Fotbollstrött!!

Sitter och kollar USA mot Scweiz i OS hockeyn, föredrar att göra det framför att se champions league matchen Lyon mot Real Madrid som går på en annan kanal nu samtidigt....Tycker absolut att hockey är roligare att kolla på, jag vet inte när jag tap hände...pade sugen med att se fotboll....Det var några år sen alla fall, kan inte minnas nån specifik händelse som gjorde att det blev så, det bara hände...

...Kanske har det att göra med att jag tycker charmen försvunnit inom fotbollen då det är så få lag som man verkligen kan identifiera med sin stad och med folket som det var förr, det är för mycket pengar som styr nu, kan vara det......

Igår gjorde jag min första träning för säsongen.....Det var en träning med normala övingar, vare sig hård eller lätt träning, men jag blev riktigt jävla trött och fick blodsmak i munnen mot slutet och benen blev som gele......Men vad än värre var det faktum att jag inte tyckte det var det minsta kul.....Då spelade vi ändå på en fin konstgräs plan, kan bara tänka mig hur tråkigt jag tyckt det varit om vi spelat på en isig och lerig grusplan som man brukar göra så här års......Visserligen var det bara en träning, men varningsklockan ringer....Tycker jag inte fotboll är kul längre??

Tar man bara själva spelet så tycker jag pingis är klart roligare, men det är så mycket runt om med fotbollen som är bra med....Snacket i omklädningsrummet, känslan av att göra nåt ihop, stoltheten att dra på sig det klubbmärke som man representerat så länge.......Men det viktigaste är ju ändå att man tycker fotboll är kul och det kände jag inte alls igår, vi får se hur det känns imorgon på träningen!!

Helgen var ingen av de bättre.....Vill inte gå in på detaljer, men det har hänt mycket trista saker nu i slutet och Söndagen blev droppen, då hände det en sak till som jag blev illa berörd av och det blev bara för mycket......Jag kände mig knäckt!!


Vi har gått igenom mycket som handlar om tankar, människan och personligheter under min utbildning i skolan och jag har faktiskt lärt mig en del av det....Jag kan känna ett stort utanförskap vad gäller delar av livet, det är inte så jag vill ha det och inte alls roligt, men vissa saker är svåra att påverka......Jag får se det som att har många ljuspunkter i mitt liv med som kanske andra saknar....Saker som jag tar för självklart, men som inte är självklara för andra!!

Stort grattis till Charlotte Kalla, vilken tuff och duktig tjej....Länge leve Tärendö!!

Topp 3.

1. OS såklart!!


2. Mamma.


3. Björn Ferry......Sköt just fullt i stående och är med i guldkampen, skjut fullt nu och guldet är vårt!!


Flopp 3.

1. Saker som går fel vad man än gör.

2. När man gör människor som man tycker om ledsna fast det inte är ens mening.

3. Mina känslor för att spela fotboll som de är nu.


Fan nu är det klart...Ferry fixade det, borde sätta han 1:a på topplistan, men den var redan gjord.....Kungligt Ferry....En annan sak som kan platsa på innelistan är det faktum att Norge ännu är utan guld.....Länge leve Kung Ferry!!




Kommentar : Skidfiaskot fortsätter...Lyssna på Norens hånfulla skratt i bakgrunden!!




Kommentar : Gollob sänkt!!


Nu går Ferry upp på prispallen och jag ska göra klart en läxa och se vidare på hockeyn.....Grattis Ferry!!



Kommentarer
Postat av: Bäck

Det kanske är dags att lägga av, och inse att du inte räcker till längre ?

Fast vad jag kommer ihåg brukar det låta så under försäsongen !!

2010-02-21 @ 17:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback