Snälla journalister....Ni är Patetiska!!

Vi är många som följt damernas väg i Handbolls EM som än, än så länge, har lett till semifinal.....Bra gjort av tjejerna självklart, framförallt visade segern mot Norge på deras hemmaplan att tjejerna har riktigt hög kapacitet när allt stämmer för dem.....

...Den senaste matchen mot Ungern vann vi med 4 bollar eller nåt och säkrade avancemang till semifinalen, jag såg fram emot att läsa om segern dagen efter när jag slog upp Expressen, men tyvärr fick Expressens reportrar mig att tappa sugen innan jag ens börjat läsa....

Med stora bokstäver längst upp på de 4 första sidorna stod det nämligen " BRAGD INSATSEN ".........Grattis jag har just fått bevittna sensationsjournalistik och nu kände jag att råttet var mågat......Alltså som jag tidigare skrev tjejerna har, hur det än går i semin, gjort en riktigt bra turnering, men det måste finnas nån form av verklighetsförankring hos de som skriver, även om deras syfte är att sälja så mycket nummer som möjligt, och då är väl överdrivna rubriker ett knep för att lyckas



Kommentar : Ledsen tjejer, er seger hamnade i skymundan till viss del hos mig, tack vare överdrivna och snedvridna rubriksättningar på Expressen!!


....Vad är det för jävla tomtenisse som sitter och bedömer att det här ska kallas för " BRAGD INSATSEN  " på 4 stora sidor.....Alltså det måste väl ändå finnas nån rim och reson??.....Ordet bragd härstammar från fornsvenskan och står för stordåd eller mirakel......Vart fan är miraklet, vart är stordådet??.....Dem har gått vidare från ett jävla gruppspel, det är allt och hade Sveriges handbollsdamer varit ett lag som knappt aldrig vunnit en match hade jag köpt att Expressen skriker ut BRAGD INSATSEN över 4 sidor, men faktum är att de inför EM sågs som en outsider om medaljerna, då är det väl för i helvete inen bragd att ta sig vidare från gruppen!!

Vissa ord ska man inte använda för ofta, då försvinner det storslagna värdet i dem, ordet bragd är ett exempel på det......Genom att kalla avancemanget från  ett gruppspel för BRAGD INSATSEN på 4 stora sidor så lyckas Expressen devalvera hela ordets innebörd och kraft i min mening... Tjejerna har verkligen inte gjort nån bragd,än.......Om de vinner EM kan jag gå med på en sån rubriksättning över 4 sidor, men som fallet var nu så tycker jag bara Expressen framstår som pinsamma och dessutom fick de mig upprörd.....Jävla tomtar!!



Kommentar : Brasilens VM lag anno 1982. Enligt många förståsigpåare tidernas mest underhållande lag.....Man fick dock kasta in handuken redan innan semifinalen då världsmästarna Italien slog ut dem med 3 mål efter ett hattrick av skyttekungen från VM 82, Paolo Rossi!!


I skolan går vi den fjärde och sista delkursen nu, kulturjournalistik.....Än så länge tycker jag den känns ganska intressant, överlag så känns det som mitt skrivande utvecklats av att gå den här kursen.....I torsdags försov jag mig dock och missade skolan efter en vindrickarkväll med min granne Annelie kvällen innan....

Klassikern.

Mitt sämsta ämne i skolan var utan tvekan hemkunskap.....Jag måste ha varit en av de sämsta eleverna i hemkunskap genom alla tider.....Det började redan första lektionen när jag gjorde det numer klassiska misstaget att torka all disk med disktrasan.....Jag blev utskrattad och satte redan då standarden för vad som skulle bli en tid fylld av fiaskon och tillkortakommanden....

....Nästa fiasko som jag minns klart är nog när jag försökte ta ut en varm plåt från ugnen med bara händer utan att ha på mig grytlappar....Det värsta var att jag gjorde om det 5 minuter senare på samma sätt......Min tid som hemkunskapselev fullbordadades när min lärare avbröt mitt prov för att allt gick åt helvete....Jag skulle laga köttbullar och mos, svårare maträtter går ju att hitta, men den var tydligen för svår för mig alla fall.....När läraren såg mig stå och försöka göra mos av rå, stenård potatis fick hon nog och sa att jag kunde gå och sätta mig vid bordet så skötte hon resten......Min tid som hemkunsspaselev, en tid fylld av fiaskon!!

Det ryktas......Att Gilde tycker att Puskas tips, för deras gemensamma spelkassa, förra helgen var uselt!!

Det ryktas.....Att den välbärgade Sandberg ska äta lyxmiddag ihop med kommunens pampar!!

Det ryktas.....Att Berg om han fortsätter på samma spår, snart kan vara aktuell för Lyxfällan!!

Det ryktas.....Att årets Björken Cup ser ut att bli en succe, med många nya roliga namn!!

Det ryktas.....Att morsan köpte en andel i spelbutiken, som hon aldrig gör annars, och direkt vann 1400!!


Helgen är här, för min del blir det besök i Örebro såväl idag som imorgon.....Gällande imorgon så har vi vår skinkturnering i fotboll i Örebro då, sen skulle det eventuellt bli fest där inne......Var ju inne i Örebro igår med förresten, såg en film på bio som hette The next three days med Russel Crowe, den var helt klart en positiv överraskning, handlade om hur hans fru hamnade oskyldigt dömd i fängelse och hur han till slut bestämmde sig för att försöka frita henne....Väl värd att se......Tjing ;)

Kommentarer
Postat av: Berg

Så länge inkomsterna täcker utgifterna är det ingen fara!

2010-12-17 @ 14:57:32
Postat av: Majbritt

Blir mycket orolig för dig Berg. Jag får väl köpa loss något av alla nyinköpta prylar.

2010-12-18 @ 19:19:27
Postat av: Majbritt

Blir mycket orolig för dig Berg. Jag får väl köpa loss något av alla nyinköpta prylar.

2010-12-18 @ 20:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback