Vad fan är det frågan om??

Detta är de svenska mästarna AIK:s tabellrad efter 6 omgångar

0 2 4   1-6   2 poäng.

Då har vi dessutom haft 4 av 6 matcher hemma och mött dynggäng som Halmstad, BP och Gefle.....Det här är fan under all kritik och inte värdigt AIK.....Jag var inställd på att den här säsongen möjligen inte skulle bli samma guldsäsong som den förra då allt gick vår väg eftersom vi sålt 4 av lagets viktigaste spelare.....Tänker främst då på den majestätiske Obolo, ( först nu inser man på allvar hur enormt viktig han var ), men att det skulle bli så här jävla illa fanns inte ens i mina värsta mardrömmar...

...Senaste matchen var symptomatisk för den start AIK haft på säsongen.......Förlust 0-1 hemma mot Halmstad, efter att ett självmål avgjort i sista minuten.....Ångesten och uppgivenheten kom krypande som brinnande lava nerför en isländsk vulkan direkt efter att Piss Halmstad gjort mål.....Annars tycker jag 2:a halvlek mot Halmstad var säsongens bästa ( eller minst sämsta ) halvlek.....Vi skapade chanser för att göra både 3 och 4 mål, men bollen vill bara inte in, kombinerat med självförtroenden som är körda i botten......Sätt in den nye brassen direkt nu, in med Tjerna på mitten och låt nån annan än Bojan   ta alla frisparkar och hörnor, det är ju Div 6 klass på hans jävla tillslag som det är nu......Orkar fan inte skriva mer om det här nu!!



Kommentar : Vi finns överallt, men nu är det tungt alltså!!


En bra nyhet gällande AIK var att hockeylaget tog steget upp i Elitserien alla fall....Självklart kul, men ska jag vara ärlig har jag inte brytt mig alltför mycket om hockeyn, det är fotboll som gäller för mig.....En som däremot nu helt plötsligt verkar ha blivit en fanatisk AIK-Hockey supporter är Sandberg som den senaste veckan haft uttalanden som " jag har varit med dem och stöttat dem i tunga tider även när de varit som längst ner ".......Ok, vi säger väl det då Sandberg......Inte för att jag ens hört dig nämna AIK hockey på alla fall 5 år, jag har knappt ens hört dig nämna ordet hockey på 5 år heller för den delen, så tror inte dina kunskaper om den sporten är de bästa minst sagt.....

Men fanskapet nöjer sig inte med det utan har även valt att attackera mig för att jag är en lagbytare då jag alltid gillat Luleå i hockeyn......Så här är det......Jag har alltid gillat Luleå i hockey, det står jag för och så länge AIK inte varit i Elitserien har Luleå varit det lag jag hållt tummarna för.....Men nu när AIK tagit steget upp så håller jag självklart på dem i Elitserien.....Det handlar inte om att byta lag på nåt sätt.....

Min gräns går vid att gilla ett annat lag inom Sverige som håller på med samma sport som AIK....Där går min gräns......Sandbergs gräns däremot, vart går den egentligen??......Förra året stod han exempelvis i motståndarklacken när AIK spelade......Det är så otänkbart för mig att tanken inte ens finns.......Snacka om att kasta sten i glashus......Vi höll på och försökte lägga Jonas Sandbergs oförlåtliga uppträdande förra säsongen bakom oss, men just när den processen höll på att bli klar så tar fanskapet själv upp en sån här fråga.....Vilket självmål!!

Vad tycker ni andra neutrala bedömare i denna fråga, finns det nån med synpunkter??



Kommentar : Hemma hos Gilde och kollar AIK i Onsdags.....Samma Gilde som tydligen var så bakfull eller full att han somnade på eftermiddagen lördagen innan och därmed inte dök upp på min 30-års fest!!


Det ryktas.....Att Puskas nu ÄNTLIGEN har erkännt vad som hände på den där juldagen drygt ett och ett halvt år tillbaka i tiden.....Självklart var det samma sak som vi alltid trott, det var väl inte så svårt att berätta det där Puskas ;)

Det ryktas....Att jag istället för att låna en bok på bibloteket försökte sno den eftersom jag har skulder där på ett par hundra....Självklart skulle jag dock lämnat tillbaka boken....Alla fall, när jag var på väg ut började larmet vid ingången pipa, jag försökte se oförstående ut, men en barsk biblotikarie kom och grep mig......Jag vidhöll dock att allt var ett stort misstag och jag fick till slut låna boken och betala skulden när jag lämnar in boken nästa gång.....Självklart ska jag se till att göra det!!

Det ryktas.....Att min 30 års dag drog upp bittra minnen för Annis, då han med sänkt huvud berättade om att den present han fick från sina föräldrar var ett presentkort på 300 på IKEA.....Verkade inte som Annis var helt nöjd med det!!

Det ryktas....Att Noren ännu en gång tagit upp att han har " kontakter " i Cardiff hos grabbarna......Vi har hört det nu Micke, både en, två och tre gånger...Vi förstår att du är stolt över det, och det vore intressant att se hur starka dina " kontakter " egentligen är, men det räcker nu!!

Har bestämmt mig nu, det blir ingen fotboll som det känns....Det är tråkigt att skriva det, men man inte hålla på och ljuga för sig själv.....Finns inte det rätta suget där då är det ingen ide att vara med.....Vi får väl se om det återvänder undersäsongen!!

Topp 3

1. Våren - Denna sköna årstid som för med sig så mycket gott!!

2. NHL Slutspelet : Klassisk tid på året, det känns trist att inte ha nån kanal som visar NHL längre, men slutspelet känns ändå stort.......Grymt skönt när Samuelsson smällde in 3-2 i Sudden inatt i Canucks första match mot L.A Kings....Målet finns att beskåda på nhl.com, en av mina favoritsidor!!

3. Restaurang Svalan - Overkligt god buffe för 98 kr......Kommer säkerligen bli fler besök för mig där!!




Kommentar : Det där skulle jag inte ens klara om jag så tränade 10 timmar om dygnet på det livet ut!!




Kommentar : Tidernas bästa svenska humor serie Varan TV, med ännu ett klassiskt klipp!!


I helgen kommer det med största sannolikhet drickas en och annan äl, fast i vilket sällskap är oklart än.....Kanske blir det ihop med Erika, eller så blir det poker....Eller så kanske nån annan kommer med nåt intressant förslag.....Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ahha eller huur.

dockan ser läskig ut fn

Postat av: XXX

Vad är det för kontakter som Noren har med Cardiff? HAr aldrig hört att han sagt något om det.

2010-04-17 @ 19:08:54
Postat av: Anders

Ja du XXX, jag vet inte riktigt hur djupa hans kontakter är, men det är Cardiffs grabbar Soul Crew det handlar om och fanskapet känner tydligen nån där, vilket han nämnt ett antal gånger!!



Känns även tråkigt inget kommenterar den debatt fråga som är på tapeten om klubbtillhörighet!!

2010-04-18 @ 17:21:19
Postat av: Ch

Kanske skulle du ta och byta favoritlag till ÖSK? De är väl både bättre och dessutom närmre att åka och titta på? :)



2010-04-20 @ 22:19:26
Postat av: Anders

Nej du Ch visserligen ligger de före i tabellen, men inte länge till...Men en match kommer jag åka in till Örebro och kolla på alla falll....Örebro-AIK ;)

2010-04-20 @ 23:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback