Ibland önskar jag att jag var nån annan..

Ännu en helkul lördagkväll där man sitter ensam med datorn och tvn som enda sällskap......Mitt liv just nu och de senaste månaderna har varit en studie av tristess....Jag kan inte minnas senast jag hade en dag som kändes kul eller spännande...

...Livet är tryggt, lugnt och rofyllt......Men livet ska ju vara så mycket mer än så......Det ska vara glädje, spänning, känslor, nyfikenhet, men ju äldre man blir i takt med att livet rullar på i stiltje ju mer likgiltig blir man....

Ibland önskar jag att jag var nån annan.....Att det var lite mer driv i mig, det är en sak att sitta här på en blogg o skriva fram o tillbaka om tankar och drömmar, en annan att göra nåt åt dem....Varför pratar jag bara om att flytta till Göteborg och prova bo där utan att göra nåt åt det?? Varför pratar jag bara om hur kul det vore att ha en spelbutik utan att göra något åt det?? Varför pratar jag bara om att dra iväg på en spontan resa i nån vecka utan att göra något åt det??

Om jag vore en person med lite driv i skulle jag inte bara suttit på en blogg och skrivit om dessa saker utan även gjort verklighet av dem......Kanske hade det gått åt helvete, kanske hade det blivit succe....Hur det än slutat hade det blivit spännande upplevelser alla fall......Förmodligen är det en egenskap som jag ärvt av morsan.....Hon pratar med jämna mellanrum om saker hon ville och tänkte med livet som det inte blev nåt av, gällande allt från jobb till resor.......Jag älskar min morsa, men har undrat varför hon inte gjorde nåt av  vissa av sina tankar och drömmar......Jag behöver inte fråga henne varför, det räcker med att se på mig själv....

....Mitt liv går på tomgång just nu.....Om en normal människa utnyttjar 75 % av sin kraft i det vardagliga livet så utnyttjar jag 25 %.......I somras jobbade jag en hel del, jag skulle gärna göra det nu med,  men arbetstillfällena har blivit färre och färre......Är dags att åtgärda det...... Jag har ingen tjej och det sociala umgänget med vänner, speciellt på helger då det är obefintligt,är stadigt nedåtgående......Jag måste få förändringar i mitt liv, för det liv jag lever nu det är ett trist liv!!



Kommentar : Det blev en vunnen julskinka i år när Yxhult hade sin årliga skinkturnering inne i Örebro idag.....Var inte i så dålig form som jag trodde jag skulle vara, även om jag stod i mål de flesta matcher!!


Nu efter nyår kommer jag dock att börja i en ny klass.....Kursen om professionellt skrivande har utvecklat mig som skribent, men tiden på universitetet har inte alls varit den inkörsport till nya sociala kontakter jag hoppats på.....Faktum är att det varit en stor besvikelse, förhoppningsvis blir det mycket bättre i den nya klassen....

....Förmodligen kommer jag även göra comeback i fotboll till nästa säsong.....Det har varit skönt att haft ett uppehåll, men jag saknar många saker med fotbollen med.....Förmodligen blir det i den brajrökande alkisklubben Bobby BK jag kommer spela......Ingen högre nivå alltså, men det gör inget, jag vill bara lira och ha kul....

....Klubbens hjärta och själ, den gamle benknäckarhippien Putte Sundström förklarade igår på sitt eget charmiga sätt över telefon att om jag inte skriver på kommer han att skicka Black Cobras på hela min familj......Detta är alltså samma Putte Sundström som varit så hög så han sett elefanter  i klädbutiker, jobbat på lagret i en porrbutik och kallat Kimboll för " din jävla glasögonorm "!!

Det ryktas......Att jag idag avnjöt en måltid av en kebabpizza som smakade kattmat kombinerat med saft som smakade som diskvatten!!

Det ryktas....Att Gilde sitter hos Bobby på bänken och luktar sprit och dricker öl!!

Det ryktas....Att Restaurang Maksim vid Järntorget är ett mysigt ställe att ta några öl och käka en bit mat på!!

Det ryktas.....Att Sandberg är en mediehora!!

Det ryktas....Att Noren kom inknallande här 02:23, gick direkt in utan att plinga på, bjöd på en öl ( som jag avböjde ) och satte sig i soffan och stank som ett helt bryggeri!!






Kommentar : Idag tog årets Robinson slut, här är från första året 97 med prästjäveln Kent i spetsen!!




Kommentar : Snygg straff!!


Nu är klockan mitt i natten.......Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Black Cobras

va skönt att hot lönar sig !

välkommen till bobby !

när vi ändå har järnet varmt .... kan du inte skriva in bäcks nr här i bloggen

2010-12-19 @ 15:37:05
Postat av: Kimboll

Har spontankollat på årets Robinson, så jävla skönt att kärringen inte vann. Tacka vet jag Erik, en riktigt kämpe.

Du kanske skulle söka till Robinson, jag tror du skulle bli en större profil än Robinson Robban, Jonny Leinonen och värmlänningen Robinson Dan tillsammans.

Där kommer du både få resa, träffa nya personer och ha spännande.



Jag har tänkt på det länge och tror att du och Ehn skulle kunna bli ett riktigt radarpar, Ehn visar dig runt i Örebros nattliv. Vad tror du?

2010-12-19 @ 17:37:12
Postat av: Anders

Håll i hatten! Än är jag inte klar för nåt lag, däremot känner jag mig sugen på att spela för Bobby nästa säsong som det känns nu....Men tack för inbjudan!!



Kimboll : Jo Erik var den rätta vinnaren utan tvekan....Jag skulle inte våga vara med i Robinson, dels vill jag inte synas i Tv och dessutom har jag ormfobi och det är väl inte så bra att ha på ett sånt där ställe....O Ehn får du behålla för ig själv ditt fanskap, ni är som ett trött gammalt kärlekspar ihop!!

2010-12-19 @ 21:13:26
Postat av: kimboll

Ha ha ha, fy fan. Det är väl tanken som räknas.



Lycka till med fotbollen.

2010-12-20 @ 06:54:16
Postat av: Bäck

Bäck är här, och jag lyssnar !

Rada upp vad ni har att erbjuda en skadebenägen föredetting =)

2010-12-21 @ 10:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback