Tomtefiaskot!!

Det är Tisdag den 28:e December, en av dessa typiska " mellandagar "......Jag tänkte dra ut till Marieberg lite senare och göra min årliga shoppingrunda, jag är inte direkt mycket för att springa i affärer men 1 dag varje år brukar jag avsätta alla fall....

...Julen är över och det mesta var sig likt hos familjen Björk......Farsan bedyrade precis som alla andra år att han är en julhatare, morsan stressade upp sig till astronomiska nivåer,  min svåger Jimmy satt och pimplade öl som om det vore vatten och alla barn var som vanligt i extas över att det var julafton......Möjligtvis med undantag av Jonathan, han har blivit 13 år nu, kommit in i målbrottet och förändrats mycket det senaste året....Han har gått från att vara pojke till kille...

 

   


Kommentar : Några få bilder från Julafton med min usla kamera......Syrran lovade att skicka bilder till mig som hon tagit, men det har hon inte gjort än!!


Lagom till julklappsutdelningen så var det jag som åkte på att vara tomte, det är dock svårare för varje år att lura mina 4 syskonbarn att tomten kommer.....Den enda som kanske tror lite på tomten än är Evas 7 åriga kille Dennis....Årets tomte var dock ett fiasko och inte ens Dennis tror nog på tomten efter i år...

...Det största barnet av dem alla, min 41 årige bror Peter, drog mig i skägget när jag delade ut en julklapp till han, något som fick till följd att hela tomtemasken hamnade fel och jag lyckades inte rätta till den.....Jag såg inget med tomtemasken hängande på sniskan och halkade över massa julklappar slog av mig masken i farten och lyckades dessutom tappa brallorna!!

Tomten var avslöjad och fiaskot var ett faktum......Alla närvarande fick sig ett riktigt gott skratt alla fall.......Jag fick 4 böcker i julklapp, ett par nya löparskor, ett par inneskor, Springsteens senaste, två tröjor och en pälsmössa som synes på bilden ovan.....Var en riktigt trevlig julafton!!


Igår så sökte jag jobb, skickade bland annat iväg ansökningar till alla fritidsgårdar i Örebro för 3:e gången.....Hade jag vetat att det var så svårt att få jobb som fritidsledare idag hade jag nog inte gått utbildningen....Men jag skickade inte bara till Örebro utan sökte även några tjänster i Stockholm och Göteborgsområdet, känner mig inte alls främmande för att flytta längre....Hemkär har jag alltid varit och kommer alltid att vara, men det skulle vara skönt att prova nåt helt annat med!!

Det ryktas.....Att Gilde hade 13 rätt när klockan tickat 90 min och haxe kammat in 9000, ( rätta mig om jag har fel Gilde ), men på övertid släppte Puskas lag Sheffield in mål hemma mot Hull och Gilde fick då nöja sig med några hundralappar!!

Det ryktas.....Att Berg idag far till Stockholm för att köpa en bil som miljonärer kör runt i......Lyxfällan närmar sig!!

Det ryktas....Att jag är trött på att få besök 02:00, 02;30 av folk som kommer hit fulla och vill komma in......Ni får mer än gärna höra av er UNDER DAGEN om ni eventuellt vill svinga några bägare med mig, men runt 2 på natten när jag själv inte varit ute utan bara varit hemma vill jag inte ha några besök!!

Det ryktas....Att farsan och jag ska spela trettondagsdubbeln ihop, jag gillar spela med farsan men jag kan bli tokig på hans gnäll!!

Det ryktas.....Att jag till våren blivit antagen till en kurs på universitetet som heter Retorik!!




Kommentar : Zizou!!




Kommentar : Klassisk scen från Tomten är far till alla barnen!!


Nu ska jag ut och shoppa.....På återsendee mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: Majbritt

Björk! Det var inte det vackraste pepparkakshus jag sett. Är det du som gjort huset?

2010-12-28 @ 19:58:23
Postat av: Anders

Skojar du, det är ju hur läckert som helst.....Är syrran som gjort det!!

2010-12-28 @ 22:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback