OS igång!!

Så har då vinterspelen 2010 från Vancouver startat. Självklart började det hela med ett svenskt fiasko, vem hade väntat sig nåt annat?? Favoriten Helena Jonsson missade inte ett skott, men var ändå 45 sekunder efter eller vad det var....Får hoppas på bättring, jag tippar på att Sverige tar 10 medaljer sammanlagt!!

Igår så spelades den 3:e upplagav av Noren ping pong show.....Det medverkade 9 spelare, 8 av de 9 gick vidare från gruppen till kvartsfinal, 1 blev utslagen...Denne 1 var jag....Jag måste dock säga till mitt försvar att jag spelade med vänster hand och det är fan inte lätt, dessutom åkte jag ut på bollskillnad mot den usle fifflaren Kimboll....

...Vann gjorde Bäck för andra året i rad, han slog Gilde i finalen, Gilde för övrigt som kom till spel med en hästsvans a la Seaman 2000, fy fan!!

Efter det bastade 6 av deltagarna innan vi gick vidare och tog en pizza och öl på Restaurang Maestro.....I korpen som var innan så föll vi mot Bisca, eller tvillingarna som jag brukar kalla dem, med 3-2 i matcher....Jag vann dock både mina matcher i utklassningstil och spelade grymt bra faktiskt, helt klart mina bästa matcher för i år!!

Min förstörar period fortsätter, den verkar aldrig kunna ta slut....I fredags på väg till skolan så var jag stressad och backade ut lite för fort, slog då i en stor snödriva som finns alldeles bakom, vilket medförde att en stor del ovanför mitt vänstra däck blev hängande löst.....Jag svor en, två...ja kanske tio gånger och såg framför mig att det här var droppen för min gamla Honda, nu skulle det bli skroten.....Men otroligt nog så lyckades jag och farsan lappa ihop den efter skolan, trodde inte det skulle gå, men än så länge sitter det.....Nu hoppas jag verkligen att min förstörar period har nått sin kulmen!!

Har nu lyckats installera den nya kameran här på datorn.....Oväntat nog så följde även mina skidfilmer från förra helgen med in när jag tänkte lägga in bilderna.....Får väl se om de går att lägga in här!!


  

Kommentar : Till vänster Mr 80 tal mot Gilde.....Mr 80 tal åkte ut i semi och skyllde som vanligt på sina " brevbärarknän "....Till höger Puskas mot Noren som ser ut att ha ett jävligt skumt slag på gång!!

 

Kommentar : Jag och Andre fick lämna tävlingen tidigt och deppade efteråt!!

  

Kommentar : Men i bastun var det gladare miner...Puskas gör en " Shearer hälsning " och Gilde tror att han är Karl Alfred!!



Kommentar : Juggegrannen har varit borta några månader nu, men hans bil står kvar på platsen bredvid min, så här ser det ut där nu!!

Kommentar : Lyckades ladda upp den här filmen på youtube, har 3 skidfilmer till, men vi nöjer oss med den här den här gången!!

Snart är klockan 2 men är inte så trött, men sängen blir det ändå!!


Kommentarer
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Bra jobbat med bilderna Anders!!

Får jag möta Bäck i semi nästa år igen blir det w.o. för min del, hans sluga låga servar suger.

2010-02-14 @ 10:53:05
Postat av: Noren

Tack alla som kom och var med på ping pongen! Björk jag väntar på dom andra filmerna ska bli kul att se!

2010-02-14 @ 17:59:00
Postat av: Purre

Mår fortfarande lite dåligt över att Gilde spöade mig i min hemmaborg, men men... det är väl smällar man får ta! Kul kväll var det!!

2010-02-14 @ 18:47:54
Postat av: susanna

Dina skidfilmer på FB fick mig att skratta så att jag fick ont i magen!! :-)

2010-02-18 @ 22:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback