Ack du sköna värmeland!!

Det finns en låt som heter så av Sven Ingvars....Kom att tänka på den när jag tänker tillbaka på min resa mitt inne i de djupaste värmlands skogarna i Tisdags....Åkte till Hagfors för att bevaka Valsarna - Indianerna......

18 mil från Kumla ligger det, mitt i hjärtat av Värmland o man märker verkligen vilken skillnad det är mot civilisationen man är van vid från hemmaplan.....Innan vi kom fram till arenan, som naturligtvis låg mitt ute i skogen, så åkte vi 6 mil där vi var omgivna enbart av skog, skog och åter skog.....Visserligen kanske det dök upp nån litet gruvsamhälle med några hundra invånare varannan mil, men mer var det fan inte....Tänk att bo i dessa trakter.....Har du en karta framför dig, ta upp den o kolla var Hagfors ligger så ser du hur otroligt ödsligt det är.....Fascinerande....

....Väl framme så möts vi av en parkeringsvakt som lika gärna kunde pratat grekiska......" Dä bört e de inte mö " ??  Eller vad fan han sa.....Fascinerande......Hela arenan var väldigt spartansk, vem som helst kunde knalla in i depån kändes det som och när förarna körde ut till sina heat så körde dem ut bara nån meter framför publiken på en avlång sträcka.....Pressrummet, ja om man nu kan kalla det pressrum, det bestod av ett bord, några slitna trästolar, plus några gamla affischer och artiklar om Valsarna på väggarna....

Riktigt jävla kallt blev det med, min förkylning som jag dragits med i 1 vecka gjorde sig kännbar igen, men vad som värmde mer var självklart att Indianerna vann med 36-60 och nu har allt i egna händer om de vill gå till slutspel!!



Så här såg det ut runt hela Tallhult som Valsarnas hemmaplan heter!!


Igår så var jag på Odenskolan då de hade sin första skoldag......Fick presentera mig inför en 60-70 elever o sen gick vi en proemenad runt kanalen där ute som var en 4 km.......När jag i presentationen av mig försökte skämta till det lite och säga att " ni får åka in till Örebro på måndag om ni vill se hur riktig fotboll ska spelas för då kommer AIK på besök "......Så blev jag utbuad, inte bara av barnen utan även av rektorn!!

 

Kommentar : Den vedervärdige Gren på Yxhults bortamatch igår!!


Det ryktas.....Att Sandberg o Sanna ska gifta sig i Januari.....Stort stort grattis, ni passar verkligen bra ihop tycker jag så inget att tveka på!!

Det ryktas.....Att redaktör Litzen kör som en biltjuv, jag satt stundtals spänd som en fiolsträng när han forsade fram på becksvarta och våta, små värmlandsvägar i 120 knyck!!

Det ryktas.....Att Sandberg tycker vi ska storma Västra Stå o sänka Noren o Puskas på Måndag!!

Det ryktas.....Att det blev förlust för Yxhult i Div 7 så fort jag var borta en match som tränare....1-4 hemma mot Hidingsta!!

Det ryktas.....Att Lodens 30 års fest borde bli av snart......Ryktena säger att en dubbelfest med Andersell planeras!!

Det ryktas.....Att AIK nog hade behövt nåt mål upp från matchen igår, tror det blir för tufft nere i Stoichkov land i returen!!


Nu ska jag ringa o definitivt tacka ja till min plats på universitetet, sen när o spela pingis med gubb maffian.....Ha det fint!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ack_V%C3%A4rmeland,_du_sk%C3%B6na



Skärpning Björk!! En reporter som du borde allt ta och göra lite research.... Sven-Ingvars, pyttsan!

2010-08-20 @ 22:31:34
Postat av: Anders

Se där, även ett orakel som jag kan ha fel, är ganska säker på Sven Ingvars gjort en version av den alla fall, men det är ju inte deras låt...Bra att du okända skribent är på tårna!!

2010-08-21 @ 10:24:01
Postat av: Bäck

Skönt att du även verkar ha läsare av den äldre generationen som Ha ha

2010-08-21 @ 18:28:15
Postat av: Bäck

Skönt att du även verkar ha läsare av den äldre generationen Ha ha

2010-08-21 @ 18:28:47
Postat av: Kimboll

I Odenskolan kan folk se om det är riktigt fotboll och inte någon AIK fjantar.

Storma västraså, var det töntigaste jag hört, tror mest att du kommer stå i klacken för att känna dig tuff. Tänk om det skulle komma fram att du sålt en falsk biljett till en "broder", då skulle du inte vara så populär, men det är kanske laganda i AIK?

2010-08-22 @ 08:54:15
Postat av: Anders

Nej men se vad katten har släppat in....Efter en tids frånvaro i bloggspalten gör han comeback....Samma man som enligt ryktena ställde in brännbollskvällen i somras för att istället åka ut i skogen o ha en picknick....Ladies and gentleman, the one and only....Kimboll!!

2010-08-22 @ 10:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback