Yxhults Hall Of Fame!!

Var ett tag sen det skrevs här och det blir inte så långt heller det här....Den rätta inspirationen saknas där....Berättar lite om de senaste dagarna bara.....I Fredags hade Yxhult fest för att föra att klubben fyller 80 år, det bjöds på buffe med god mat som pasta, lax, kycklingklubba, rostbiff och annat...Festen var uppe vid restaurangen vid Kumla Golfklubb, men blev lite besviken över hur lite spelare det var där.....Var mest ledare, styrelsefolk och inhemska fyllon....

....Det delades även ut medaljer och plaketter av olika slag.....Helt utan förvarning ropades mitt namn upp och jag fick gå fram och ta emot nån sån där sak som man sätter fast i kavajen, tröjan för att jag spelat 10 år i Yxhults representations lag.....När ordföranden frågade efter en kommentar inför alla var " Fy fan " allt jag fick ur mig......Åkte hem rätt tidigt vid halv tio!!

Igår var jag och skrev om en basketmatch i Kumla och tog några bilder.....Några timmar senare så fick jag ett samtal från Kumlanytts redaktör, jag förberedde mig på att få beröm då jag vigt 2 timmar på en Söndag åt ett basketreportage.......

" Tjena hur är läget, bra skrivet, MEN VA FAN VAR DET FÖR JÄVLA SKITBILDER DU TOG EGENTLIGEN "

Så var det med det berömmet, men kan hålla med om att bilderna inte var något vidare!!

Idag gick vi bara mellan 10-11:30 i skolan. Vi hade nåt yoga pass vid Nautilus i Örebro....Som så ofta lyckades jag bli sen och frustade ut som en ångvält i ett rum som innan var var djupt försjunket i den orientaliska världen....Tog en matta och hängde med, skrattade lite inombords åt några äldre deltagare och såg på mig själv som den vältränade idrottsmannen som var van vid 10 gånger hårdare saker än det här.....5 min senare så sprutade svetten ner för min kropp samtidigt som stålmormor till höger om mig utan problem hängde med i övningarna samtidigt som jag med min stela kropp hade fullt sjå att hänga med!!

Förmodligen kommer en kanin flytta in hos mig snart.....Har fått kontakt med ett par som hittade en kanin ute och dem vill inte behålla den.....Jag har länge saknat ett husdjur....Kan man inte hitta nån tjej som tycker om en, får man skaffa sig et husdjur och försöka dressera det till att tycka om en alla fall.....Min gamle vän Anus knackade på mitt fönster sent igår, han hade med sig en liten hundvalp som var 8 veckor som de skaffat dagen innan.....Gissa om jag blev avundsjuk på han, erbjöd mig att vara hundvakt så fort det behövdes.....Det var verkligen en söt liten krabat de skaffat familjen Anus!!

Har fått låna en kamera av Kumlanytt så kan ta lite bilder för tillfället.....

      

Kommentar : Håller på och läser boken om Liam Norberg....Han som var skådespelare, men vid sidan av det tungt kriminell....Till höger, mitt kylskåp!!


   

Kommentar : Ett av de ställen jag helst sitter vid i min lägenhet, barhörnan.....Till höger : dem här kalsongerna har jag på mig idag!!


Nu ska jag ner och spela lite pingis med farsan, sen om jag hinner vill jag vaccinera mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback