Saknar Hobbe!!

Den här helgen har det inte hänt mycket....För första gången på, ja jag kan inte minnas när senast, så har jag varit helt nykter under hela helgen.....Dock berodde det på att ingen, absolut INGEN i min bekantskapskrets var festsugen, så då föll min motivation med....Men det ska vi ta igen imorgon när AIK förhoppningsvis spelar sig upp i serieledning när de möter BK Häcken hemma....Vilken avslutningsmatch det är för övrigt i sista omgången....IFK Göteborg - AIK, det kan bli tidernas match och kaos på gatorna runt Ullevi, gäller den matchen guldet måste jag bara fixa biljett!!

Igår vann vi med 12-3 mot seriens jumbo SMÅ hemma, de var ruskigt dåliga...Dem hade några lirare som var så usla att man nästan blev gråfärdig.....Jag gjorde 1 mål, innan jag blev utbytt i halvtid för att spara på mina slitna ljumskar....Bäck passade som vanligt på att vara med när vi mötte ett bottenlag, han har skaffat sig en vana att bara vara med mot bottenlagen.....Allt för att kunna skryta om vilket målsnitt han har, är det inte så Johan din gris??

Mer fotboll, Sverige vann som bekant över Malta med 1-0 i vad som var en fotbollslandskamp som höll knapp Superettan-klass....Jag såg matchen ihop med en tjej hemma hos mig som jag träffat några gånger, försökte vara respektabel i början, men allt längre matchen gick ju mer lyste mitt sanna jag igenom och i andra halvlek så haglade svordomarna över det usla svenska spelet...3 poäng blev det alla fall, det var ju det viktiga.....Blir en riktig monstermatch mot Danmark borta nu!!

Nu till detta inläggs huvudspår.....Min saknad av ett husdjur och min hund Hobbe....Skulle det bara gå så skulle jag skaffa en hund direkt.....Men som bekant så måste en hund gå ut 4-5 gånger per dag och det funkar inte riktigt att ha hund då när man bor ensam.....Hunddagis är inte heller nåt alternativ när man är en fattig student......

...Saknar verkligen att gå iväg med Hobbe på en promenad och gå och filosofiera i sin egen takt och sen sätta sig på nån bänk för några minuters vilopaus medans han lägger sig bredvid och bara tittar nyfiket på all rörelse runtomkring....Vissa hundar har verkligen en förmåga att bli ens bäste vän, det är faktiskt ett ordspråk som stämmer.....Man känner en gemenskap och samhörighet med en hund som inte alls är densamma med andra djur tycker jag.....Har fortfarande inte helt vant mig vid att Hobbe är borta, ibland förväntar jag mig att mötas av en Hobbe som ligger på sin filt i hallen och slår med svansen i golvet när jag öppnar dörren till föräldrarna.....Vill verkligen ha en hund nu eller i framtiden, man får så mycket tillbaka av att ha en hund...Kärlek, vänskap, lek, extra motion exempelvis!!


Det ryktas....Att det var en upplevelse att möta SMÅ på flera olika sätt.....En mittfältare som kallade sin egen högerback för " ditt jävla luder " och en annan mittfältare som kallade linjedomaren för " ditt jävla blindstyre " med utvisning som följd!!

Det ryktas....Att Kubanerna hade 60 man på plats på en Söder-krog inför mötet med Bajen, när en röst hördes säga " Bajen kommer " och sekunden efter kom ett bord inflygande genom ett fönster och kalabaliken därefter var ett faktum!!

Det ryktas....Att Christian " megadolmen " Annis fyllt 30 år....Grattis!!

Det ryktas.....Att den ökände suputen Buffel Gilde har varit nykter i 3 veckor nu....Vad har hänt??

Veckans Youtube.



Kommentar : Zlatan dissar Ekwall!!




Kommentar : Klassisk Idol-audition!!

Fan nu missade jag fotbollskväll klockan 23:10 kom jag på.....Börjar sakna NHL med, skulle vara fint att lägga sig i soffan med en match nu.....Men det kommer....Nu är det sovdags....Tjing!!



Kommentarer
Postat av: susanna

Jag kan hjälpa dig att gå ut med vovven ibland om du skaffar en! :-)

Postat av: Anders

Tack Sanna...Vi kan väl köpa en ihop och ha delad vårdnad om den, då kanske det skulle gå ihop ;)

2009-09-14 @ 11:39:25
Postat av: Bäck

Haha fy fan vad du snackar skit !

Din avundsjuka ang mit målsnitt ekar ju lång väg!!

Siffrorna 5 mål på 5 halvlekar talar sitt eget språk, eller hur Anders =)

2009-09-14 @ 18:27:43
Postat av: Anders

Ja Johan....Hade jag varit anfallare och varit med mot de lag du varit så hade jag nästan också haft ett sånt målsnitt, det kan jag GARANTERA.....därmed inte sagt att du är en duktig målskytt, din feta gris!!

2009-09-14 @ 19:43:04
Postat av: susanna

haha! ingen dum idé faktiskt!:-) Jo föresten.. jag tränar ju boxning med jonas nån gång då & då och nu har det precis börjat en ny tjej som jag börjat prata med lite. Hon heter Jånna och bor i lägenheten ovanpå dig:-) Hon verkar väldigt trevlig!

2009-09-14 @ 22:09:43
URL: http://susiscloset.blogspot.com
Postat av: Anders

Sussana : Jo hon är smal och har mörkt kort hår väl??



Jo hon är trevlig, men är nog inget för mig!!

2009-09-14 @ 23:26:24
Postat av: Noren

Är det hon du ringde på och frågade om hon ville dela en flaska vin?

2009-09-15 @ 22:01:16
Postat av: Anders

Nej Micke det var den 35 åriga singelmamman som bodde här förrut...Tyvärr var hon inte hemma då, men det var väl kanske lika bra det för allas bästa!!

2009-09-16 @ 00:09:05
Postat av: Pauline

Jag fick inte skriva att du var en gammal snusk gubbe med en liten skrynklig.... ne jag skulle ju inte skriva de eller hur...



Hoppas du får en bra kväll och att du tar hand om dig... Ett skratt förlänger livet....

2009-09-16 @ 18:20:59
Postat av: Anonym

Pauline, sanningen om Anders är faktist just det du skrev !

2009-09-17 @ 15:28:00
Postat av: Bäck

Pauline, sanningen om Anders är faktist just det du skrev !

2009-09-17 @ 15:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback