AIK - SM GULD!!

Den allmänna idrottsklubben från Solna tog i Söndags sitt första SM Guld på 10 år och man gjorde det genom att i en klassisk match borta besegra IFK Göteborg med 1-2.....Den här veckan har varit förhållandevis tung, men när det är som jobbigast kan man alltid tänka på segerscenerna i Söndags så blir jag lite mer uppåt.....Speciellt Tjernströms 1-2 med 5 min kvar fick mig att explodera av jubel och all nervositets byttes ut mot eufori och glädje.....En riktigt klassisk match var det, en match som borde setts på plats, eller bland en stor AIK-mobb, eller på en fullpackad pub alla fall......Jag såg inte matchen på nåt av dessa ställen, jag såg matchen på det försupna alkistället Caesars i Kumla ihop med en folksamling som var så patetisk att det kryper i kroppen på mig ju mer jag tänker på det......Det var drygt 10 personer där , förutom mig och Sandberg och bland dem fanns bland annat superfettot Sellberg, Kumlas och kanske länets fetaste person, Vakmästar Arne, en gubbe som jag tyckte såg ut som 100 år redan för 20 år sen när han jobbade som vaktmästare på min skola, han ser fan inte yngre ut nu......Sander en liten blåneger som knappt kan prata och som jag alltid sett som lite utvecklingstörd....

....Som om inte det var nog satt det nån vidrig jävel och spela Blackjack 2 meter ifrån mig, med stripigt hår i hästsvans, byxor som tog slut vid skenbenet och ett flin som kunde skrämma den mest hårdhudade.....Men värst av allt var nog den extremt irriterande kvinna/kärring/tredje könet som satt alldeles bakom mig och med jämna mellanrum väste fram " Hata AIK och krossa råttorna "....När Göteborg gjorde 1-0 och hon satt och väste som en jävla orm var jag vungen att vända mig om och be henne hålla käften.......Hade som sagt hellre sett matchen nån annan stans, men var grymt sliten sen dagen innan, hamnade på nån kass efterfest och kom hem vid 5 då......Så orkade inte ta tag i nån skjuts in till Örebro, speciellt inte som jag säkerligen blivit ensam ändå.....Jublet vid Tjernströms segermål då stolar flög all världens väg var dock en jävligt skön känsla.....Fan vad kul det ska bli att se AIK i Europa igen, enligt mig är AIK ett av få svenska lag som kan spela i Europa utan att skämma ut Sverige.......Helsingborg är ett annat, Göteborg ett tredje!!

Min topp 5 lista AIK i år.

1. Obolo - En klasspelare, var inte på topp i slutet, men overall tycker jag han var bäst i AIK!!

2. Hooiveld - Ett kanon nyförvärv, han blev bara bättre och bättre ju längre säsongen led och var en av de största anledningarna till vår täta defensiv....Dessutom innehar han precis som alla andra holländare den där speciella hollänska arrogansen!!

3. Ortiz - Vilken bollvinnare....Har utvecklats massor sen förra säsongen och verkligen blivit en rollspelare, bäst i den positionen i allsvenskan ihop med Anders Svensson!!

4. Öhrlund - Har knappt gjort en dålig match, men desto fler riktigt bra matcher och massor med nollor har han hållt och nu blir det Rosenborg för örat!!

5. Per Karlsson - Ingen spelare som får de stora rubrikerna, men har gjort en helgjuten insats precis som nästan alla försvarare i år!!

Personlig favorit : Kenny " Millwall Mental " Pavey......För han enorma hjärta, hans glidtacklingar, hans målfirande mot Djurgården och naturligtvis för att han är från Millwall!!


Förra Lördagen tänkte jag ta det lugnt, men hängde med Bäck in på nån fest i Örebro....Eller fest och fest, det var jag, han, Sandberg, Brikell, två gamla kompisar till Bäck plus en tjej....Man kunde lätt se tidigt vartåt kvällen barkade för Johan Bäck...De glansiga ögonen, den intensiva rökningen, den ryckiga gångstilen......Alla typiska kännetecken för en Johan Bäck som håller på bli riktigt full..Fy fan....Själv åkte jag hem till Kumla och Hotellet när festen var slut ihop med Brikell, som började med att spela bort 140 spänn på Blackjack på 1 minut och sen satte sig och stirrade rakt ut med tom blick innan han skakade på huvudet och muttrade nåt om ångest...Jag svarade inte, men höll med inombords!!


Den här senaste veckan har jag verkligen inte kännt mig på topp, tvärtom....Främst en sak som varit har jag mått riktigt dåligt över, det känns lite bättre nu, men fortfarande inte bra och jag tänker mer på den här saken än jag skulle vilja.......Till en annan sak, jag och Emma vi finns inte mer.....Vi insåg båda två att vi inte hade nån framtid ihop och beslöt därför för att sluta träffas.....Både hon och jag har tyckt det varit mysigt att träffas, men finns ingen anledning att bygga vidare på nåt som inte leder nånstans......Dessutom avslöjade hon att hon aldrig varit kär i en kille utan bara i tjejer vilket kom som en överraskning....Men det är väl den inverkan jag har på tjejer, efter att ha träffat mig så blir dem lesbiska!!


Veckans Youtube.




Kommentar : Bra variant grabbar!!




Kommentar : AIK tar över Ullevi vid slutsignalen!!




Kommentar : Typiskt neger betendee!!


Struntar i det ryktas, har knappt träffat en människa den senaste veckan så finns inte mycket att skriva om.....Nu ska jag sova, sista dagen på praktiken imorgon, sen är det tillbaka till skolbänken igen...Godnatt!!


Kommentarer
Postat av: Huh

Åk på matcherna istället om du vill slippa puben bland bönder. Hur kan man inte åka på guldmatchen?

Postat av: madde berg

hej björken, tyckte jag såg dig i onsdags på stan, det var nån med osedvanligt slaskiga kläder, orakad, ganska hängig gångstil och tom blick. tänkte vara trevlig och hälsa, så jag närmade mig långsamt men till min fasa började jag känna en odör som bara tilltog i styrka ju närmare jag kom. till slut stood jag inte ut längre, utan blev tvungen att ge mig och avlägsnade mig från platsen. så ville bara upplysa dig här på din blogg björken, att DU LUKTAR ILLA! (alltså BAJS!)

2009-11-08 @ 22:18:08
Postat av: Hästmatar'n

Men fy fan... björken. Vad håller du på med? Det ryktas....att du var 2cm från att åka på dingel av en 60-plussare vid namn Goraan för ett par år sen. Han hade sällskap av en dam av baltiskt ursprung och detta lilla scenario ska ha utspelats i ett tvivelaktigt villaområde nånstans i Kumla. Så dålig. Rent av usel.

2009-11-08 @ 23:15:01
Postat av: Varför kan ingen skriva sitt riktiga namn ?

?

2009-11-09 @ 18:35:27
Postat av: slangballen

ja exakt! håller med! (sjab)

2009-11-09 @ 21:05:32
Postat av: Ogge

Se till att hålla den 14/11 öppet i era scheman. Hus-äggning på bondgårdsgatan. Björken för kommandot och vi samlas vid ica profilen runt halv 10. Kom skitnödiga!! Bah!!

2009-11-09 @ 21:45:18
Postat av: Vargen

Jag kommer!

2009-11-10 @ 00:06:54
Postat av: Rogge

Jag med!

2009-11-14 @ 11:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback