Härligt Sverige!!

Vilken otroligt skön match vi fick uppleva igår......Ungern - Sverige 1-2, segermål av Zlatan prick 93:08.....Efter alla chanser vi hade och som kvalet sett ut tidigare tycker jag verkligen vi var värda det här sena segermålet.....Vi gör en bra match och skulle egentligen punkterat matchen innan Ungern kvitterade, men som jag sa till Puskas under hela andra halvlek " det kommer straffa sig att vi inte får in bollen till 2-0 " och det gjorde det ju också.....Dessutom var Danmark - Portugal 1-1 ett bra resultat för oss, så nu ser det mycket ljusare ut än det gjorde innan......Dagen till ära bjuder jag på betyg för varje spelare...

Isaksson 2

M.Nilsson 2
Mellberg  4
Majstorovic 3
Safari     4

R. Elm   2
A.Svensson 3
K.Källström  3
Holmen    3

Elmander 3,5
Zlatan 3

Såg matchen ihop med Gilde och Puskas.....BuffelGilde kom hit med en stor jävla familjepizza med kebab och pommes på och Puskas med en stor flottig räckmacka plus en chipspåse....Dessutom kom Gilde med min sprit som jag köpte av han i en plastpåse, det såg ut som en påse han pissat i den jäveln!!

Efter matchen blev det en sväng till Hotellet, var rätt mycket folk där för att vara Kumla.....Både IFK Kumla och Kumla BK hade visst lagfester....Det var nån tjock jävel som skulle börja bråka med mig, men jag skrattade bara åt han innan han blev utslängd.....Annars var det en rätt kul kväll!!



Innan på Lördagen hade vi möte med Yxhult, det kändes nästan som ett krismöte.....Det har inte alls gått bra i år och till nästa säsong kan det bli så att vi får svårt att få ihop folk....Det verkar som flera funderar på att sluta eller flytta och det kommer ju inget underifrån heller....Jag blir alla fall kvar, Yxhults IK är klubben i mitt hjärta!!

Tidigare i veckan då....Ja i Onsdags träffade jag en tjej inne i Örebro....Vi gick och och några öl på O Learys, det var trevligt och hon var väldigt snäll och gullig och verkar intresserad, men jag vet inte, det kändes inte riktigt rätt även om jag gärna har henne som vän.....Efter O Learys gick vi upp till henne och hon bjöd på Cous cos eller vad det nu heter, det smaksde inget vidare, men jag försökte vara artig och säga att det var gott, men det kändes som hon genomskådade mig!!

I torsdags träffade jag min kontaktperson i Örebro.....Vi försökte bygga en marsvinsbur till hans marsvin bland annat, men det blev fiasko av alltihopa.....Han var ungefär på samma nivå som mig när det gäller att vara praktisk och då är inte oddsen bra för att det ska bli lyckat......Efter det åkte jag på möte för att träffa en kille till som jag ska bli kontaktperson till.....Han och hans familj har nyss flyttat hit från Nora och hans främsta intresse är tydligen att träna!!



Fest för ett par år sen....Fy fan vilket gäng!!

Det ryktas.....Att Sandbergs sågs på Hertig Karls Alle finklädd och med ett paraply i regnet....Han såg ut som en adelsman!!

Det ryktas....Att Barcelona resan börjar bli alltmer trolig, det är flera som har intresse alla fall!!

Det ryktas....Att Klingen ( han med mustaschen på bilden ) ringde från Skellefteå och var euforisk då han  hävdade att de hade tapp-kranar med sprit istället för öl där uppe på uteställena!!

Det ryktas....Att den hetlverade veteranen Pelle höll på att sätta rekord i vår förra match då han nästan snackade till sig ett gult kort innan match!!

Det ryktas.....Att jag är väldigt ledsen över en sak som hände tidigare i veckan.....Till viss del känns det som jag gjorde rätt, men jag ville ju inte att det skulle innebära att jag tappar kontakten med den här personen, det här är en person jag vill ha i mitt liv för en lång framtid!!


Veckans Youtube.



Kommentar : Stackars haren!!




Kommentar : Han är rolig Herr Gustafsson!!


Nu ska jag gå upp och ta tag i den här dagen, ska börja med att städa här sen igår.....Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Hej Anders, jag tycker att Sverige gjorde sin bästa match på länge en riktig laginsats, men vad jag inte kan förstå är varför man ska ha med M. Nilsson i varje match det blir jämt kaos på hans kant. Som tur är så var det ju världsklass på Mellberg igår, men ut med Nilsson i startelvan.På onsdag tar vi Malta med 4-0!!

2009-09-06 @ 18:22:21
Postat av: Anders

Hallå Mr 80-tal.....Jo jag håller med om att vi gjorde en riktigt bra match, det var kul att se Sverige spela bra igen för det var ett tag sen sist....Jo Mellberg var kung, frågan är om jag inte skulle satt en 5:a i betyg på han....Dessutom skulle Källström fått en 4:a, där skrev jag fel!!



Vad säger du för övrigt om att hänga på till Barcelona nu om ett tag??....Noren verkar het alla fall, vore kul om vi kunde bli ett gäng!!

2009-09-06 @ 21:56:04
Postat av: Kim boll

Safari var ju klart värd en 5:a. Den killen tror jag starkt på. Ge Holmén en 3:a känns som ett skämt, han var inte lika stark som Safari men inte långt därifrån, en 4:a är han klart värd.

Ps Noren kysste tv:n när Sverige vann.

2009-09-07 @ 17:00:08
Postat av: Anders

Nej där är vi inte överrens Kimboll....En 3:a är en bra beyg i min bok, det är ungefär det samma som " bra match " och det tyckte jag Holmen gjorde....Men inte mer än så...Safari däremot är ju hur bra som helst, alltid kul när det kommer killar underifrån och verkligen tar chansen...Det påminner lite om mig själv när jag som ung slog mig in i seniorfotbollen!!

2009-09-07 @ 18:17:48
Postat av: Noren

En klassisk bild måste jag säga! Ser ut som det är du som är ledaren Björk? fy fan

2009-09-07 @ 18:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback