24 timmar kvar av 2010!!

Eller 24 timmar och 11 minuter om man ska vara exakt.....Ett 2010 som går till historien som ett år som kombinerat lyckliga med avgrundsdjupa dagar.....Året 2011 känns dock spännande och för en gångs skull så känner jag mig positiv, jag tror 2011 blir ett bra år för mig personligen!!

Har just sett Småkronorna spöa Tjeckien med 6-3 och imorgon på självaste nyårsafton väntar Kanada.....Sverige har inlett med 3 raka segrar och framförallt målvakten Robin Lehner var ju monstruöst bra mot Ryssland....Var faktiskt bland de värsta målvaktsinsatser jag sett.....Hur som haver, guldet kan vi glömma, det finns inte en chans att vi rår på Kanada, eller USA med för den delen, vi har inte vunnit J-VM sen 1981 och det är knappast en slump.....Vi går till Semi, men där tar det stopp!!



Kommentar : Fan vad det blivit dyrt med fotbollskor......Själv klarade jag mig med ett par Diadora för 200, de räckte för att bjuda upp till fotbollskonster!!

Var och solade förrut med, så åkte till Videobutiken framme vid torget....De har nya ägare där och när Kumlanytt släppe sitt förra tidningsnummer så krängde jag en annons för 2500 till dem....Jag lovade dem guld och gröna skogar om de medverkade med en annons.....Har varit där nu 5-6 gånger efteråt och det är fan i mig inte en människa där nån gång.....Ändå tycker jag deras annons var en av de bästa och de har snyggat till i butiken med, men de har ju fan inte en kund....Jag lider med dem och mitt prat om guld och gröna skogar liknar mer rännsten och misär!!

Klassikern.

Pokerkväll hemma hos Gilde. Jag har varit med om några såna genom åren och de brukar ALLTID sluta likadant, det vill säga att Gilde knäcker mig på ett eller annat sätt.....Den här kvällen gick jag dock från klarhet till klarhet...Spelet stämde riktigt bra och jag hade flyt med och i takt med mina framgångar så steg även mitt självförtroende......Till slut var vi bara 2 spelare kvar det var jag och, ja ve den andra var kan ni nog gissa...

...Vi hade ungefär lika mycket marker kvar vardera och vinnaren skulle få en betydligt större summa pengar än tvåan, pengarna var dock inte det viktiga för mig i detta fall, det viktiga var att besgra Gilde och därmed undanröja de " Gilde-demoner " som jag hade vid kortbordet......Det var ikväll det skulle ske, min form och självförtroende var på topp.....

Min första hand i heads up var dam-dam......Jag minns inte helt vad som hände, men både jag och Gilde körde All in innan floppen alla fall.....Gilde hade Ess-tio, så min hand var den klart bästa även om Gildes var slagkraftig med.....Inför floppen, förberedde jag mig på att ett ess skulle komma, det hade hänt så många gånger tidigare så varför skulle det inte göra det nu....Floppen kom.....

Ess - Ess - Ess....

....Jag kände hur trycket över bröstet ökade markant, jag fick svårt att andas, benen blev till gele.....Jag tittade till höger, eftersom jag var i chocktillstånd hade jag tappat hörseln, men synen var kvar och Gilde satt och snärtade i lufte och skrek mot mig......Jag var tvungen att resa mig och gå ut och få en nypa luft.....Gilde hade floppat fyrtal i ess....Gilde hade knäckt mig, för vilken gång i ordningen??......Det hade räckt med ett ess för att han skulle knäcka mig igen och vinna.....Men det var som nån spelgud verkligen ville statuera exempel och trycka ner mig så långt ner i skorna det bara gick......Jag skulle inte bara förlora, jag skulle knäckas, o tro mig du vedervärdiga spelgud, du lyckades knäcka mig, inte bara för denna kväll utan förmodligen för all framtid!!


 

Kommentar : De här 4 böckerna fick jag i julklapp....Till höger : Hittade en ganska kul öl till imorgon som jag var tvungen att prova, Bocköl!!

Det ryktas......Att jag kan ha ett väldigt intressant jobb på gång!!

Det ryktas......Att Gilde saknar den gamla tidens fester och anser att dagens tillställningar är alldeles för lama!!

Det ryktas......Att Puskas hade rännskita i 5 dagar efter att ha ätit struts!!

Det ryktas.....Att Mohlin har blivit ihop med en 40 åring på jobbet!!

Det ryktas......Att Bäck är på väg till Bobby!!

Det ryktas.....Att Tomas planerar att köra över Gilde på Björken Cup!!




Kommentar : Fan va skön den här låten är och fan va sexig September är!!




Kommentar : Juggen Novak Djokovic med några sköna tennis-imitationer!!


Hon var 23:49 när jag började skriva, nu är hon 01:30, fan det tar tid att skriva här.....Gott nytt år på er kamrater!!


Kommentarer
Postat av: GildePalema

Skööönt med riktigt snygga Wesley Hoolahan dojjer‚matchar dessutom Norwichs matchställ

2011-01-02 @ 11:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback