När Kolmårdens djur visade sin avsky mot Familjen Björk!!

Igår hade jag inget speciellt för mig så hängde med Sandberg på en roadtrip till Tidaholm där några av hans pojkar skulle gå matcher....

På vägen dit så pratade vi bland annat om att vi borde anordna ett idol inom bekantskapskretsen.....Fast då ska man inte uppträda som sig själv utan som en kändis......Självklart gick då diskussionen vidare till vem man borde vara......Sandberg ansåg att jag trodde att jag skulle kunna vara Bruce Springsteen, men troligen passa bättre som Tomas Di Leva då han tyckte sig se flera likheter mellan oss...

Jag kontrade med att Sandberg hade mest likheter med Plura i Eldkvarn, en disträ gubbe......Här nedan följer några fler av de jämförelser vi båda tyckte var passande...

Bäck : Tror förmodligen själv han skulle kunna uppträda som Elvis Presley.....Passar förmodligen bäst som sig själv i form av en övertänd och full karaoke artist som blir utbuad!!

Noren : Skulle själv tro att han passar att ställa upp som nån tung rockare, exempelvis Lenny Kravitz.......Vi ansåg dock att en smörsångande överårig pojkbandsmedlem var mer passande....Exempelvis Nick Carter, Backstreet Boys!!

Puskas : Thorleifs orkester!!

Kimboll : Ge han ett par säckiga brallor, stor vit t-shirt, kamma håret framåt och vi har vår egen Eminem!!

Sanna : Lena PH!!

Klingen : Jerry Williams!!

Andre : Cornelis Wreeswijk!!

 

Kommentar : Efter en långsam o försenad boxningstävling i Tidaholm så hittade jag till slut hem ( se vänster bild )......Statyn är målad i vitt på ett ställe, ser ni var ( se höger bild ) !!


Tidaholm var som vilken annan svensk svenne banan kommun som helst......Boxningstävlingen var dock försenad, vi kom dit vid 11 då den borde startat, men den kom inte igång förrän 12:45 och det fanns verkligen inget annat göra där så blev djävligt segt.......När det väl kom igång så gick Sandbergs två små boxare, 9 o 11 år gamla sina matcher nästan först ut alla fall, det blev en vinst o en förlust.......Respekt till Sandberg måste jag ge som åker iväg en snöig Lördag 35 mil för att se två smågrabbar från klubben boxas....Eldsjälen Jonas Sandberg....

Hemresan tog sin tid eftersom Sandberg kör som en 85 årig kärring, men var hemma vid halv 5.....Var skönt komma bort en halv dag bara tyckte jag....Spelade inte så stor roll vart det var, bara skönt att komma bort....

Kvällen blev ingen av de roligare jag haft direkt, satt hemma o hade inget att göra...Lite folk hörde av sig, men jag kände mig osocial och loj.......Alla människor som lever är sökande människor, det finns alltid nåt vi söker oavsett vem det handlar om.......Vissa mer än andra dock och jag får kategoriseras till den senare delen nu alla fall...

...Saker har förändrats under det senaste året, jag spelar inte längre fotboll, jag är inte intresserad av nån tjej längre och jag  känner inte alls samma självklarhet gällande yrkesval som jag gjorde då......Ett år tillbaka i tiden så spelade jag fotboll och la därför ner mycket tid o energi på det....Jag var kär och la ner mycket känslor och tankar på det......Jag var inställd på att börja jobba som fritidsledare när min utbildning var klar., vilket den är nu sen 6 månader tillbaka, men det har visat sig vara väldigt svårt att få in en fot inom fritidsledaryrket så både mina kunskaper och intresse för det yrket svalnar alltmer, vilket är synd för jag vet att jag skulle passa bra inom det yrket och göra bra ifrån mig..

Alla dessa saker har förändrats, men jag som person är densamma, nästan alla fall.......Det är många pusselbitar som försvunnit i mitt liv det här senaste året och jag känner mig just nu osäker på hur och om jag ska ersätta dem!!



Kommentar : Djuren på Kolmården visade sin avsky mot Familjen Björk!!

Klassikern.

 Det kan ha varit runt 85-86, jag var alla fall riktigt ung och var  på Kolmården  ihop med föräldrarna och min 8 år äldre syster Eva.....Det var en dag som utvecklade sig till ett fullständigt helvete för hela familjen Björk......Fiasko nummer 1 : Jag satt på ett räcke ner mot björngropen, farsan höll i mig......Jag lyckades dock sparka av mig min ena sko som träffade en björn i huvet, han svarade med att slita sönder skon samtidigt som jag började böla och resten av åskådarna skratta......Fiasko nummer 2 : En tiger pissade på morsan och Eva

Fiasko nummer 3 : Jag stack in huvet mellan ett trästaket nyfiken som jag var.....Sekunden efter hade jag pissat ner mig och stod och bölade igen......En get hade dykt upp från sidan utan att jag sett den och gett ifrån sig ett Bääääääääää!!............Fiasko nummer 4 : En annan get misstog Evas gröna tröja för gräs och började tugga på den!!........Fiasko nummer 5 : Jag skulle springa iväg mot några gungor, men ramlade och spräckte läppen och började böla!!

Det rådde inga tvivel efter denna  miserabla dag vad Kolmårdens djur ansåg om Familjen Björk!!


Det ryktas.....Att det sämsta jobb Sandberg haft är som tvättare av tusentals minkburar!!

Det ryktas....Att en anställd vid Shell i Tidaholm tittade på mig som jag vore en erfaren bankrånare när jag frågade vart fängelset låg!!

Det ryktas.....Att Puskas och Victoria lagar struts när de vill festa till det.....Efter att ha börjat tillaga struts för första gången så slog Puskas upp på Internet hur man skulle göra egentligen.....Tydligen hade han inte gjort rätt ditills för han flög upp ur soffan mot spisen med panikslagen röst!!

Det ryktas.....Att Kimboll extraknäcker som bonde!!


Klockan drar iväg här, närmar sig 4.......Dags att fixa nåt att äta, plus göra ett ärende på stan innan bio kl 6 väntar....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Bonde is da shit.

Tre lass med hö igår, idag träningsvärk.

De sjukaste var att bonden pratade precis som dig, du har inte någon bror som är bonde?

2010-12-12 @ 18:32:27
Postat av: Anders

Jag har en bror och han är snut....Hur pratade han som mig menar du??

2010-12-12 @ 22:10:11
Postat av: kimboll

ååh åhh åhh, typ.

2010-12-14 @ 07:25:35
Postat av: Bäck

Mina egna tankar kring detta.

Kim som Eminem var klockren =)

Anders skulle jag vilja se som Anders Glenmark (marre marre) !

Klingen vill jag se gå upp på scenen som Jokkmokks Jocke.

Sandberg tycker jag för tankarna till Lasse Kronèr i gamla Tripple and touch !

Andre tycker jag är sjävlskriven som Plura faktiskt!

Puskas skulle kunna vara frontmannen i Rolandz.

Noren som Basshunter (i solbrillor).



Själv skulle jag väl snarare se mig själv som en yngre version Cliff Richards kanske!

2010-12-14 @ 22:26:45
Postat av: Anders

Intressanta förslag Johan, det lägger vi på minnet inför framtiden och för egen del så uppträder jag hellre som Glenmark än Di Leva...Andre tycker jag dock känns klockren som Cornelis!!

2010-12-14 @ 22:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback