Höstrusket är här!!

Mörka kvällar, duggregn, långkalsoner, vantar, gula löv....Ja nu är hösten verkligen här, det märker man om man går ut....Har inte skrivit här på ett tag, det var en 2 veckor sen.....Har inte kraft eller minne att berätta om allt under denna tid, utan tänkte främst koncentrera mig på de senaste dagarna...

...Idag har jag sett AIK besegra Knarkar Bajen med 2-1 efter att Kenny " Millwall " Pavey avgjort med drygt 20 min kvar, och firat på ett äkta " Millwall-vis " efter målet......One Kenny Payey, there s only one Kenny Pavey......Nu är vi garanterade en guldmatch mot IFK Göteborg hur det än går på Onsdag mot ÖSK hemma....En match som jag för övrigt ska upp och se, det blir jag och Sandberg och sen eventuellt Puskas, Micke Ultra och Magic Ehn.....Min plan är att skåla och vara vänlig mot Micke Ultra på vägen upp, men när vi väl är uppe i AIK - land så är han en fiende och det kan han få både höra och känna.....Det skulle vara en kul syn att se Micke Ultra springa iväg som en råtta livrädd runt nåt gathörn med en AIK-mobb efter sig!!

Om vi ändå fortsätter prata lite fotboll nu när vi är inne på det....Sverige missade ju VM och det är klart det kändes tungt, men jag tycker inte det var så tungt ändå.....Vi har ändå inget i ett VM att göra känns det som, jag tycker landslaget är minst en klass sämre än det var för 3-5 år sen.....Tror nog det kan ta en alla fall 3 år nu innan vi har ett hyfsat landslag igen, helt klart är att en generationväxling kommer ske....Ny förbundskapten då??......Jag drar till med en högoddsare, Michael Laudrup, kom ihåg vart ni läste det först!!

Igår var jag på 30 års fest....Födelsedagsbarnet var Anna Bäck, dagisfröken och hobbykonstnär.....Det blev en kul kväll som det nästan alltid blir när vårt gäng är samlat....Jag var enligt flera andra respektabel under kvällen, även om Anna blev lite sur när hon kom på att jag lånat deras dusch under kvällen.....Vi köpte ett presentkort på en inredningsbutik för 1400 så hon hittar säkert nåt......Måste även säga att det var jävligt god mat, nån pasta plus bröd , inte så märkvärdigt, men gott var det.....Här kommer några kommentarer om några av personerna som var där....

Bäck : Som vanligt from som en skolpojke från 50-talet när hans flickvän var med.....Jag undrar när hon ska få se den riktiga Johan Bäck, den som pissar i folks garderober och ramlar baklänges över cykelställ!!

Puskas : Han såg ut att ha kul.....Vi minns när han som den uppvigglare han är satt tyst och iaktog e hätsk diskussion, när den sen höll på att ebba ut smög Puskas in med en kommentar som tände eld på diskussionen, direkt efter han gjort det drog han sig tillbaka till sin anonymitet.....Jag satt längre bort i rummet och beskådade Mästar uppvigglaren Puskas in action.....Det var fascinerande!!

Sandberg : Åt som vanligt som en gris när det var gratis.....Gick även runt och tog massa kort när inte folk var med....Han var som en jävla papparazzi fotograf som  låg och smög i en buske!!

Noren ( Micke Ultra ) : Hade fixat god mat om han nu hjälpt till med den.....Gick runt i hatt under kvällen och ville som vanligt visa massa fiskeklipp med sig själv!!

Kimboll : Redan efter 2 minuter hade han hunnit skrämma upp festdeltagare med hotfulla sånger för att i momentet efter spilla ut en öl i köket.....Men efter det lugnade Kimboll ner sig och var trevlig att språka med!!

Magic Ehn : Var nog den av grabbarna som blev fullast.....Höll som vanligt på och tjatade om sin frisyr, när han frågade Anna hur hon tyckte han skulle klippa sig sa hon " Bara du får bort den där hjälm-känslan som finns där nu.....Ha Ha Ha!!

Fiske Fredrik : Höll en rätt låg profil, men var som ofta den av grabbarna som var snyggast klädd!!


Kvällens urflippning : Tipsen om vem som skulle flippa ur var många.....Skulle det bli Bäck, Björk....eller kanske Kimboll??  Det blev en högoddsare, nämligen Annas 55 åriga?? kompis Kia som redan när vi sjöng för Anna tog över showen och la till ett eget solo i en minut.....Sen fortsatte hon med att högljutt såga dagens mentalitet bland folk, skratta åt Kumla som stad, massera Puskas som uppges ha blivit skakad och slutligen skrika " Jag älskar dig Micke " !!


  




Kommentar : Anna öppnar presenter bild 1.......Sandberg försökte på dansgolvet med Kia men jag tror han fick nobben bild 2....Sanna och jag med röda ögon!!

Nog om festen, har 2 veckor kvar på min praktik nu.....Det har redan gått 4 veckor alltså.....Jag var inne i en svacka vecka 3 då jag kände mig lite trött på främst det dåliga språket som vissa använder, men förra veckan kändes bättre!!


Det ryktas....Att den galne Jugge grannen har erkännt mordrbrand, något som stod på förstasidan i N.A.....Han gick först in och länsade en gammal tants lägenhet, sen tände han eld på lägenheten och brände då ner hela trappuppgången.....I N.A stod det att han hade ett digert brottsregister.....Denna man jobbade jag alltså åt och festade med några gånger i somras, men efter ett tag insåg jag vad han var för yp och tog avstånd från han!!

Det ryktas.....Att Micke Ultra ( enligt sig själv ) drog igång hela Västra Stå när ÖSK mötte Halmstad.....Han ska ha klättrat upp för nåt stängsel och fått igång hela läkaren.....Micke Ultra var alltså namnet!!

Det ryktas....Att Yxhult har fått en ny tränare....Kommer inte ihåg vad han hette, men förra året tränade han ÖSK Söder i Division 4!!

Det ryktas...Att " arbetsnarkomanen " Puskas har jobbat 23 av de 24 senaste dagarna!!


Jag har träffat en tjej som heter Emma och är 25 år, hon kommer från Eskilstuna och pluggar här....Vet inte riktigt vad vår status är för tillfället, vi har träffats flera gånger alla fall och haft kul ihop.....Kan väl inte säga att jag är kär, men jag gillar henne och vill absolut se vart det här leder.....Jag höll dock på att ställa till det i veckan när jag skulle skicka ett sms med texten " har du haft någe kul idag ".....Istället blev det " Har du haft någe kuk idag "......Jag kände en isande känsla komma krypande längs ryggraden när jag insäg mitt misstag, men som tur var så kunde hon skratta åt det!!

Veckans youtube.



Kommentar : Klart man måste hylla den legendariske Henke Larsson nu när han ska sluta....Är det nåt jag ångrar så är det att jag inte åkte och kollade på han när han var som bäst i Celtic....Älskar fan den här videon!!



Kommentar : Det här ska bli min inmarsch-låt till boxningsturneringen.....Send in the boys med Milburn!!

Klockan är snart 12.....Ska jobba imorgon så därför är det dags att sova nu.....Tjingeling!!





Kommentarer
Postat av: AB

Känner att en liten korrigering kanske är på sin plats... Det var inte duschningen som sådan (även om det i vissas ögon kanske är en aning märkligt att använda värdparets dusch två gånger under en festkväll:)) utan det faktum att du använde handdukarna som var avsedda att torka händerna på och sedan försökte gömma dem bakom tvättkorgen som gjorde mig lite sur för stunden. Men nu är de tvättade och allt är frid och fröjd!



I övrigt tycker jag att du skötte dig exemplariskt!!:D

2009-10-26 @ 10:59:58
Postat av: Anders

Förstår om du kunde bli lite irriterad över det....Jag vill dock lägga en stor del av skulden på Sandberg som höll på och skulle bråka och boxas hela kvällen trots att han vet om mitt problem att det kan börja klia vid fysisk ansträngning...Något som därför gjorde att jag var tvingad ta en dusch!!

2009-10-26 @ 11:54:18
Postat av: Kim boll

Minen när du sitter i soffan är inte att leka med.

2009-10-26 @ 18:41:55
Postat av: Purre77

Hahaha... jag vill ha reda på när jag uppviglade!?!! Vad gjorde jag?

2009-10-26 @ 19:53:30
Postat av: Anders

Jag minns inte precis vad diskussionen handlade om och vad du sa....Men jag minns klart och ydligt att det var två andra som hade en hätsk diskussion och när den höll på att dö ut så la du in en kommentar som återigen tände eld på diskussionen...Sen drog du tillbaka till mörkret igen!!

2009-10-26 @ 23:34:26
Postat av: Noren

Det var en trevlig fest i Lördags!kan inte bli med på Aik Ösk på Onsdag fick inte ledigt från jobbet! men Du och mr Aik Sandberg tog i hand på att ni skulle åka så ni får ha det så trevligt i STHLM!!!!!! (HEJA SPORT)

2009-10-27 @ 11:57:31
Postat av: Anders

Jo vi gjorde ju det, jag som trodde ett handslag betydde nåt....AIK.s viktigaste match på 10 år, men det är tydligen nån lägenhet som ska städas som gick före....Orkar inte utveckla det mer än så....Ser ut att bli ännu en match på O Learys!!

2009-10-27 @ 12:09:39
Postat av: Johan

Jag tycker du var den som var torrast och tråkigast på festen ! Det märks att du närmar dig 30 !

2009-10-30 @ 22:45:16
Postat av: Anders

Torrast efter dig i såna fall....Du är så torr när du har med dig din tjej att Carl Bildt framstår som en partyprisse i jämförelse...Fy fan!!

2009-10-31 @ 01:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback