredriksson

Du är en bra kille Anders Björk.

2010-01-30 @ 11:55:35
Postat av: Kimboll

Jag tror att Noren blandade i ordning en superstart jäger till mig som förlamade mina muskler. Ser fram emot pingpongen.

2010-01-30 @ 14:54:06
Postat av: Anders

Tack Erik...Detsamma!!



Ja visst Kimboll, men vad som än hände så vek du ner dig!!

2010-01-30 @ 21:57:47
Postat av: kimboll

när kommer skidbilderna upp?

2010-02-02 @ 13:52:19
Postat av: Anonym

jag tror det är viktigt att du även värnar om de gamla vänner du har, att vissa glidit iväg kanske beror på att du inte vårdat dom eller betett dig på ett alltid så ok sätt? tänk gärna på det i framtiden när nya som gamla vänner dyker upp.. det behöver ju inte alltid vara så att det är andra som är "dumma" och som inte tar sig tid för dig. Det kan ju finnas en orsak bakom varför de inte tar sig tid oxå. Sånt är ju oxå viktigt att fundera på vid en "förändring"

2010-02-06 @ 22:36:40
Postat av: Anonym

Kanske skulle sluta bete dig som en stor jävla skit så fort du får i dig två droppar alkohol!!!

2010-02-07 @ 19:51:30
Postat av: Bäck

Oerhört larvigt att vara anonym!

Skriv era namn och stå för vad ni säger eller skit i att skriva !

Så fort nått känsligt ska tas upp så ska man vara anonym. Fegt !

2010-02-07 @ 23:30:49
Postat av: Anders

Jo så är det Johan, håller med om att man ska stå upp för vad man vill säga, personligen skulle jag aldrig kunna skriva massa anonym skit på nån blogg...Det är under min nivå, men alla tycker ju olika!!



Självklart vill jag ha kvar alla mina gamla vänner, det var inte det jag menade...Men i vissa fall känner jag att vi har utvecklats åt olika håll och inte är intresserade av att göra samma saker längre, jag menade att jag tror jag skulle må bra av att få umgås med folk oftare som vill göra samma saker som mig....Klart att jag ifrågasatt mig själv vid mer än ett tillfälle, men jag är som jag är och jag vill nog säga att jag är en schyst, rolig och bra kompis som ställer upp för andra när det behövs, sen har jag säkert mina brister, precis som alla andra har....Att vara en schyst och bra kompis innefattar bland annat enligt mig att höra av sig med jämna mellanrum, komma med förslag på saker att göra och vara med på saker man föreslår.....Så är det!!

2010-02-11 @ 00:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback