OS över!!

Är bara någon enstaka dag kvar av OS nu....Det som återstår av intresse som ska köras idag är väl herrarnas 5-mil och hockeyfinalen mellan Kanda - USA.......Det kommer bli tomt när OS är över, personligen så har det kanske varit det roligaste OS att kolla på nånsin, jag har legat som en säck potatis i soffan varje kväll nästan 2 veckor i sträck nu....

...Jag anser att Vinter OS är betydligt  roligare att kolla på än Sommar OS......Det kommer att bli en tuff omställning nu när OS är över......Igår vann ju damerna guld i curling, jag låg uppe och såg matchen som började 12, men vid halv 3 gick jag och la mig.....Vid detta skedde ledde Kanada med 6-4 i sista omgången och Sverige hade 3 stenar kvar, men inget i boet....Var helt säker på att det var kört, men fick en riktig överraskning morgonen därefter när Puskas ringde och väckte mig och sa de vunnit guld!!

Förmodligen kommer nu Sverige hamna på 5 guld, det är klart godkänt, men vill inte påstå det är nån succe, vi har en så pass stark trupp så 5 guld känns ganska normalt.....Senast i Turin exempelvis tog vi ju 7 guld!!


Var och spelade curling i fredags med klassen faktiskt och det var riktigt kul....Vill man hyra en bana i 2 timmar så kostar det 1200, men då ska man ju vara sammanlagt 8 personer i 2 lag med så blir en 150 var i så fall.....Inte billigt direkt, men jag kan absolut tänka mig att åka dit med ett gäng nån gång, så kul var det!!

På väg därifrån var dock fiaskot ett faktum......Jag var på väg hem och åkte över den bro som går över motorvägen som om man fortsätter rakt fram leder till Karlslunds herrgård......Skulle svänga vänster mot McDonalds och Scandic Hotel efter trafikljusen som stod på rött......Bromsade in för att stanna, men det var nåt djävulskt halt och bilen ville inte stanna utan den bara gled framåt......Jag gled säkert en 15 meter och hann tänka " Helvete " sen slog jag emot baken på en annan bil.....

....I den satt en gammal disträ gubbe.....Vi åkte in till en mack och tittade över våra bilar.....Min hade blivit klart demolerad, motorhuven var böjd uppåt och det fanns flera sprickor som inte funnits där innan.....På hans var det dock knappt en skråma, det syntes nån centimeter av röd färg på kofångaren, men det var allt.....Men självklart ringde Folksam upp senare samma dag och sa att han skulle behöva byta nåt jävla rör som satt innanför kofångaren, som tur är så hade jag försäkring så får endast betala självrisken som är 1000......Min egen bil trodde jag var förlorad, men farsan kände nån som eventuellt kunde hjälpa till......I går åkte jag dit och han lyckades fixa till bilen geom att dra, trycka och lyfta så den nästan såg ut som innan igen......Och det bästa av allt han ville inte ens ha betalt, tusen tack!!


Igår var Puskas, Victoria, Gilde och Bjebbe här.....Vi spelade ett spel som handlade om OS....Trots att alla försökte knäcka mig så tog jag en väntad seger.....Jag är ytterst tveksam till om det finns någon som kan slå mig i det där spelet, förmodnligen inte.....Efter det kände jag mig riktigt trött.....Somnade redan vid halv 12 i soffan!!


Det ryktas....Att farsan har fått ett foto uppsatt av sig innanför fängelsets murar på en vägg som kan liknas vid en Hall Of Fame vägg.....Kortet är tydligen från 70-talet och farsan är alltså invald i fängelsets Hall Of Fame!!


Det ryktas...Att jag är i valet och kvalet om jag ska spela fotboll i år....Som det känns nu så känns det bara tungt att gå ner till träningar, men samtidigt vet jag att det brukar kännas annorlunda på sommaren!!


Det ryktas....Att Noren och Kimboll föredrar att se Peter Jöback i melodifestivalen framför att se en spännande 3 mil ihop med grabbarna!!


Det ryktas att en av mina kusiner gick bort i veckan efter en längre tids sjukdom!!


Det ryktas.....Att jag tänkte söka sommarjobb på N.A de sökte såväl till sporten, lokalt och övrigt med....Jag lyckades dock missa att skicka in papperena innan ansökningstiden var ute....Starkt jobbat, missa en deadline innan man ens fått jobbet!!





Kommentar :Kolla vilket visset gäng, stryk fick dem med!!




Kommentar : Bjebbe jublar efter att för ovanlighetens skull svarat rätt på en fråga....Gilde ser knäckt ut, Puskas glider som så ofta in i bildkant och förstör kortet!!




Kommentar : Den där jävla olustiga Mr Bean!!


En sömnig söndag ser det ut att bli, finns inget planerat förräns kvällens begivenheter på TV....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

heii

det borde va greker som jobbar:=)

men står det grekisk kolgrill e det tveksamt aha. d e alltid syrianer typ el kurder. d e fn lite dåligt tycker jag<,9

Postat av: Ann-Sofie

Oj, kollade du hela OS. Det var inte illa. :) Jag kollade Hockeyn, och sen lite annat sådär lite grann vissa dagar.



Ska svara tillbaka på din fråga nu. Så jag inte glömmer. Förra sommaren var trist för att vi bor i en liten byhåla, finns inte så mycket att göra. Hade inte mycket pengar förra sommaren heller, eller jag hade pengar men det e pengar jag sparat till studier. Så man ville ju inte sätta sprätt på dem. :D Om man var rik kunde man göra mycket mer, resa och så. Får väl ha bättre fantasi denna sommar och hitta på ngt. :)

2010-03-01 @ 10:45:22
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback