Den stora snöskottardagen!!

Sitter och kollar på Schweiz - Vitryssland i hockeyns åttondelsfinal....Det blev just sudden, 2-2 står det....Det här har annars varit ännu en svag OS dag för Sverige, främst persionifierat av de urusla damskidskyttarna som haft ett katastrofalt OS.....Som grädde på moset är nu tydligen hela jävla damlaget sjukainför skidstafetten, inte bra inte bra alls!!

Gårdagen för gå under namnet " den stora snöskottardagen ".....Först åkte jag förbi morsan och farsan och hjöpte dem att skotta rent garagetaket.....Efter det åkte jag förbi en panikslagen Noren som yrat om att hans tak höll på att rasa in och hjälpe till där att skotta.....Enligt uppgifter så är min snöskottarstilden tystlåtne som jobbar på i högt tempo och med krokig rygg.......

...Nu ikväll var jag inne och såg Wolfman med min kontaktperson Eric.....Den var godkänd, inte mer.....Tycker kvaliteen på biofilmer sjunkit nåt enormt de senaste 4-5 åren....Det finns knappt inte en enda hederlig action eller thriller att se längre, utan det är bara barnfilmer, animerat, äventyr, vampyrfilmer och imorgon fan och hans moster!!

Imorgon ska jag på en föreläsning med den välkände handikapp idrottaren Anders Olsson....Måste komma på lite frågor bara, det är tomt i huvet just nu.....Sen på kvällen eller natten är " hockey nigth in Canada "......Först Ryssland - Kanada halv 2....Sen Sverige Slovakien kl 4 på natten....Tyvärr börjar jag känna mig lite krasslig så måste nog sjukskriva mig på Torsdagen!!

0S listan.

1. " Hockey nigth in Canada "......Vilka matcher det blir natten till torsdag!!
 
2.  Skidåkarnas pepsodentsmile = Varenda svensk skidåkare har helt knallvita tänder och perfekt tandrad.....Är dem sponsrade av Pepsodet eller??

3. Dem usla skidskyttarna - Tycker till viss del synd om Helena Jonsson, det är aldrig kul att se nån vara så uppenbart ledsen som hon varit och hon har självklart gjort sitt bästa.....Men det går inte att bortse från vilket megafiasko hon och den gamla tanten ACO gjort!!

4. Norge - Mitt hat mot Norge i idrottsammanhang,....Och speciellt då i vinteridrottarna är enormt....Det känns nästan lika skönt att se en norrman misslyckas som att se en svensk lyckas....Jag tror det har sin grund i vissa traumatiska tv upplevelser från OS i min barndom i början av 90 talet då Norge jämt krossade Sverige och dessutom ofta hånade oss!!

5. Hellner - 3 milen i Lördags var helt klart OS största upplevelse....Vilken dramatik och vilket lopp!!





Kommentar : Puskas försöker ta livet av sig!!





Kommentar : Arctic Monkeys när de var som bäst......Deras senaste skiva var tyvärr ingen höjdare, men här var de på topp!!


Nu vann Schweiz på straffar här.....En sak till, saknar kommentarer i gästboken....Kom igen nu, det är ungefär 20 personer som följer den här bloggen regelbundet, då kan ni väl skriva nåt med.....Nu ska jag ta på mig mitt nattlinne och gå till sängs!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Måste bara säga att Purres hopp är förenat med livsfara, det är inget man som lekman ska testa sig på. Det krävs år av träning och veckor av förberedelser för att allt ska stämma.

2010-02-24 @ 15:22:38
Postat av: lill tobbe

du skulle ligga med aco 10/10 gånger om hon ville !

2010-02-24 @ 15:32:24
Postat av: Anders

Jo han slängde sig ut en bra bit från taket den jäveln, blev överraskad faktiskt, vilket kanske framgår av mitt hästskratt...



....Nej fy fan ligga med ACO det skulle jag inte....Alla fall inte om jag var nykter!!

2010-02-24 @ 17:21:12
Postat av: Purre77

Mitt hopp var förenat med skräck, ångest och andra mörka saker. Men jag överlevde. Det känns skönt!

2010-02-24 @ 19:11:59
Postat av: Anonym

HAHA skrattar nu den va bra;) haha ettan alltså aahah

kanin bajs

Postat av: Jocke (mr 80-tal)

100224 det klassiska datumet när vi satte norrmännen på plats efter 22 år i os sammanhang i skidstafett....

Sverige regerar!!!!!

2010-02-24 @ 22:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback