Matchen!!

Så var den här, matchen med stort M, matchen jag sett fram emot hela året.....Örebro-AIK!!
Till skillnad från förra året så valde Sandberg att se matchen med mig istället för med 3 kvinnor som var fallet då, så jag travade hem till han vid 5-tiden för att ta en snabb öl innan vi tog oss in till stan...

...I trappuppgången gjorde jag dock ett stort misstag, som vanligt var det helt kolsvart i deras trappuppgång, vilket känns minst sagt distraherande....Väl uppe på deras våning så slängde jag upp första bästa dörr utan att knacka....Den första syn som mötte mig var en grå hörnsoffa som stod några meter framför mig och jag hann tänka att " Fan har dem möblerat om "

Tiondelen efter så hör jag hur nån till höger om mig säger " hejsan "....Jag tittar dit och ser en förvånad pappa som står och tittar på mig ihop med sina två döttrar i 10 års åldern.....Själv står jag och vinglar med en bolagspåse, AIK -tröja och vilsen blick.....Jag ursäktar mig snabbt " Förlåt jag måste gått fel " och går ut igen!!


Vi hinner ta några öl innan avfärd till Örebro....Är inne strax innan 6 och går till Pitchers som Black Army ska ha hyrt.....Tveksamt om det stämmer, visst är det ganska många Aik:are där, men ser inte ut som de hyrt det och det går knappast att jämföra med förra årets tryck på ett överfullt Strömpis som var packat med gnagare där ölen flödade och allsångerna avlöste varann.....Här krävs det till och med att jag personligen får gå och säga till bar personalen att de ska sätta på " Åhh vi e Aik ", för att det ska bli lite tryck.....Vi går vid halv 7 mot arenan, Sandberg och jag hamnar längst fram i tåget som marscherar mot matchen.....Vi räcker inte riktigt till i den rollen känner både han och jag och har svårt att sjunga med i alla sånger....

...Väl framme så är det visitering....Jag ser en snygg kvinnlig vakt och springer fram till henne..." Visitera mig, jag har en pistol i kalsongerna ".....Hon skrattar, jag skrattar, några bakom skrattar, humöret är på topp....Nu kör vi!!

Matchen blir en rätt trist tillställning med få målchanser.....Dagens AIK är ett väldigt fantasi och kreativlöst lag, man har helt enkelt inte tillräckligt med verktyg i verktygslådan för att vara bättre, jag blir faktiskt väldigt förvånad om vi slår ut Levski Sofia ur Europa League....Trots det är matchen jämn, Gnagets defensiv håller hög klass alla fall, men med matchens sista spark så avgör Nordin Gerzic på frispark.....Jävligt snöpligt!!

  



Det ryktas.....Att medans Noren, Sandberg o jag stod o njöt i klacken, platsen där man enligt mig ska hålla till på fotboll, så satt Puskas som vanligt på familjeläktaren.....I halvtid satt han i sin bruna mocka jacka och läste Aftonbladet!!

Det ryktas....Att den 70-årige Snetugg idag i omkl.rummet efter pingisen började prata om sina sexfantasier gällande höjdhopperskan Emma Gren.....Det spelades upp vidriga bilder framför mig när Snetugg fantiserade offentligt!!

Det ryktas....Att Sandberg var en av dem som skrek med mest i ramsan " Vem fan vill bo i Örebro "!!

Det ryktas.....Att Puskas för andra matchen i rad hamnade mitt i ett upplopp, är det en tillfällighet, eller är Puskas en top boy inom Kubanerna??

Det ryktas....Att jag är så nöjd över att jag skippade att åka till Hallstavik på speedway idag, som det först var tänkt jag skulle göra, om jag gjort det hade jag nog suttit i en bil och haft minst 1 timme kvar hem!!

Det ryktas....Att Sanna för om åren hade smeknamnet Maneater!!


Imorgon är det jobb på gruppboendet som gäller....På torsdag gör jag min första lektion som fotbollstränare på Odenskolan.....Och nästa vecka börjar universitetet.....Nu är klockan 23:55 så dags att avsluta här.....Tjipp, tjipp!!

Kommentarer
Postat av: Jägarn

Det var i alla fall skönt att höra Björk hänga med i två - tre ramsor denna gång. Sist vi var på

Råsunda var han tyst som en mus...

2010-08-26 @ 06:30:20
Postat av: Anders

Två tre ramsor??



Jag var väl nästan den som hördes mest på hela vår sektion....Det stämmer att jag sjöng med mer nu än sist, till skillnad från dig så vill jag kunna texten och inte bara yla med utan att veta vad jag sjunger!!

2010-08-26 @ 16:30:50
Postat av: Jägarn...

Jag hörde faktiskt att dina ljusa tonarter bröt igenom en å annan gång, vilket är ett stort framsteg ses sist, då du var tyst som en mus i 90 minuter...

2010-08-26 @ 18:37:33
Postat av: Kumla-Ljungan

Dom 2 st ljushuvudena går på match & håller hand...Ni är som en gift par pinsamma är ni....Sen på råga fattar ni inge om fotboll vilka jubel idioter!!!!!

2010-08-26 @ 20:40:34
Postat av: Anders

Säger mannen som senast på Råsunda försökte yla med i alla ramsor trots att han inte kunde nån.....



...Det syns rätt tydligt vem Kumla Ljungan är, vokabulären o meningarnas undermåliga ihophängande kan bara komma från en person...Gubbjävel!!



Nu gjorde Napoli 0-2 mot Elfsborg, o AIK åker ut med 1 mål mot Bulgarerna....Hejdå Europa!!

2010-08-26 @ 21:25:04
Postat av: Ljungan

håller man på aik har man haft en taskig uppväxt ! och de stämmer ganska bra i de här fallet

2010-08-26 @ 21:32:19
Postat av: Kimboll

Det var väntat att AIK skulle förlora, 6:e raka förlusten på bortaplan, ett sånt lag har inget att göra i Svensk toppfotboll!

Kolla sen bara hur supportrarna beter sig, fy fan.

2010-08-28 @ 18:02:16
Postat av: Anders

Du är en rutten människa Kimboll...o en rutten supporter...o säkerligen en rutten mc förare med!!

2010-08-28 @ 20:52:47
Postat av: Kumla-Ljungan

Kräftgången fortsätter för AIK....

Vad är det som händer???

Ska ni verkligen vara kvar i allsvenskan..

Kanske är dags & ta ett par år

i superettan så ni får lite vinster för i allsvenskan

fixar ni inte det....

Det finns lag i superettan som vill upp

& tycker allt det är bättre att släppa fram dom

så det blir mer spännande....Pinsamma är bi!!!

2010-08-29 @ 18:53:38
Postat av: kimbollI

Att AIK är illa ut, det är bara förnamnet, enligt Peppe Eng på tv4.

Själv tycker jag dom är ruttna.

Sen är jag säkert en rutten supporter, MEN jag kan några hejjaramsor, jag sjunger med, jag ser ett par matcher om året live, vilket är mer än man kan säga om dig.

Enligt säkra källor så kan du knappt någon hejjaramsa, det är pinsamt.

2010-08-29 @ 20:20:06
Postat av: Kimboll

AIK har förlorat ännu en gång.

2010-08-29 @ 20:20:55
Postat av: Anders

Ja men du bor ju i samma stad som ditt lag Kimboll, klart du kan se mer matcher då din gris...AIK är dock usla i år nåt annat kan man inte säga....Men det är inte lätt om mman säljer av hela stommen i laget o inte ersätter dem med nånting, vi har ingen utom Bangura som kan göra mål känns det som!!

2010-08-29 @ 22:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback