Sluta försök kräng Green Card till mig nu för fan!!

För nån vecka sen så surfade jag runt på nån reklam och tävlings sida....Svarade på lite frågor och annat ihopp om att nån diffus sajt ska ringa upp och säga att jag blivit miljonär.....Bland annat så kryssade jag i nån ruta där jag trodde man kunde vinna en resa och få arbeta i USA......Men innan jag registrerat mig insåg jag attdet var ett lotteri där man var tvungen att betala för att få vara med, som jag höll på att ställa upp i, så jag tog bort min registrering......Men det var tydligen inte nog....Har fått flera mail och framförallt telefonsamtal sen dess....

Igår ringde nån jävel med mexikansk brytning och vägrade inse att jag inte var med i " American Green Card Lottery ".....Fanskapet frågade minst 3 gånger samma fråga " So you dont wanna be in the lottery "......På min engelska som blir allt knaggligare för varje år sa jag vänligt men bestämt nej och man borde ju tro att det räckt med det....Men inte fan var det slut med det....

Imorse väcktes jag av att nån jävla indier ringde upp mig och försökte få med mig i " American Green Card Lottery "...Han lät precis som nån som skulle göra parodi på en indisk brytning.....Är det slut nu eller vad händer imorgon, kommer nån jävla gambian ringa och väcka mig då och försöka få med mig i American Green Card Lottery??



Kommentar : Om 3 timmar är det julafton, igår inhandlade jag alla mina julklappar....Den här är till min brorson Linus som önskade sig en fotboll, funderar dock på att slå in den lite snyggare!!

Nu efter jul, eller efter nyår kan vi väl säga måste jag på allvar ta tag i några saker.....Framförallt skaffa mig mer jobb.....Min ekonomi går stadigt neråt som det är just nu.....Det kan mycket väl bli så att jag utökar min tid på Kumlanytt.....Redaktörn har sagt att han har för mycket att tänka på och inte hinner med som han vill, så hans förhoppning är att jag kan hoppa in i hans ställe några dagar i veckan framöver.....Det ställer jag mig självklart positiv till, men då måste jag lära mig en hel del mot vad jag kan nu, men man ska ju börja nånstans, eller hur...

I förrgår var jag på redaktionen för ett snabbt ärende, men var tvungen att åka iväg för jag skulle en recension om snubben som vann Nobel priset i fysik via hans TV uppträdande......Man hade 2 timmar på sig att vara klar efter att programmet var slut så det kändes lite stressigt, speciellt som mina kunskaper om fysik är som Carl Bilds kunskaper om fotboll......Jag sa till redaktörn vad jag skulle göra och slängde ur mig en fråga om han visste nåt om Nobelvinnaren i fysik...

....Självklart visste han det.......Redaktörn malde på med bakgrundsfakta om nobelvinnaren i nån minut innan han stannade upp och fick det där ansiktsutrycket som jag numer lärt mig att tolka, jag visste vad han skulle säga innan han sagt det...

- Du hänger inte med!!

Redaktörn fortsatte att mala på med exempelvis  vad jag ansåg om det rådande läget i södra Sudan, innan jag tröttnade på han...

- Finns det nånting du inte vet egentligen??

Populärkultur , det intresserar mig inte alls sa redaktörn innan han återgick till sin artikel om veckans fågel Strömstaren......Innan jag gick utmanade jag redaktörn på frågespel i mellandagarna, han nappade och förhoppningsvis blir några fler med, det vore en stor fjäder i hatten att ta redaktörns skalp!!

 

Kommentar : Farsan hade dagen till ära tagit på sig sina tur strumpor för att vinna på travet...När denna presslaga trycks vet vi ej hur det gick i travet!!


Det ryktas.....Att Gilde ställer sig frågande till vad som har hänt med Puskas uppesittarkväll??

Det ryktas.....Att ingen i bekantskapskretsen ska ut på juldagen, hur gamla har folk blivit??

Det ryktas....Att jag hittade lotter som jag glömt redovisa för 500 plus att mitt pass måste förnyas för 500....1000 spänn åt helvete, God Jul!!

Det ryktas....Att Sandberg säger att Alexander som ska bli barnets gudfader är en av hans allra bästa vänner, men ingen av oss som umgås med Sandberg har knappt nånsin hört han ens nämna denne Alexander....Ger lite Alfons Åberg och Molgan vibbar!!


Nu ska jag skriva en recension om en film eller skiva.....Det blir Arctic Monkeys debutalbum " Whatever they say i am, im not " eller senaste skivan med AC/DC, Black Ice....Har gått o funderat hela dagen på vilken ja ska välja men har beslutsångest......God Jul kamrater ;)

Kommentarer
Postat av: Majbritt

Jag blir mycket ledsen över att det verkar som om en era är över. Varför blev det ingen julvaka hos Puskas?

2010-12-25 @ 22:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback