Vad hade du i julglöggen??




Kommentar : Denna syn mötte mig när jag kom ut till bilen tidigt i Lördags.....Ett attentat som ingen ännu har tagit på sig!!

Klassikern.

Min första landskamp jag åkte på utan att farsan var med var EM Kvalet Sverige - England 98 på Råsunda....Det blev en klassisk svensk match där såväl Johan Mjällby, men framförallt Fredrik Ljungberg fick sitt stora internationella genombrott......Vi var ett gäng på 6-7 personer som hyrde en minibuss och åkte upp.....Kvällen innan festade vi till lite, vårt hotelrum låg på undervåningen och hade fönster ut mot en gata....Jag spexade till det  och hoppade upp i fönstret naken och med Sverige -peruk och stod stilla som en staty......Folk på gatan såg skakade ut.....

Dagen efter när det var match hade  Loden tippat 100 spänn på Shearer som första målskytt, denne Shearer gav även England ledningen på en frispark som letade sig in via stolpen redan efter 1 minut.....Dem kommer bli utklassade tänkte jag då, men Sverige arbetade sig in i matchen och lyckades både kvittera och ta ledningen innan halvtidsvilan genom Andreas Andersson och Johan Mjällby......Resultatet 2-1 stod sig matchen ut och det var ett jävla tryck på läktarna, utan tvekan en av de matcher på Råsunda med bäst tryck de senaste 20 åren, det vågar jag lova.... bäst på planen var Fredrik Ljungberg som vid denna tidpunkt spelade i Halmstad, han var grymt bra och fick sitt stora genombrott den här matchen......Veckan efter la Arsenal upp 40 miljoner för han vill jag minnas...Efter matchen var det kalabalik, jag blev vittne till hur några engelsmän slängde ner en korvvagn från Råsunda 15 meter upp....Den hade kunnat döda nån......En klassisk match var det alla fall och visst tog Sverige sig till EM 2000, ett EM som dock blev ett stort fiasko med endast 1 poäng på 3 matcher!!

Det ryktas......Att Sandberg tycker att vi ska plocka Noren!!

Det ryktas.....Att Lodens 30 års fest och Sandbergs bröllop är samma dag....Trist!!

Det ryktas....Att Bäck hade köpt sig en jacka som var jävligt tuff!!

Det ryktas....Att redaktören ser mig som arvtagaren att ta över Kumlanytt....Jag har engagemanget för kommunen, kontakterna och förmågan att skriva säger han....Smickrande, men skulle det bli aktuellt i framtiden är det massor med saker jag måste lära mig först!!

Det ryktas....Att jag har lyckats slarva bort 2 olika laddare till mobilen på 4 dagar.....Strongt!!


Nu måste jag ta nåt att dricka här, törstar ihjäl.......Senare kanske det blir ett besök i ishallen och kolla Kumlas match.....Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Kumla-Ljungan

Det som står på bilen "Kuk Björk" kan bara finnas en man...J.Sandberg jag har hört mig runt lite angående händelsen folk har sett "Sandberg" gått runt o runt med en pulka i näven i ditt område..Kan det va en hämnd som du har råkat ut för?

2010-12-07 @ 13:01:51
Postat av: Anders

Ja det kan mycket väl stämma, tack för infon....Men mina misstankar pekar i detta fall mot ett annat håll, jag tror Sandberg satt fastklistrad i sitt slott denna kväll!!

2010-12-07 @ 13:11:00
Postat av: Kimboll

Kommer sanningen att komma fram.

Vad kommer att hända nästa gång?

2010-12-08 @ 18:33:25
Postat av: sanna

hm väldigt intressant vad denna svartsjuka mot sandberg har tagit fart..;-D vad an denna nätmobbing? för helt på skämt tror jag nog inte att det är. ni ska vara hans så kallade "vänner"... jag börjar starkt att tvivla på det. Norén däremot och kimboll (som sällan kommenterar med personliga påhopp), är de enda som agerat vuxet här och inte gett sig in i denna smutskastning av en enstaka person!



Anders: Är det inte dags att dra fram lite smutsigt byk om den såkallade "kumla-ljungan" ( vi vet ju alla vem det egentligen är) intressant att han klarat sig såhär länge.....

2010-12-08 @ 19:25:51
Postat av: Kumla-Ljungan

Ingen svartsjuka eller smutskastning Sanna..Bara en teori ja har efter allt som har skrivits om Sandberg!!!Men nu tror jo Anders att hämnden kommer från ett annat håll!!!!Så får ta tillbaks det!!Bra att du skriver åt honom hur han känner... =)

Kumla-Ljungan är alltid skötsam av sig har aldrig gjort nåt väsen av sig!! ;)

2010-12-08 @ 20:39:47
Postat av: susanna

ha ha ... ja den där kumla ljungan är allt bra skötsam nu för tiden, men någon rolig bravad från förr måste väl ändå gå att vaska fram? ;-D

2010-12-09 @ 10:17:41
Postat av: Fylle-Robban och Stenmark.

Vi kan nog vaska fram en del historier om både

Kumla-ljungan och den förmodade personen namnet =)

Problemet är bara att vi inte vet om det finns barn och ungdomar aom läser detta, då dessa ej kan kallas rumsrena.

Dessa historier kan ge den mest hårdhudade men för livet.

2010-12-09 @ 14:34:44
Postat av: Fylle-Robban.

Ps det där med bilen tar jag på mig !

(jag fick 25 spänn av Stenmark för att ta på mig det)

Jag vet inte vad han har emot dig, men någonstans verkar det ligga en hund begraven här.

2010-12-09 @ 14:37:06
Postat av: Fylle-Robban & Stenmark

Det finns barn som läser helt rätt!!

2010-12-09 @ 18:05:06
Postat av: Anders

Bloggen granskar har ej som motiv att favorisera eller hänga ut några enskilda individer. Finns det en död hund begraven inom något sammanhang så kommer Bloggen granskar att ta sig an fallet till vi får en klarare bild av vad som egentligen hänt.



Nu råkar det vara som så att Jonas Sandberg varit involverad i ett par uppmärksammade incidenter den senaste tiden och därmed hamnat under förstoringsglaset, men att vissa av bloggens läsare väljer att ta ställning mot Sandberg är inget Bloggen granskar kan ta ansvar för.



Även Kumla Ljungan, alias ..... ......... kan mycket väl hamna under förstoringsglaset inom en snar framtid, det ryktas exempelvis om en spis som välte av nån anledning för några år sen...



...Jonas Sandberg vet nog innerst inne ändå att vi älskar honom precis som han är!!

2010-12-09 @ 18:12:24
Postat av: Kumla-Ljungan

Spisen var annars för 10 års sen Anders!!& kommer Kumla-Ljungan hängas ut så har han ochså lite på Anders som inte skulle hamna här!!!!

2010-12-09 @ 19:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback