Brödfiaskot!!

Är bra trött, har nästan svårt hålla ögonen öppna, men har planerat hela kvällen att skriva ett inlägg här så får väl försöka att inte tänka på hur trött jag är....Förrut var jag och handlade på ICA Maxi....Var grymt sugen på och köpa mig en fransk limpa som jag sen skulle tugga i mig med lite ost, gurka och tomat och grejer på.....Så öppnade luckan och tog fram en franska, stoppade ner den i maskinen som skär bröd som  står bredvid......Brukar inte vara några problem, har använt den där apparaten åtskilliga gånger innan utan problem....

....Men nu fastnade brödet när det inte var helt ute och gick inte att dra loss......Stod och tråcklade säkert ett par minuter för att få loss brödet, eller maskinen att gå igång igen., men det funkade inte riktigt......Inte kunde jag ta en ny franska heller och få den skivad för det låg ju redan en ivägen, så gick ju inte använda maskinen.....Började svära och muttra för mig själv och gick iväg för att hämta nån ur personalen som kunde hjälpa mig....

...Men hittade fan inte en jävel, hela butiken kändes öde och bakfull och trött som jag var så hade jag svårt att tänka, så gick runt där med en tom korg i en 10 minuter och letade utan att hitta nån.....Till slut gick jag till och med på lagret bakom disken och ropade...." Hallåååå "....Inte en jävel fanns där heller.....Gick tillbaka till brödmaskinen och gjorde ett sista försök......

...Var lite små förbannad på den där unkna maskinen som uppenbarligen inte ville att jag skulle få nåt av det bröd jag var så sugen på så stack in handen i innandömet och försökte med alla medel få igång den......Då hoppade den igång.......Jag hade handen inne i den och skrek till " Aaaaaaahhhh " övertygad om att mina fingrar skulle kapas, .........Nu kollade folk lite skumt på mig, vad är det för typ som gått runt här med tom korg i 20 minuter och stått vid den där brödmaskinen såg de ut att tänka.....Mina fingrar klarade sig, men brödet satt alltjämt fast, maskinjäveln hade bara hostat till....Nu gav jag upp, maskinen hade knäckt mig det blev knäckebröd och cevapci istället!!


Igår var jag ute, det var ett tag sen jag var ute i Örebro med några grabbar så var riktigt sugen faktiskt.....Satt här hemma och förfestade själv och kollade hockey och fotboll och lite speedway....Trivdes riktigt bra i mitt eget sällskap faktiskt, jag är kul att umgås med......Vid halv nio gick sen färden in mot Örebro och Bäck.....Väl där anslöt även den brajrökande gamle skatelegenden Brikell.....Det blev en trevlig och rätt avslappnad kväll tycker jag.....Vi spelade bland annat Bluffstopp, Brikell var i högform och vart sist 7 av 7 gånger...

....Gick iväg till Pitchers sen och så hann vi med en öl på O learys med.....Har inte varit där sen de byggt om, det blev ju blivit riktigt bra faktiskt......Bäck avslutade kvällen med att beställa in en öl 1 min innan stängningsdags som han hann dricka 2 klunkar ur....Smart Johan....

Väl i Kumla följde jag på nån efterfest med folk som jag inte har nånting i stort sett gemensamt med.....Men omdömet är inte alltid det bästa när man har 10 öl i kroppen



Kommentar : Fy fan!!



Kommentar : Den slitne gamle brajrökande skatelegenden Brikell och undertecknad!!

 

Kommentar : Inne på O Learys....Bäck jublar över att ha klarat sig helskinnad igenom ännu en utekväll!!


Det ryktas.....Att Dalles fru blev sjuk, så det blev inget hemma hos reportage...Tråkigt!!


Det ryktas....Att Bäck tydligen har skaffat sig en egen målerifirma...Det var alla fall vad fanskapet satt och ljög om igår när vi konserverade med gäster i nattlivet!!


Det ryktas.....Att Puskas är en arbetsnarkoman!!


Det ryktas.....Att domarna fan får ta och blåsa en straff för AIK snart.....Mot Häcken missade de ännu en solklar straff!!


Det ryktas....Att jag verkligen saknar att ha en kanal som visar NHL nu när slutspelet dragit igång.....Samuelsson ser stekhet ut i Canucks!!


Det ryktas...Att den klassiska kompisturneringen Bordshockey VM inte ser ut att bli av i år eftersom den i mina ögon lite märklige Stuff har fått för sig att ställa in den!!





Kommentar : Det här är boxning som den var förr i tiden...Här var det inte tal om att domaren gick in och bröt matchen.....Reste man sig upp då lät domaren en boxas, oavsett hur illa däran man var.....Det här är en rond när Jack Dempsey fullständigt massakrerar den italenske jätten Primo Carnera.....Efter matchen var Carnera halvt ihjälslagen...Han hade brutit näsan, brutit käken, brutit flera revben, hade hjärnskakning, flera tänder utslagna och tappade hörseln i ett år....Bland annat.....Det är ruggiga bilder!!




Kommentar : Jag har alltid tyckt det är kul när gamlingar tappar kontrollen....Ha Ha Ha!!


Imorgon ska jag slutföra det examens arbete vi hållt på med i 1 månad nu......Det ska vara klart till Tisdag och redovisas i veckan, har ju inte varit i skolan på nästan 1 månad nu....Men nu måste jag verkligen sova, är grymt trött...Tjing!!




Kommentarer
Postat av: Madicken

Hahah vilken jävla brödmaskin!

Postat av: Madicken

Hahah vilken jävla brödmaskin!

2010-04-26 @ 10:52:59
URL: http://conler.se
Postat av: Anonym

ja äääääääääälskar al pacino

han e gammal i den. så den e vel relativt ny. haha vet ej



men den e bra ialf. slutet älskasr jag..

2010-04-26 @ 21:07:14
URL: http://psychedelique.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Var lite nere i helgen bara, men nu är det bättre. :) Hur är det själv? Jo, jag hoppas ju att man kommer in på någon kurs.

2010-04-27 @ 21:51:23
URL: http://zofiesworld.blogg.se/
Postat av: Susanna

det är därför jag aldrig vågat skiva mitt bröd i den där jävla killer-maskinen ;-) ha ha, ärligt talat har jag aldrig fattat hur man gör :-D hoppas allt är bra med dig! allt bra med erika?

2010-04-29 @ 19:15:31
URL: http://susiscloset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback