Grisarnas gris, Johan Bäck!!

I Lördags spelade vi vår sista match för säsongen, det blev stryk med 0-4 mot topplaget Forward/Eyra....Inte mycket att säga om, vi saknade en del folk och tändningen såg inte ut att vara på topp, medans de hade en kvalplats att spela om......Själv så trampade jag snett i slutet av första halvlek och då fick det fan vara nog för i år......Har nog inte varit riktigt frisk nån match på hela höstsäsongen, utan spelat halvskadad hela tiden....

....Ett annat oförklarligt fiasko inträffade efter cirka 30 min.....Domaren påpekade då att jag hade ett halsband på mig och bad mig ta av det.....Man får inte ha halsband när man spelar fotboll.....Jag drog snabbt av mig det och slängde iväg det mot vår avbytarbänk.....Problemet var bara att halsbandet flög iväg som det inte fanns nån tyngdlag och fastnade uppe i en gran bredvid planen.....Efteråt när jag satt på bänken skadad gick jag och kollade efter halsbandet, men det var spårlöst borta.....Jag stod som en idiot i 5 min och tittade upp mot granntopparna och slängde vattenflaskor på dem, men inget halsband syntes till.....Helt jävla otroligt och ännu ett fiasko var ett faktum denna så miserabla vecka!!

Efter matchen hade de sagt att vi skulle grilla och ta några öl eftersom det var sista matchen för säsongen.....Men det blev som vanligt i Yxhult, nästan alla drog hem....Det var bara jag och Andy som satt kvar och bastade efteråt och när vi suttit i 10 min så hördes materialaren Stisses gälla röst " Nu får ni öka, jag ska hem och kolla på fotboll "......Vilken rolig avslutning Yxhult!!

Men ska inte gnälla för mycket på Yxhults IK , bildat 1929.....Det här är verkligen en plats jag känner mig hemma på, jag kommer att spela i Yxhult tills de får bära ut mig, det kan jag säga redan nu!!


På kvällen kom Bäck förbi, han skulle hämta upp mig sen skulle vi dra vidare på nån fest.....Det blev dock ingen fest för oss, detta tack vare en oerhört onykter Johan Bäck.....Fanskapet var i stort sett omöjlig att konversera med.....Han spottade flera gånger på balkongmattan, spillde ut flera drinkar, skulle göra high five en gång i minuten, ramlade in i mitt duschdraperi så det gick i backen och var allmänt okontrollerbar och jobbig....

....När vi till sist kom iväg blev han om det nu är möjligt ännu värre......Vi skulle till en fest i Kumlasjön men fanskapet till människa stod och ryckte i en dörr framme på torget i minst 20 min i tron att festen var där bara för att han varit där tidigare på kvällen.....Trots att både jag och folk han pratade med i telefon sa att det inte var där.....När vi sen äntligen nästan var framme vid festen i Kumlasjön, vad händer då??  Jo tror ni inte att fanskapet till människa vänder sig om och börjar springa tillbaka mot torget samtidigt som han pekar finger åt mig......Nu orkade jag inte med han längre, utan gick iväg till Sandberg och Sanna och kollade hur deras nya lägenhet såg ut.....För Johan Bäck hade bara kvällen börjat, men för allas trevnad så stänger vi boken här!!

Igår var det bandy i Kumlahallen, jag kände mig stelare och tyngre än nånsin och droppen var när en 50 årig finne lätt accelererade ifrån mig....Nu ska jag inte röra mig på minst 2 veckor.....Min kropp behöver vila!!


Det ryktas att Noren med partner för andra året i rad tog hem fisketävlingen Fryken runt med 170 båtar med.....Imponerande och det var inga dåliga priser i år heller.....Undrar vilken plats Sandberg skulle hamna på om han var med här??

Det ryktas.....Att AGA BTK fick ett riktigt välkomnande till pingisens Div 2 i första sammandraget....Stryk med 8-2 och 8-0....Välkomna!!

Det ryktas.....Att AIK har världens chans att rycka i toppen av tabellen ikväll när de möter Djurgården på Råsunda.....Ta den här chansen nu!!

Det ryktas....Att Johan Bäck åkte på en smäll i Lördags!!

Det ryktas.....Att kungarnas kung Peter " Foppa " Forsberg är tillbaka......Låt honom vara frisk nu och åka över till NHL, är det någon som har förtjänat det så är det han!!


Veckans Youtube.



Kommentar : Kan inte tänka mig att detta är verkligt...Men rätt kul ändå!!




Kommentar : Roy Keane....Galningen Roy Keane!!


Nu är det dags att börja göra sig i ordning...Börjar min praktik idag som ska vara 6 veckor....Idag jobbar jag halv ett till halv 9, men hoppas kunna gå några minuter tidigare så man hinner hem till AIK - Djurgården.....Det är för övrigt alltid lika kul när nån skriver i gästboken....., Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: Bäck

Din jävla Gris !

2009-09-28 @ 15:58:13
Postat av: Noren

Tack Björk! Tror inte att vi får komma in i Värmland någe mer efter andar vinsten på två år! Surt för alla hemma fiskare som fiskar på sjön och tro sig veta hur det ska gå till! Blev interjuvad på stora scen inför publiken kommer inte i håg vad jag sa (blev som Ingmar stenmark) tror jag!!!

2009-09-28 @ 23:32:42
Postat av: Anders

Jo sannerligen imponerande att vinna 2 år i rad Micke det måste jag säga, det är ju ingen liten tävling heller....Till nästa år tror jag dock ni skulle tjäna på att ta med Sandberg i båten,eller är jag fel ute då??

2009-09-28 @ 23:53:03
Postat av: Vuxen på stan

Jaså det var Johan som man såg en skymt av i helgen och måste säga att det var ingen vacker syn så rubriken grisarnas gris är väll väldigt passande. Om rycktet att han åkte på en smäll stämmer så är det ju på tiden att han kanske tar en boxnings lektion eller två av den gode Sandberg som förövrigt i mitt tycke är den mest patetiske supportern om man kollar på dom tre man hade att välja på i det förra inlägget. Man ställer ju sig själv frågan hur tusan kan man hålla på AIK? Nästa fråga man ställer sig är ju då direkt hur kan man hålla på ÖSK? Tredje frågan blir ju då glasklar hur kan man påstå sig hålla på både AIK och ÖSK och tro att man kommer undan med det med nån slags heder skärpning Sandberg och sitt still i båten!!!

2009-09-29 @ 22:01:23
Postat av: Anders

Det är bra vuxen på stan, på dem bara ;)

2009-09-30 @ 00:03:20
Postat av: Bäck

Vuxen på stan - Det hade inte hjälp om jag varie självaste Mike Tyson själv, jag han inte ens reagera innan dom där jävla bjässarna var på mig. Någor borde jag ju ha sagt i och med att dom kom flygandes över mig.. eller så hade dom inget bättr för dig kanske ?

2009-09-30 @ 02:21:10
Postat av: Jägarn...

Vuxen på stan - Jag har hållt på AIK i över tio år. Men sedan jag bott i Örebro under ett antal år och samtidigt råkat gilla att gå på fotboll därmed ligger Behrn arena nära till hands och där har jag sett mängder med ÖSK - matcher. Och efter alla dessa ÖSK - matcher under ca: fem säsomger får man ju en viss sympati med laget, särskilt efter att Sixten tog över och ÖSK bevisade att de ibland kunde spela en riktigt rolig och attraktiv fotboll. Men jag har aldrig hållt på ÖSK på samma sätt som jag håller på AIK, det är inte ens jämförbart.

2009-09-30 @ 11:43:24
Postat av: Anders

Det säger du Sandberg...Ändå kunde du inte ta ställning för nåt lag tydligen när AIK var i stan utan du intog en neutral roll gömd bakom 4 kvinnor på läktaren.....Ditt uppträdande under säsongen stämmer inte överrens med dina ord här om att du är en sann AIK:are!!

2009-09-30 @ 11:52:05
Postat av: Jägarn...

Jag har aldrig intagit någon neutral roll...jag vet inte vad du pratar om.



I övrigt tycker jag att din fråga är kraftigt vinkld. Det är tur att du bara är skribent i en skitblog och inte i något viktigt, din avsaknad av obejtkivitet är skrämmande.



I övrigt känner alla till att du håller på AIK av ett enda skäl, nämligen att du gillar att sitta o runka till huliganfilmer och har någon sorts fascination för Black Army och Firman Boys. Själv håller jag på AIK pga av fotbollen och har gjort så i över tio år.



Under alla dessa år utan titlar och spel i superettan har inte en jävel gnällt om mitt AIK-hjärta, men nu när det råkar gå bra för dem så ska massa idioter till höger och vänster göra sin åsikt hörd. Avundsjuka???



Vidare är det inte helt omöjligt att det är den sorgligt patetiska Anders Björk som är Vuxen på stan och den där andra idioten som yttrat sig.



//Jägarn

2009-09-30 @ 13:05:16
Postat av: Jägarn...

Sist men inte minst så skulle aldrig en riktig AIK:are sälja en fejkbiljett till en i Black Army som du (Anders) gjorde när du glömt din plånbok hemma och inte hade pengar till en Öl på Strömpis innan matchen mot ÖSK.



Så kom för helvete inte och uttala dig ett skit om mig och AIK. Jag ska tamme - fan hänga ut dig din jävel på Black - Armys forum ditt opålitliga svin, svindlare och avskum, som efter ett sådant beteende ens har mage att kalla dig för supporter...

2009-09-30 @ 13:05:52
Postat av: Anders

Jag skulle kunna citera dina egna ord inför ÖSK -AIK som jag minns än idag och var nåt i stil med " Jag ville inte ta parti för nåt lag, därför valde jag att inte stå i nån av klackarna "



Nu när hela din bild av dig själv som en " AIK - ultra " håller på att fallera så vill du tydligen inte kännas vid dessa ord....Tiden har hunnit ikapp dig Jonas Sandberg, vi är flera som reagerat på att ditt uppträdande, engagemang och betendee inte på långa vägar stämmer överrens med den bild du vill ha uppbyggd runt dig som AIK: are....Det här är ingen häxjakt, det är bara en kritisk granskning av en man som inte lever upp till sina ord!!

2009-09-30 @ 16:01:17
Postat av: Anders

1. Kan det vara så att ingen gnällt över ditt AIK-hjärta för ingen vet att du haft nåt??



2. Jag råkar veta vem vuxen på stan är, men jag vill naturligtvis inte hänga ut mina läsare, däremot är det intressant att se vad neutrala bedömare anser i den här frågan!!



3. Det där är en myt som börjar bli löjlig att jag skulle hålla på AIK för Firman Boys....Det är desperata ord från en desperat man....Däremot kan jag villigt erkänna att jag är stolt över att AIK har en stark firma och att jag själv skulle stå upp för dem om det behövdes, men mer är det inte!!



4. Jag prioriterar AIK högt, när det är match är det inte mycket om ens något som går före....Du däremot Jonas Sandberg du verkar prioritera allt från boxning, fiske till stallbesök före AIK....Trots att du sviker AIK vecka efter vecka så har du mage att ifrågasätta mina känslor för klubben....Din slöa, svinaktiga, försupna gris!!

2009-09-30 @ 16:13:34
Postat av: Noren

Låter som vi som läser bloggen får avgöra hur det här ska sluta tack för all fakta!!!!!

2009-10-01 @ 01:14:49
Postat av: Noren

Björk! Tror att Sandberg och Mr H ska vara med på Fryken nästa år!!! vad tror du om det??

2009-10-01 @ 01:19:15
Postat av: Jägarn...

I övrigt förstår jag inte ens varför du har denna omröstning. Om man är en riktig suporter skiter man väl i vad andra tycker.



JAG VET ATT JAG HÅLLER PÅ AIK, MICKE VET ATT HAN HÅLLER PÅ ÖSK....MEN DU DÄRIMOT VERKAR BEHÖVA HA NÅGON JÄVLA OMRÖSTNING....SÅ SJÄLVKLART ÄR DU SOM ÄR JÄVLIGT TVEKSAM TILL VART DU HAR DIN LOJALITET....SOM JAG SA JAG VET ATT AIK ÄR MITT LAG....SEN VAD DU SKRIVER PÅ DIN BLOGG RÖR MIG INTE LÄNGRE I RYGGEN. FAKTUM ÄR ATT JAG ALDRIG MER I MITT LIV KOMMER SE NÅGON AIK MATCH MED DIG INTE LIVE INTE PÅ TV...FÖR MIG ÄR INTE DETTA ETT JÄVLA SKÄMT....JAG ÄR FÖRBANNAD PÅ RIKTIGT!!!!



Sist: Du skriver att du skulle ställa upp i en firmafight, fy fan,förmodligen skulle du bli slaktad av vem som elst i baby-firman. Dom skulle inte ha någon nytta av en, som alltid, dyngrak Ander Björk



Dra åt helvete!!!



Å till dig Norén så hoppas jag att det går bättre nästa gång i Fryken. Men i framtiden blir det bara c&r - klass för mig....Varför du ska låta Anders bedömma det verkar ju fan helt otroligt....

2009-10-01 @ 13:23:26
Postat av: Anders

Det är tråkigt att vi inte kan föra en civiliserad debatt utan att Jonas Sandberg ska ta ner den på en 9 årings nivå....Jag tog upp en aktuell fråga här som jag tyckte var värd att belysas.....Vem är den sämste och mest patetiske supportern.....När Sandberg fick klart för sig att det fanns folk som kraftigt ifrågasatte hans klubbkänslor så blev det tydligen för mycket för han....Det var intressant att se vad folk tyckte i den här frågan och det var även intressant att se Sandbetgs övergång från respektabel och akademisk till uppretat psykfall.....Som ansvarig publicist av bloggen och medverkande i undersökningen mest patetiske supporter så tackar jag för alla intressanta och mindre intressanta synpunkter som varit i frågan!!

2009-10-01 @ 21:28:59
Postat av: Noren

C&R låter bra det!!!

2009-10-01 @ 23:08:14
Postat av: Anders

Jag kan dock hålla med om att Norens T-shirt som det står " vi som minns gamla trä " är bland det det mest pinsamma som skådats....Denna T-shirt bärs alltså av en man som aldrig ens var på en match när gamla trä fanns....Fy fan!!

2009-10-02 @ 01:27:53
Postat av: Jägarn

Din synpunkter i denna fråga är helt inrelevanta, jag håller på AIK, vad du tycker om det spelar mig ingen roll. Men jag kommer som sagt aldrig mer tillsammans med dig se AIK spela fotboll.

Att en supporter lurar en av sina egna på en match genom att sälja en falsk biljett tycker jag är skrämmande. Att sedan hänga ut en anna AIK-supporter genom att sprida lögner är illa nog bara det.

Sen att du sitter och runkar till fotbollsvåld gör det hela än mer patetiskt.

Anders du må vara en fotbollsfantast, men din lojalitet till dina AIK-bröder är helt jävla otroligt låg.

Sen vem som är den sämsta eller bästa supporternn låter jag vara osagt.

Jag vet att jag varit på ÖSK-matcher och verkligen glädst åt dem i medgång. Men AIK har alltid varit mitt lag....och nu går vi förhoppningsvis mot både SM-GULD och Europa-spel....FORZA GNAGET

2009-10-02 @ 10:32:37
Postat av: Noren

T-shirten fick jag av en på jobbet och jag har alldrig använt den! så den får bli en julklapp till dig Björk eller någon som har varit på gamla trä!!!! HEJA SPORT

2009-10-02 @ 11:38:50
Postat av: Anders

Visst....Det rör mig inte i ryggen att du inte vill se en match ihop....Om vi ser 0 matcher ihop, eller 3 av 30 ihop som det är nu kvittar för mig.....Sen vill jag inte se ditt skitsnack här längre om att " runka till fotbollsvåld "....Vad är det för jävla uttryck??



Jag har massor med filmer som rör sportens värld, däribland några dokumentärer som handlar om olika firmor, vad är problemet med det??..Den här undersökningen gjordes i skämtsam ton och saker som vi gjort under säsongen gentemot våra lag hårddrogs till det yttersta, har man bara en viss självdistans så kan man man inse det....Vare sig jag eller Noren hade några problem med det....Det är tråkigt dock att du inte kunde ta det på samma sätt utan att börja skriva massa skit här....Nu avslutar jag denna fråga!!

2009-10-02 @ 12:06:49
Postat av: Purre77

Hahaha... Runka till fotbollsvåld!?? Den här debatten börja balla ur... eller den kanske redan har kukat ut...

2009-10-02 @ 18:47:00
Postat av: Kimboll

Utan att vara en alltför inbiten fotbollssporter så vill jag ändå göra ett inlägg.

Micke N alias Noren har visste varit på "Gamla trä".

Då Gamla trä revs i samband med ombyggnationen 2002 har både jag och Noren varit på denna anrika läktare vid ett flertal tillfällen. Hoif bjöd på inträdet till en match varje år för sina spelare och då både Noren och jag hörde till toppskiktet av spelare från Oden så var även vi med.

2009-10-03 @ 15:24:39
Postat av: Anders

Underteckand och Mr Sandberg har talat ut om den debatt som blossade upp här i bloggen. Vi är sams nu , det som bevisades med denna debatt enligt mig är att det faktum att både Sandberg och jag kände oss förrorättade när våra känslor för AIK ifrågasattes tyder på att vi båda har hjärta för klubben. Men det ändrar ändå inte det faktum att Sandberg är en rutten människa!!

2009-10-03 @ 19:39:09
Postat av: Esso

Tycker att Miss.Sandberg överdriver lite kanske!!!!!!!!Som sagt va han brukar ju hålla på dom lagen som ligget 1:a i tabellen.........

2009-10-04 @ 00:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback