3 dagar i Målilla!!

Hemma efter att ha varit i Målilla i Småland Fredag till Söndag o kollat på GP speedway, som gick under lördagen.....Vädret har varit kanon, tävlingen var riktigt bra o det mesta runtom flöt på bra, så finns inte mycket att klaga på...

Jag åkte ner i Fredags runt kl 4 i bil med Stuff eftersom jag hade ett möte på Odenskolan först på fredagen och han jobbade....De övriga 4 i sällskapet åkte tidigt på förmiddagen i husbil.....Mötet gick bra o jag börjar som fotbollstränare på skolan nu på Torsdag....Vad som kändes mindre bra var att rektorn för skolan ringde upp mig dagen innan eftersom jag sökt han o han då inte svarat.....Nu hann jag inte svara utan mitt telefonsvar gick på......Ett telefonsvar som jag flera gånger försökt få bort, men det verkar helt jävla omöjligt att få bort det.......Låt oss säga att jag inte är helt allvarlig när jag pratar där o kommentarer som " vi gör stan kompis " och " låt oss ta några öl ihop " är bland annat med.....Tyckte han tittade lite konstigt på mig när vi sågs i fredags!!

Väl nere så började det krökas direkt....Vi låg på en camping som låg några hundra meter från arenan....Sedermera hamnade vi i ett litet inhägnat område alldeles utanför arenan där det var rätt rätt fullt med folk......Det var otroligt mycket gubbar där, droppen var nästan när en 55-åring gick ner på knä o började spela luftgitarr till Gyllene Tider, då jävlar kokade det inom mig!!

Under natten sov jag som en jävla polsk uteliggare på en extremt obekväm dyna......Kanske var det orsaken till att jag vaknade upp o var riktigt bakis på Lördagen.....Så bestämde mig rätt tidigt för att ta det lugnt med ölen på Lördagen, ville känna mig fräsch o koncentrerad på speedwayen.....Blev en riktigt bra GP-tävling.....Det var mitt första GP jag såg live o det syntes verkligen att det var världens bästa förare som var på plats.....Rune Holta vann, självklart hade Gilde tippat 100 spänn på han!!



Kommentar : Den bastante Gilde syntes inte helt oväntat sällan med en grogg i handen o självklart tippade han rätt vinnare med!!


Nu idag åkte vi hem rätt tidigt, så var hemma vid 2......Det var skönt att komma hem, jag har vait ute mycket o flängt nu de senaste veckorna......Förutom Gilde, Puskas o Stuff var även Henka Jonsson och Bjebbe med.....Det var kul att träffa Henka, det händer inte så ofta nu för tiden.....Även hans bror Micke var där, fast han bodde i en annan husbil......Bröderna Jonsson, förmodligen ett av mellansveriges mest arroganta brödrapar......Bjebbe o jag har känt varann sen vi var 6 år, han var även den enda som kändes något onykter på Lördagen då han blev full på 3-4 öl, en ranson som brukar räcka för att göra Bjäbbe full.....Eftersom han bjäbbade om att jag ofta klagar o gnäller o låter bitter på saker här på min blogg, så tycker jag han ska läsa detta......Jag tyckte den här resan var kul o gör gärna om den nästa år, kan även tänka mig att åka till Polen o se nåt GP!!

Har man en blogg kan man driva den på flera olika sätt......Jag är väldigt öppen o skriver vad jag tycker om saker o ting här, både på gott o ont, det är så en blogg fungerar Henrik " Bjebbe " Berg, kanske har jag varit för öppen ibland med mina tankar då jag varit för ärlig i mitt skrivande, man va fan, det är sån jag är......Tycker inte det finns nån anledning att hålla inne med nåt om man är besviken över det, likaså att hålla inne med nåt om man är nöjd över det.......Att ha en blogg är skönt på det sättet att man kan skriva av sig när man känner för det, det kan kännas som en terapi för själen i vissa sammanhang......O är man bitter för man känner att man vill flytta från Kumla till Örebro Henrik " Bjebbe " Berg??

Jag är väl knappast den första i historien som börjar känna mig trött på att bo i samma lilla kommun hela livet.....Det känns som man inte kommer längre av att bo här.....Det finns inget nytt att upptäcka!!

Det ryktas......Att Henrik " Bjebbe " Berg sitter på muggen o skiter 3 gånger per dag......En exteemt hög siffra, hur mycket skit består den människan av??

Det ryktas.....Att Gilde gav mig ännu en traumatisk " Gilde-kort-upplevelse ", då han vek upp en Straigt flush med de kort han fick på given när vi spelade Chicago!!

Det ryktas.....Att jag hoppas att Zlatan skriver på för Manchester City!!

Det ryktas....Att jag träffade Erika ute nyligen.....Det kändes skönt att prata lite med henne, jag gillar henne, men har inga o har aldrig direkt haft några kärlekskänslor för henne!!


Den kommande veckan har jag inte mycket inplanerat....På tisdag ska vi åka med Kumlanytt till Valsarna i Hagfors o se Indianernas måste match där......O på Torsdag har jag min första lektion som fotbollstränare i Odenskolan, den första lektionen kommer att handla om konsten att filma....Ha det fint!!




Kommentarer
Postat av: GildePalema

Säger bara Holta,straight flush........................

2010-08-17 @ 13:22:27
Postat av: orolig...

Så nu ska alltså Björken ha inflytande på Sveriges barn och ungdomar. Alltså dom personer som är Sveriges framtid, behöver jag tillägg att det är med en viss oro jag gratulerar dig till jobbet som fotbollstränare, =)...

2010-08-18 @ 23:35:07
Postat av: Anders

Tack för omtanken....Är dem inte det nu så ska jag se till att de utvecklas till riktigt fina pojkar!!

2010-08-19 @ 11:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback