Björken Cup avgjord!!

Ibland får man sig en tankeställare när saker och ting händer....I fredags var en sådan dag, en nära vän till mig som jag kännt i över 20 år förlorade en av sina föräldrar....Denna dag som skulle bli så kul med innebandycup och fest på kvällen började istället med att man fylldes av en isande känsla i kroppen....Ibland påminns man om hur fort saker och ting kan förändras, jag har tänkt mycket på min vän de senaste dagarna och ska på mitt sätt försöka stötta han så gott det går, som tur är har han en väldigt varm och sympatisk familj som nu finns vid hans sida!!

Cupen kom i andra hand denna dag, men vi var alla fall 15 grabbar som samlades i Kumlahallen för att göra upp om Björken Cup för 5:e året.....5 lag blev det därför med 3 spelare i varje.....Jag lottades ihop med Noren och Pelle....Vi bildade turneringens kanske tråkigaste lag genom tiderna, vi släppte knappt in ett mål, men gjorde ännu mindre framåt......När vi åkt ut i Semi final mot Togo hade vi skrapat ihop ynkliga 4 mål framåt på 5 matcher...Jag hade gjort 3 av dem och mina otalt ofarliga lagkamrater gjorde 1 mål ihop på hela turneringen...

Trots det var vi extremt nära att ta oss till final, men Togo som vi mötte i semi kvitterade till 1-1 med drygt 5 sekunder kvar och slog sen ut oss på straffar.....Andra året av 3 jag är med och åker ut på straffar nu, börjar känna mig som en engelsk landslagspelare i fotboll.....Vann gjorde nu Österrike, ett lag bestående av Puskas, Andy och Stuff.....Puskas gjorde 1 mål på hela cupen och var absolut inte värd att ta hem sin 3:e titel.....Den som bar laget på sina axlar var istället Andy som gjorde 9 mål, tog hem Nutta Trophy och gjorde matchavgörande 2-1 i finalen mot Togo med 30 sekunder kvar....

Cupens flopp var helt klart Fittja, ett lag bestående av Kling, Bäck och Gilde.....Visserligen förstod man redan innan att det skulle bli flopp när man såg dem ihop, men ändå....Bäck vann Nutta Trophy som cupens bästa målskytt ett år på 11 mål, då var han riktigt vass faktiskt....I år stod han för 1 mål och floppade som så många gånger förr......


Men överlag var det här kanske den roligaste cupen vi haft tycker jag....Framförallt blev det inte så mycket mål som det brukar bli, vilket talar om att spelet var tätare....Dessutom var spelet stundtals stenhårt utan att gå över gränsen, det small ordentligt i vissa matcher....Jag fick in e jävligt skön tackling på Berg som skickade in han i tjockmattan bakom mål.....Sen fick Bäck in en bra tackling på mig så jag tappade balansen och flög ut bland väskorna i hörnet.....Turneringens värsta tackling var dock när Stefan Jonsson sänkte Noren med en tackling in i ribbstolarna....Noren flög som en vante och ett tag trodde vi han gjort sig riktigt illa, men han blev bara lite groggy....Sen var det extremt jämna lag med, det kändes som alla lag kunde slå alla.....Med undantag av fiasko-laget Fittja med Kling, Bäck och Gilde bara....Sen fick jag personligen mycket mer hjälp med saker runtom än tidigare år, tänker då främst på statistikbiten och det gjorde att jag kunde koppla av mer och kolla på matcherna och hinna snacka med lite folk!!

Efter festen blev det spelarbankett och utgång!!

   

Kommentar : Fittja ser självsäkra ut inför cupen, men det slutade i fiasko......Togo med Andre Svensson, Henrik Berg och Stefan Jonsson deppar efter en tuff start på cupen, men de kom igen och tog sig till final!!





Kommentar : Segrarna Österrike....Puskas, Andy och Stuff!!

  

Kommentar : Bäck och jag fick dränka våra sorger på spelarbanketten istället!!

Tidigare ikväll så var det Idrottsgalan på TV....Det var fan den absolut sämsta idrottsgala jag nånsin skådat....Allt var verkligen uselt......Knappt några idrottare där, komiker som var pinsamt dåliga, tal som var tråkiga och prisutdelare som jag ine vet var dem hittat......Jan Guillo, Peter Harrysson...Va fan kom igen nu, ni måste skämta....Orkade inte ens se klart hela utan började zappa över till Paradise Hotel och Newcastle - West Bromwich!!

På dagen var jag på sjukhuset.....Jag lyckades gå vilse i katakomberna där nere och höll på att låsa in mig själv på nåt skumt ställe....När jag sen tagit mitt blodprov så tyckte sjuksköterskan att jag kunde ligga kvar nån minut och vila och så bjöd hon på ett glas saft eftersom hon tyckte jag såg blek ut......Med tanke på att jag nästan svimmade för nåt år sen när jag tog en spruta på vårdcentralen och fick ligga med våtservetter i pannan i 10 min så kan hon ha haft rätt!!

I helgen var jag även på den upphaussade biofilmen Snabba Cash.....Den var bra, men inte riktigt lika bra som boken....En del saker skilde sig och JW var inte riktigt som jag uppfattade honom i boken, där var han säkrare och iskallare...Här verkade han mer nervig och deprimerad....Ingen kioskvältare direkt, men bra var den absolut!!

Dagens youtube.



Kommentar : Snart dags för OS igen och hockeyn är självklart det viktigaste....En repris på dessa bilder vore inga fel!!




Kommentar : En klassisk stänkare....En av de bättre svenska låtar som gjorts, kanske rentav den bästa!!

Nu är tiden inne för sömn....Klockan är snart 1 och vi börjar 8:30 imorgon, håller på med en kurs som heter personlig utveckling just nu....God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback