Danmark - Sverige!!

Om prich 1 timme och 30 min börjar ödesmatchen Danmark - Sverige....En match som förmodligen  måste vinnas om det ska bli VM.....Tyvärr tror jag inte det räcker till vinst utan mitt tips är 1-1....Danmark har inte förlorat på hemmaplan i VM Kval sen 1981, det läste jag igår i Expressen.....Vetti fan om det kan stämma egentligen, det låter ju helt sanslöst, men om det nu stämmer så är det ju ett ruggigt facit......Ska se matchen här eller hos Sandberg.....Som det känns nu så ser jag hellre matchen hos Sandberg, men Bäck vill som vanligt se matchen i lugn och ro och utan mycket folk, men det är tveksamt om jag känner likadant!!

I veckan har jag varit på praktik, trivs riktigt bra där faktiskt, det känns bättre än det gjorde den förra praktikperioden i våras.....Det jag gillar med att vara fritidsledare är det först och främst att det är roliga arbetsuppgifter helt enkelt.....Det finns ju tråkigare saker man kan jobba med än att spela biljard, pingis, fia med knuff och lira kort.....För ja, det är sånt man får göra som fritidsledare.....Dessutom känner jag att det är ett yrke där man gör lite nytta på det sätt att man har chansen att påverka ungdomar genom sitt sätt och vara och uppträda.....Lite skillnad mot att ha ett monotomt lagerjobb dagarna i ända exempelvis, vad bidrar man med där egentligen??

Jag har redan kännt en skön tillfredställelse i kroppen vid några tillfällen när man märkt att några ungdomar tar till sig det man sagt och när man märkt att dem blir glada över att se en.....Det är inte direkt så att jag längtar tillbaka till min klass där jag känner mig väldigt ensam sen Jenny slutade....Kan lova redan nu att det inte är någon av de 6 i den klassen jag kommer hålla kontakten med när utbildningen är över.......Men det gäller att hålla sig i skinnet med, i Torsdags råkade jag kalla en elev för " din jävla gris " när vi spelade kort....Något som fick den gamle Tomas Andersson att vika sig av skratt......Men ibland tar tävlingsinstikten över oavsett sällskap......Tomas ja, han jobbar där som vikarie och är där de flesta dagar....Han tittar ofta in på gården och bjuder på allt från gitarrsolon till prat om gamla minnen!!

Tidigare idag var jag och gjorde mitt livs första reportage där det inte bara togs bilder utan även spelades in när jag bevakade boxningsgalan i Kumlahallen för Kumlanytt......Det var kul, jag gillar verkligen att jobba extra på Kumlanytt.....Håll utkik på Kumlanytt.se för att se reportaget som nog kommer där inom kort.....Kimboll var speaker, han laddade upp med att vara full som en gris igår och när det blev paus i 10 min sprang Kimboll mot toaletten, vad han gjorde där vet dock ingen.....Kimboll fortsatte sen med att säga inför en rond att " nu måste sekonderna lämna ronden "....Istället för att säga att "nu måste sekonderna lämna ringen "......något som fick den alltid lika uppmärksamme Tomas Andersson att säga att " nu lyser baksmällan igenom "......Det var även en upplevelse att se när ringdomaren bröt en match och satte fingret mot munnen och pekade på sekonden Sandberg i hörnet, fanskapet härjade uppenbarligen för mycket!!

Igår startade korpen....Jag kör med Minta som vanligt och vi vann vår första match med 3-0.....Det är dock inte lika många lag som förra året och bara 2 divisioner istället för 3, något som känns lite tråkigt....Jag välkomnar mer motstånd i korpen som den mästare jag är....Efter matchen fick jag uppleva en syn som jag knappt önskar min värsta fiende att se......När jag slet upp dörren till omkl.rummet så stod den 70 årige gamle legenden Gösta Snetugg endast en halv mater framför mig naken, framåtböjd i färd med att ta på sig sina rostiga kalsonger......Det var en fruktansvärd syn att se Snetuggs skrynkliga gamla nakna kropp på så nära håll och för en stund började det fakiskt flimmra framför ögonen!!

Det ryktas.....Att Gilde har drabbats av ryggskott!!

Det ryktas....Att en elev på gården kallade mig för bitch!!

Det ryktas....Att det ska byggas en ny sportbar i Kumla!!

Det ryktas....Att den galne juggegrannen är häktad för mordbrand och har erkännt.....Det ska bli skönt att slippa se den människan!!

Det ryktas....Att Sandberg lämnade interjuven för Kumlanytt i vredesmod efter att jag ställt en fråga som han inte uppskattade....Sandberg ansåg mitt betendee vara oprofisionellt!!

Veckans Youtube.



Kommentar : Pandan blir skrämmd!!



Kommentar : Låt oss se några av dessa takter ikväll Zlatan!!


Skulle gärna skriva mer, men klockan börjar drar iväg och jag måste förberedda mig inför matchen nu....Skriv gärna i gästboken....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

jag tycker att domaren suger tattarpung med tanke på det "andra målet" som skulle ha varit mål, den var aldrig över, men Henke var offside på det första. Nu blev det 3-o till Portugal så nu är de gonatt. Vill bara säga DANSKJÄVLAR!!!!! DANSKJÄVLAR!!!!!!!

2009-10-10 @ 23:51:23
Postat av: Anders

Jo det är bara att konstara att vi haft stolpe ut hela det här jävla VM_Kvalet, men samtidigt så kan jag känna att vi är helt enkelt för dåliga för att vara i VM, vi har ändå inget där att göra....Om 4-5 år tror jag Sverige kan ha ett bra landslag igen, men inte innan dess!!

2009-10-11 @ 03:26:24
Postat av: Kim boll

Du ingav förtroende som en seriös reporter när du gjorde intervjuer i sandaler med vita tubsocker. Väntar med spänning tills kumlanytt har lagt ut klippet. Ställde du på Dileva lika mycket?

Håller med Mr 80-tal ang matchen.

2009-10-11 @ 09:26:17
Postat av: Anders

Jag ska iväg nu och hjälpa till med redigeringen av reportaget så det kommer nog ut ikväll eller senast imorgon....Det ryktas även att Kimboll skulle komma en halvtimme innan för att lära sig hur han skulle jobba som speaker, men istället kom inflåsande 5 min innan med stirrig blick och stank sprit!!

2009-10-11 @ 13:06:41
Postat av: Kim boll

Stank sprit vet jag inte, däremot så fick jag ett samtal dagen innan om ändring av tiden från 12:30 till 11:30.

Jag ska inte försvara mig men räknas saker som man säger på fyllan? Hur som helst, jag kom fram i tid och han sätta mig innan första matchen även om tiden var knapp.

2009-10-12 @ 19:08:07
Postat av: Kim boll

http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1255281805&archive=&start_from=&ucat=1&



Succén var ett faktum. Jäkligt bra uppstyrt av JS.

2009-10-12 @ 19:11:27
Postat av: Purre77

Bra jobbat Björk med reportaget! Och verkligen kul att det blev så lyckat som det blev med galan. Synd att jag inte kunde komma ner och kolla, men det kommer väl fler tillfällen hoppas jag!!

2009-10-12 @ 22:09:25
Postat av: Jägarn

Superrepotage, bra jobbat....Islam var dyngnöjd över sina sekunder i rampljuset...

2009-10-13 @ 14:53:11
Postat av: Anders

Tack Jonas och ni andra med....Det var väldigt kul att jobba med och sätta ihop reportaget....Men det var synd att Kimboll inte ville ställa upp på en interjuv, men han har var väl rädd för att bakfyllespy i direktsänding!!

2009-10-13 @ 17:29:13
Postat av: Kim boll

Det var ingen fara. Anledning till att jag inte ville ställa upp i intervjun var för att jag visste att du skulle försöka att sätta dit mig så som du gjorde med Jonas. Även om du var snäll nu att ta bort det från intervjun så kommer det säkert att dyka upp vid något tillfälle.

Nu med facit i hand så hade jag kunna ställa upp utan några som helst konstigheter men jag tror att det var bättre att du fokuserade på de som verkligen lagt ner tid på det hela.

2009-10-13 @ 18:13:44
Postat av: Kluck Kluck

Anders! Fan vilken rutten blogg

2009-10-14 @ 14:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback