Jävla ljumskar!!

Vi är lediga idag från skolan, det känns skönt och nästa vecka är vi lediga både Torsdag och Fredag det känns med skönt....Men sen är det 6 veckors praktik och då blir det ingen ledighet.....Jag ska vara på Vialunds fritidsgård, det var inte mitt förstaval för det verkar vara väldigt litet där och finns inte mycket att göra, hade hellre varit på Skogstorp där jag varit innan, men nu blev det inte så.....För övrigt i skolan igår hade vi en ganska kul dag då vi åkte upp mot Kilsbergen och provade på att klättra i berg.....Jag satt och småskrattade åt mina klasskamrater och försökte spela cool innan det var dags för min tur.....Men 10-12 meter upp för klippan rämnade min fasad när jag råkade vända mig om och se hur högt upp jag var.....Lite smått höjdrädd som jag är så drabbades jag enligt uppgifter av en halv panikattack och fick ögon stora som golfbollar och blev utskrattad av mina klasskamrater.....Min fasad som jag byggt upp som den " colla killen " var bräckt......Men det var en kick faktiskt att klättra och fira ner sig själv från nån 20 meter hög klippa!!


I onsdags var det dags för den upphaussade matchen Inter - Barcelona....Läste man tidningarna innan kunde man tro att det var 3:e världskriget det handlade om.....Det blev som bekant 0-0 och Zlatan var väl godkänd, men man önskar verkligen att han kunde kliva fram i nån viktig match och spela sin bästa fotboll......Han kan göra hur många drömmål han vill mot ligans mitt och bottenlag, men det är efter han börjar prestera i de viktiga matcherna som han kan räknas in bland de riktigt stora.....Såg matchen hos en engelsman som heter Ben, det var Brikells kompis......Den gamla Interistan Brikell satt som vanligt och gnagde på nåt skumt tilltugg.....Tror det var nån jävla torkad ost eller vad fan han sa....Den mannen äter de mest konstiga saker!!





Något som känns lite trist är att mina jävla ljumskar har börjat gjort ont igen.....I Tisdags på träningen kändes det ingenting så då trodde jag att det försvunnit, men igår var jag tvungen att gå av ännu en träning.....Var länge sen jag kände mig helt fräsch inför en match.....Det som är jobbigt med att ha ont i ljumskarna är att man känner sig jävligt stel när man springer, det är svårt att springa fort, att slå till bollen hårt och man blir dessutom mycket långsammare i vändningar än normalt sett....

...Efter träningen igår skulle jag laga den luriga maträtten köttfärsås och makaroner.....En maträtt som en 6 åring kan knåpa ihop, men för min del höll det på att sluta i katastrof....Först satte jag för hög värme på kastrullen med köttfärsås så det började spruta upp köttfärsås på väggar och skåp.....Efter det råkade jag hälla varmt vatten på mina bara fötter vilket i sin tur ledde till ett dödskrik som måste fått flera grannar att haja till.....Slutligen när jag bort kastrullen med köttfärsås så hade en hel del bränt fast i kastrullen, det kommer krävas ett hästjobb för att få bort det.....Ännu en kväll med mästerkocken Anders Björk vid rodret!!


Det ryktas....Att Puskas och Gilde idag drar iväg på en roadtrip till England där de ska se matcher i både Sheffield och Norwich......Åsa Nisse och Kronblom on tour!!

Det ryktas.....Att Sandberg lånade Norens toalett tidigare i vecka och lämnade efter sig en stank som enligt uppgifter sitter i väggarna än!!

Det ryktas.....Att den nyss 30 år fyllda Anis har för vana att bjuda hem folk till sig på fest för att sen själv " försvinna " för att ägna sig åt vuxenlekar med sin tjej.....Alltmedan hans inbjudna gäster sitter i samma lägenhet.....Ska dit imorgon på hans 30-års fest, vi får se då om ryktet stämmer!!

Det ryktas.....Att problembarnet Brikell blev nekad att komma in på Harrys och då svarade med att sula iväg ett ölglas mot vakterna och sen försöka springa där ifrån....Problemet var bara att axeln gick ur led vid kastet och att hans kondition vid löpning är lika med noll, så han var snart gripen.....Ännu ett bakslag för problembarnet Brikell!!

Det ryktas....Att Bäck vilade igår från träningen....Han hade ju faktiskt tränat i Tisdags så han ville väl inte  " bränna ut sig "......1 träning i veckan sätter sina spår hos den alltmer gamle och stele Johan Bäck!!


Veckans Youtube.




Kommentar : En sällskapsjuk och gullig räv som inte vill ge sig iväg!!



Kommentar : En av tidernas elegantaste spelare, Zinedine Zidane!!


Nu ska jag ut och ta en löprunda och se hur mina ljumskar känns.....Sen ska jag iväg till Fritidsgården för att prata om mitt schema....Ikväll ska jag förmodligen på Flickan som lekte med elden.....Det var allt.....Tjingeling!!







Kommentarer
Postat av: Bäck

Jag har ju samma problem med ljumskarna som dig Anders, bara att du klagar om det och jag kör på iaf.

2009-09-18 @ 21:53:05
Postat av: susanna

Absolut måste vi festa snart!! Bara det är en ojämn helg (ojämn vecka) för jag jobbar alltid helger på jämna veckor. Så bara vi har flyttat klart och kommit iordning och det är en ojämn fre eller lör så tycker jag vi tar ett par glas;-)



Ps. jag skrattade gott åt "det ryktas" om min kära sambo och hans toalettbesök hos micke...hahaha!Kram kram

Postat av: Anders

Jo jag vet Johan, du såg riktigt stel ut idag så jag inser att du har problem....Jo Sanna det är på tiden nu, det var för länge sen!!

2009-09-19 @ 17:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback